Eicma: Kawasaki Z1000, Z1000SX, J300 a KX85

Zelení už mohou v Miláně slavit titul v Mistrovství světa Superbike a kromě vítězného stroje i jeho pilota představili všechny očekávané novinky. Oficiálně už tedy známe model Z1000 2014 v nahaté i kapotované verzi, první skútr pro Evropu s označením J300 i novou dvoutaktní krosku pro juniory.

Eicma: Kawasaki Z1000, Z1000SX, J300 a KX85

Kapitoly článku

Z1000

Nejdůležitější novinkou 2014 z produkce Kawasaki je bezesporu modernizovaný super-naked Z1000. V tomhle segmentu bude příští rok hodně velká strkanice (Monster 1200, S 1000 R, SuperDuke 1290 R) a nikdo pochopitelně nechce zůstat pozadu. Kawa se odhodlala k radikálním změnám v designu, které jsou patrné hlavně při pohledu tváří v tvář. Agresivní výraz nové masky přidává motorce hodně respektu, ale nová Z1000 je připravena vytasit mnohem silnější zbraně, než jenom zamračený kukuč.
Výkon řadového čtyřválce se povedlo vyšroubovat až na 142 koní při 10 000 otáčkách, 111 Nm točivého momentu při 7 300 ot za min je také úctyhodné číslo.Fabrika slibuje také ostřejší akceleraci a řízení by zároveň mělo být mnohem citlivější než u stávajícího modelu, takže se můžeme těšit na ještě větší porci zábavy. Důležitou roli budou hrát širší a nižší řídítka spolu s nahrbenou nádrží.
Na podvozku najdeme novou plně stavitelnou přední vidlici Big Piston, která má seřizovací mechanismy rozdělené do levé a pravé trubky. Změnou umístění zadního tlumiče Kawasaki získala větší obratnost a lepší centralizaci hmoty, zatímco nové radiální monobloky se pyšní vylepšeným dávkováním brzdného účinku. V nabídce nechybí ani verze s ABS.

Z1000SX

U polokapotované verze svého litrového nakedu si Kawa dávala záležet jak na cestovním komfortu, tak na schopnosti poskytnout jezdci kvalitní sportovní vyžití. Z1000SX si během své krátké existence získala řadu fanoušků právě díky skvěle vyvážené kombinaci těchto dvou vlastností, a osvědčený recept tak stačilo jenom trochu vyladit.
Stejně jako u modelu Z1000, i tady se řadový čtyřválec dostal na hodnoty 142 koní a 111 Nm, akcelererace má mít díky změnám v sání ostřejší nástup, doprovázený patřičnou zvukovou kulisou. Na výběr je v tomto případě ze dvou palivových map (Full a Low) a vypínatelná třístupňová kontrola trakce KTRC.
K většímu jízdnímu komfortu by měly přispět jak změny na odpružení obou kol, tak i citlivější nástup brzdného účinku radiálních monobloků.

J300

Kawa byla z celé japonské čtyřky poslední značkou, která na evropské trhy zatím nedodávala žádné městské přibližovadlo. To už ale neplatí – právě totiž přichází na scénu skútr střední kubatury J300.
Pokud vás zajímá co značí jeho strohý název, pak vězte že písmeno J symbolizuje japonský výraz Juounetsu, volně přeloženo jako vášeň. S tou přistoupili návrháři k rýsovacím prknům, a na povedeném designu je to znát. Podle tvaru předních světel a masky skutečně není těžké poznat, že se jedná o stroj značky Kawasaki.
Třístovkový jednoválec si Kawasaki objednala u taiwanské firmy Kymco. 28 koní výkonu bude bohatě stačit pro svižný příměstský provoz i víkendové výlety za hranice okresu i kraje. Přední čtrnáctipalcové kola se postará o slušnou stabilitu a zadní třináctka zase zbytečně nebude ubírat místo v podsedlovém prostoru, kam se vejde integrální přilba. Ve výbavě nechybí ani ABS, ani praktické doplňky, jako například vyhřívané rukojeti nebo 12V zásuvka.


KX85

Motokrosový speciál pro mladé talenty se převlékl do grafiky podobné dospěláckým modelům, ale dostal také modernizovaný dvoutaktní motor s nikasilovým válcem a novou výfukovou přívěrou. Výsledkem úprav je vyšší výkon, a ten si žádá odpovídající změny na podvozku a brzdách. Nový model proto má tužší odpružení a lepší brzdy. Aby prckové motorce hned tak neodrostli, dají se řídítka nastavit v šesti polohách.


Další foto z výstavy

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist