yamaha_demo_tour




Kawasaki KX450F: lehčí a silnější

Zelené motokrosy dominují v národních i světových šampionátech už víc než 40 let. Nejvýraznějších úspěchů Kawasaki dosáhla v americkém seriálu AMA Supercross, kde ze všech značek získala zdaleka nejvíc titulů - celkem už 32. Přesto nespí na vavřínech, a pro příští rok toálně překopala svojí vlajkovou loď, model KX450F.

Kapitoly článku

Že nejde o žádné kosmetické změny, o tom nejlépe svědčí uspořené kilogramy: ve srovnání s předchozím modelem je novinka lehčí o 3,4 kg! Redukční dietou prošel podvozek i motor, který se navíc chlubí větším výkonovým potenciálem. Čtyřtaktní jednoválec o objemu 449 ccm má nově upravenou hlavu válců, sací ventily včetně časování, změnilo se přesazení osy válce vůči klikové hřídeli a pozornosti neunikl ani výfukový systém. Aby se motoru lépe dýchalo, přibyl nový zdroj vzduchu, nasávaný pod zadní částí sedla.

Zajímavou novinkou je jednoduchý kalibrační přístroj na přepínání palivových map. Krabička z nabídky originálního příslušenství se pomocí kabelů připojí k řídící jednotce, a na jezdci už pak je jenom vybrat jednu ze sedmi předprogramovaných map. Není tedy třeba brát s sebou na trať žádný laptop, a riskovat že se zapráší nebo upadne do bláta.

U podvozku stojí za pozornost nový hliníkový rám, který je v oblasti kolen jezdce o 6 mm užší, což by mělo usnadnit přenášení váhy zepředu dozadu a naopak. I přes snížení hmotnosti konstruktéři slibují větší tuhost rámu a lepčí odezvu od předního kola. To je odpruženo vidlicí Showa SFF-Air TAC (trojitá vzduchová komora), která konstrukčně vychází ze závodních továrních strojů AMA.
Vzadu zůstává centrální tlumič Uni-Trak s přepákováním umístěným pod vidlicí, které usnadňuje práci při ladění podvozku. Dvojité nastavení komprese umožňuje dosáhnout větší přesnosti a větší stability při vysokých rychlostech.

U Kawasaki nezapomínají ani na rozdílné potřeby jezdců s různými výškami postavy, a nabízí proto možnost nastavení polohy řídítek a stupaček. Kromě celkové hmotnosti, která teď v pohotovostním stavu činí 108,7 kg se snížilo také těžiště, takže nový model nabídne zas o něco lepší ovladatelnost.Závodní ambice podtrhuje nová grafika podtržená novým tvarem předního blatníku a doplněná černými ráfky kol a dalšími detaily ve stylu továrních speciálů AMA.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist