Eicma: Kawasaki 2007

Kawasaki dělá milovníkům nových modelů radost. Po odvážné inovaci litru představeného v Kolíne, představila v Miláně také novou Z750. Tato účinná zbraň proti konkurenčním šestistovkám si okamžitě po svém uvedení do výroby ukousla velký koláč trhu, v mnoha zemích dokonce hned první místo. Proč? Jak zní otřepaná fráze - objem ničím nenahradíš. No a když za stejné peníze můžete mít šestistovku nebo sedmpade, je pro mnoho kupujících jasná volba. Zvláště když Z750 ve většině testů této kategorie obsazuje první příčky.

Eicma: Kawasaki 2007
Nový design zdařile vychází ze stávající verze a současně z horké novinky - inovované Kawasaki Z1000. A nejen design - i vnitřní změny jsou podobné. Nový rám, agresivnější projev motoru, nové odvážnější křivky, obrácená vidlice a odvážné trojúhelníkové trumpety výfuků. Škoda jen, že se na novém modelu neobjevily také radiální brzdy, ale to bychom se asi posouvali do jiné cenové kategorie. Podobná je i krásná přední maska, které nadsazený blok s přístroji vyloženě sluší - velká pochvala, zvláště když to srovnáme s novým Hornetem, kde lze o souladu mezi světlometem a kapkou přístrojů dost pochybovat.




Narozdíl od litru si nová sedmpade zachovala klasické přední směrovky namísto zapuštěných směrovek do bočních krytů chladiče, jako je tomu u nového litru. Také výfuky jsou jiné - podobný tvar a myšlenka, ale v jiném duchu a povrchové úpravě. Přístroje prodělaly změnu k lepšímu - digitální signalizace otáček už je reliktem minulosti a vládcem nové přístrojovky je analogový otáčkoměr!


Co se ovladatelnosti týče, výrobce slibuje "ovladatelnost přesnou jako skalpel" a nový rám a hlavně obrácená vidlice naznačují, že nějaký ten pokrok určitě znát bude. Prima, motorce zdokonalení v této oblasti prospěje, v porovnání s šestkovou konkurencí Fazera a Horneta byla předchozí verze v rychlých přechodech mezi zatáčkami přeci jen o něco méně obratná. Další vylepšení je slibováno v oblasti celkového pohodlí jízdy a posazu - nový tvar sedla, poloha stupaček a řidítek - které zároveň má přinést lepší cítění stroje při sportovním řádění. Posledním slibovaným pozitivem je pak snížení přenosu vibrací z motoru k řidiči - a motor přitom má získat na síle i reakci. Nový model bude v nabídce s ABS.





Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist