Kawasaki 2009

Kawa si tentokrát pro představení novinek pro sezónu 2009 zvolila zámoří a nové modely předvedla na dealerské konferenci v Texasu. Takže na co se můžeme těšit? Zbrusu nová Kawasaki Ninja ZX-6R, cruiser Kawasaki VN1700 v třech různých provedeních, ale také třeba inovovaný image populární ER6 v nahatém i úplně předělaném polokapotovaném provedení, nebo nakonec zajímavá malá Kawasaki KLX250, která by se možná dala označit jako malé cestovní enduro.

Kawasaki 2009

Kawasaki Ninja ZX-6R

Sami vidíte, že šestka se podle očekávání přiklonila k výraznému designu Kawasaki ZX-10R, narozdíl od předchozího modelu si nová šestka také nechala výfuk vystrčený klasicky vedle kola. Pod kapotami se skrývá výrazně odlehčený stroj s vylepšeným motorem s lepším průběhem výkonové křivky hlavně v nižších a středních otáčkách.


Nová odlehčená konstrukce přední vidlice upside-down, sériový tlumič řízení Ohlins převzatý ze ZX-10, kazetová šestirychlostní převodovka, provozní hmotnost 191 kg, jiný sklon řízení by mělo novou šestku zařadit zpět na špičku startovního pole této kategorie.


Kawasaki ER-6N a ER-6F

Nové naháče ER6 na to jdou chytře - designově vycházejí z předchozích úspěšných modelů, avšak dávají dostatečně výrazně najevo své nové křivky a komponenty. Nové světlomety, přístrojovka, boční kryty chladiče s integrovanými směrovkami i nádrž, to vše podstoupilo modernizaci a výsledkem je nový a agresivnější výraz. Po technické stránce byl inovován rám, brzdy a odpružení s cílem ještě vylepšit obratnost a snížit vibrace, také hmotnost prý ještě o něco poklesla. V našlapané třídě šestistovkových naháčů tak Kawa dostala novou lákavou hračku.
Polokapotovaná verze ER-6F vypadá k nepoznání. Dostala zbrusu nový kukuč, který hlavně tvarem světlometu designově navazuje na novou řadu ZX. S tím pěkně ladí také nová prodloužená nádrž. O technických parametrech Kawasaki zatím neinformovala, budeme si muset počkat ještě dva týdny do na Intermot do Kolína, ale i se stávajícími 71 koníky v podmanivém provedení řadového dvouválce 650 ccm se na našem trhu jednalo o poměrně vyhledávaný stroj, který dokázal skvěle vyhovět motorkářům bez přehnaných sportovních ambic, ale při projížďce dokázal nadchnout i jezdce zvyklé na vyšší výkony.

Kawasaki VN1700 Voyager, VN1700 Classic Tourer a VN1700 Classic

Přichází náhrada VN1600 s větším motorem V-Twin, který konstrukčně vychází ze stávající VN2000 a využívá nový systém elektronického plynu, šestistupňovou převodovku s rychloběhem a sekundární pohon ozubeným řemenem. Novinkou je technologie K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking), která zajistí automatické zesílení brzdového tlaku při silném brzdění.
Model Voyager je prvním velkým celokapotovaným cruiser-tourerem s motorem V-Twin a nabídne veškerý komfort a příslušenství pro dlouhé cesty. Jeho doménou budou pravděpodobně především americké trhy. Model Tourer nabídne podobný komfort, ale v klasičtějším podání, přesto i on bude mít tempomat, velký plexištít, pevné kufry a plotny řidiče i spolujezdce. Verze Classic pak osloví především příznivce klasičtějších rysů a kategorie cruiserů.

Kawasaki KLX250

Silničněji orientovaná verze soutěžního endura KLX300R je založená na pokroceném motoru ve stylu řady KLX, vodní chlazení, rám a konstrukce zase navazují na hardcore enduro KLX450R. Yamahám WR250 tedy přibyde docela vážná konkurence. Lehká stavba motocyklu a umírněný vodou chlazený jednoválec 250 ccm se vstřikováním by totiž měl oslovit především mladé jezdce, kteří se nezhlídli v broušení sliderů a naopak pokukují po výletech do lehčího terénu a neosloví je tedy 250 Ninja. K tomu jim pomohou obrácené vidle a nastavitelný zadní plynový tlumič.
Podrobné technické údaje a informace o nových barvách modelů 2009 přineseme tradičně z online reportáží z výstav v Kolíně nad Rýnem a Miláně.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist