Intermot: Kawasaki

Jako první představila svoje novinky na kolínské výstavě Kawasaki. Už v devět dopoledne se tak návštěvníci veletrhu mohli seznámit s trojicí oblíbených modelů v nových objemech, s mnoha vylepšenými komponenty a s modernizovaným designem. Řeč je o Z800, Ninja 300 a ZX-6R Ninja 636, které jsme konečně měli možnost spatřit na živo.

Intermot: Kawasaki

Kapitoly článku

Z800

Kawasaki si letos nepřipravila žádné převratné novinky, o to víc ale potěší nové objemové verze osvědčených stálic v nabídce této japonské značky. Jak jsme už před časem informovali, populární naháč „Zed“ ze 750 ccm narostl díky většímu vrtání válců ( při současném snížení pístů) na celých 806 ccm, a tak i Kawasaki bude mít svého zástupce v rozrůstající se kategorii osmistovkových naháčů.
Zvýšený objem s sebou samozřejmě nese zvýšený výkon v celém spektru otáček, konkrétně jde o 113 koní (83 kW) při 10200 ot/min. a 83 Nm při 8000 ot. Novinky nenajdeme jen v motoru, ale i na vylepšeném podvozku. Především jde o lehce prodlouženu kyvnou vidlici a přední 310 mm brzdové kotouče.
Kromě objemu se Zed ovšem posunul i co se vzhledu týče – ostřeji řezanými výraznými liniemi, které se projevili snad všude (maska, nádrž, kryty motoru, podsedlovka a koncové světlo…) se vizuálně přiblížil svému většímu sourozenci Z1000. Tahle motorka vážně neskrývá své ambice a dává tušit spoustu zábavy, které nás v jejím sedle čekají!

Ninja 300

Padesát kubíků přibylo do válců také v případě „malé“ Ninjy, jejíž objem tak nyní bude 296 ccm. Vodou chlazený osmiventilový řadový dvouválec se představil s některými novinkami (vyvažovací hřídel, lepší silentbloky, větší sací ventily, lehčí písty). Ty by měly zajistit kultivovaný chod motoru při rychlejším nárůstu výkonu, jehož konkrétní hodnota vyrostla na solidních 40 koní (29 kW) v 11 000 ot./min., krouťák se přitom vyšplhá na 27 Nm o tisíc otáček dříve. Výčet modernizovaných prvků u třístovkové Ninjy ale pokračuje, nově se zde setkáme s dvojitými škrtícími klapkami, anithoppingovou spojkou, větší přední kotoučovou brzdou, silnější přední vidlicí (37 mm), zesíleným rámem pod nádrží a širší zadní pneumatikou (140 mm). Novinkou je též verze s ABS.
Jak je ale z fotek patrné, na první pohled se Kawasaki Ninja 300 od svého čtvrtlitrového předchůdce liší hlavně „dospělejším“ designem. Nejen nová přístrojovka, ale i inovované tvary světel, kapot či podsedlovky nyní posouvají třístovku vzhledově blíž plnohodnotným supersportům.


ZX-6R Ninja 636

V duchu zvyšování objemu se nese i poslední novinka u stánku Kawasaki, šestistovková Ninja, která pro příští sezónu představila s motorem ve „staronové“ kubatuře 636 ccm. Ačkoliv samotný motor zaznamenal pouze zvětšení zdvihu pístů, náporové sání, upravený výfukový systém a nová á řídící jednotka zajistily, že výkon čtyřválce narostl o šest koní na celých 137 koní, což z šestkové Ninjy rázem činí nejvýkonnější supersport středních objemů. Inovací prošel také podvozek, vpředu se tak setkáme s novou USD vidlicí Showa SFF Big Piston Fork, schopnou oddělených funkcí tlumení a odskoku.
Podstatnou novinkou v podání představené Ninjy bude také antihoppingová spojka, přepínání dvou palivových map a především třístupňová kontrola trakce (KTRC) a sofistikovaný antiblokovací systém KIBS.
Stejně jako v případě výše představených novinek Kawasaki, i Ninja 636 se designově snaží posunout do vyšší kategorie. „Hranatější“ rysy, které si vzala za vzor od své větší sestry ZX-10R, se tak projevily na masce, kapotě, nádrži, podsedlovce i koncovce výfuku, takže nová šestková Ninja působí zase o něco agresivněji a sportovněji, než její předchůdkyně.
Kromě těchto novinek byly představeny též nové barevné varianty pro starší modely Z1000, Z1000SX i šestistovková Ninja ZX-6R, naháče ER-6n a ER-6f a cruisery řady VN všech objemů. Nových barev se dočkala také klasická W800 i malý i velký Versys.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist