yamaha_demo_tour




Kawasaki Ninja 300

Zpráva o tom, že malý Zed bude pro příští rok vyzbrojen o 50 kubíků větším kalibrem je stará sotva pár dní, a už přišla podobná informace o nejmenším supersportu značky Kawasaki. Nejmenší Ninja si na konkurenci vyšlápne s třístovkovým motorem!

Kapitoly článku

V Kawasaki jako by si vzpomněli na staré dobré heslo "objem ničím nenahradíš", když se rozhodovali čím letos na podzim překvapí konkurenci. Obrázky, o kterých jsme si ještě před měsícem naivně mysleli že je nich Ninja 250 pro rok 2013, ve skutečnosti ukazují novou třístovku!
Kromě již zmíněné modernizace zevnějšku, inspirované dospělými sourozenci ZX-10R a ZX-6R, se příští rok můžeme těšit i na větší výkon zelené malorážky. Vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 296 ccm slibuje solidních 29 kW (40 k) v 11 000 otáčkách a krouťák 27 Nm o tisíc otáček dříve. Osmiventilový agregát s rozvodem DOHC má s předchozí dvěstěpadesátkou shodné vrtání 62 mm, zdvih se prodloužil o necelých 8 mm na celkových 49. To s sebou pravděpodobně přineslo větší vibrace, které má eliminovat vyvažovací hřídel a nové silentbloky. Zvětšit se musely také sací ventily, písty jsou naopak kratší a lehčí, takže motor půjde rychleji do otáček.
Systém vstřikování paliva je stejně jako u větších supersportů Kawasaki vybaven dvojitými škrtícími klapkami, které se starají o plynulejší průběh výkonu a lepší účinnost spalování. Obě klapky mají ve srovnání s dvěstěpadesátkou větší průměr. Raritou v této kubatuře je antihopingová spojka, která kromě hlídání zadního kola při agresivním podřazování proti zablokování plní zároveň asistenční funkci a pomáhá snadnější obsluze páčky.
V souvislosti s použitím výkonnějšího motoru byl patřičně posílen i trubkový rám, konkrétně oblast pod nádrží. Úpravy podsedlovky si vyžádalo použití širší zadní pneumatiky.  37mm přední vidlice má vylepšené tlumení, zatímco zadní centrál Uni-Trak na kyvce obdélníkového průřezu zůstal beze změny, včetně pětistupňového nastavení předpětí pružiny.
Přední zubatý kotouč má proti dvěpade větší průměr a brzdí jej dvoupístkový třmen, vzadu je stále 220mm disk, také osazený dvoupístkem. V nabídce bude také verze s ABS. Design nových ráfků se nechal inspirovat hypersportem ZZR1400, přičemž šířka zadní pneumatiky narostla na 140 mm.
V celé řadě detailů se od předchozího modelu liší vzhled kapotáže, blinkrů, světel, sedla i stupaček. S nárůstem výkonu se mírně změnila i ergonomie, která posouvá váhu jezdce víc dopředu. K dospělým supersportům malou Ninju přibližuje i design nové přístrojovky.
Tak co mládeži, jak se vám líbí? V prodejnách už bude koncem tohoto roku!

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist