Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Je strašný, že to došlo tak daleko. Když ve vedení pracujou lidi, co jim je historická hodnota značky ukradená. Plochodrážní jawy byly prostě nejlepší a i když se stává, že mnohý věhlasný fabriky postihne jednou konec, tak si myslim, že tady se to stát ještě nemuselo. Ale i civilní motorky byly postižený konstrukčním úpadkem, takže konec se dal dlouho předvídat. Pokud se někdy výroba zas rozběhne, v což se doufá momentálně těžko, tak si nemyslim, že by značka byla konkurenceschopná. Pokud nebudou peníze na vývoj a ty nejsou. V Británii se snažili dlouhý léta postavit Norton zpátky na kola, jsou to nejistý začátky, ale povedlo se. Tady parta diletantů a rozkradačů ničila jednu slavnou značku, až jí zničila
Čili stejná písnička jako všude? Na dojný cecík vedení se nainstaluje pár zmrdů a všeho neschopných, kteří firmu vysají, zaměstnance zahltí nesouvisejícíma kktinama a naopak vlastní neschopností firmu ztáhnou ke dnu? Bohužel realita nové doby a smutný osud spousty firem
Asi si sedím na vedení, ale co tedy je JRM? Já myslel, že Jawa Divišov už před časem přestala existovata stala z toho společnost JRM a teď se dočítám, že Jawa Divišov je v úpadku, zatímco o spol. JRM není žádná zmínka
I z mrtvé firmy lze slušně profitovat, to ví plno tzv. manažerů. Stačí, aby firma byla akciovka, přes správní radu se dají měsíčně vytáhnout miliony (každý člen má kolem 100 tisíc měsíčně), i když je firma v těžké ztrátě. A ty už jim nikdo nevezme, i když tímto typem tunelu firmu poslali pod zem. V cizině je takový spůsob tunelování trestný, u nás ne. Stejně fungují třeba všechny nemocnice převedené na a.s. s tím rozdílem, že do těch se v pravidelných intervalech dolévají peníze před tím vytažené přes nevýhodné zakázky a správní radu, složenou z kamarádů a spolustraníků. Takže to navenek funguje.
Škoda našich plochodrážních motorek...
Hitman co to píšeš, jaký design u plochodrážek jde o účelnost ne.Tady jde o Jawu Divišov neboli JRM oni neměli s Jawou z Týnce nic společného několik roků.Jinak k tvému popisu se spíše hodí Jawa z Týnce a v tom máš bohužel pravdu
Můžete mi někdo vysvětlit na co potřebuje společnost o 50sáti zaměstnancích dozorčí radu? Na to aby to ukočíroval snad stačí jeden člověk... Zajímalo by mně kolik lidi z těch 50 sáti je čistě výrobních a kolik je tam je manageru, obchodních zástupců a já nvm čeho všecho ještě, tam by se asi mělo začít se šetřením... Škoda jí no...
Od roku 90 se vše co mělo v názvu JAWA pomalu propadlo do dějin. V Divišově vydrželi nejdéle i když od 2007 to zas tak moc JAWA nebyla.
Pravdou je, že JAWA ani před rokem 90 už dávno nevyráběla stroje, které by svět obdivoval a Divišov byla jediná divize, která byla výjimkou, asi i díky úzké specializaci.
No a tím asi končí éra značky, kterou kdysi obdivoval a kopíroval svět.
mrzi mne to, ale konkurence je velká. Bohuzel zamestnali neschopné konstruktery. Protoze takove paskvili nevyrábí ani v nejhorsi čínské továrně. Motor treba šlapal ale design? To je to co prodava motorky v dnesni době, technologie je podobná. Zaměření jen na závodní sféru a zustat tam i v dobe krize, kdy firmy pouštějí od sponzorování světci o omylech v managementu. Sečteno podrženo totalne v pr...
Na jawach jsem začínal, ale moji prckove uz ne...
Je to škoda. V létě jsme jeli v rámci Jawatripu kolem fabriky a bylo tam docela mrtvo, to je fakt... I když v jestli Divišov vypadal mrtvej, tak Týnec vypadal vyloženě jako Zombieland a přece se tam "cosi" dělá. Nerad to řikám, ale z tohohle se už nejspíš nevyhrabou. Změnit vedení a získat peníze a obnovit výrobu by třeba šlo, kdyby se chtělo - ale dostat mašiny zpátky do soutěží, aby se obchod trochu hejbal (a to je základ pro přežití) už neni sranda.
Tak nějak doufám, že v Týnci se leknou a zamyslej... a něco se změní aspoň tam. Bylo by škoda kdyby už nám nezbyla žádná tradiční motoznačka. (Blatu, FGR nebo nedejbože Motoscoot neuvažuju... i když Blata neni úplně mimo.)
Tak asi holt R.I.P., Jawo Divišov/JRM, budeš mi chybět...
Konec není překvapivý. Kdy naposledy měl Divišov kvalitního "továrního" jezdce? Týneckou Jawu možná nečeká nic jiného. Kdo jste kdy byl na nějakém veletrhu v zahraničí v posledních 15 letech a viděl stánek některé z našich Jaw, mohli jste si udělat obrázek, jak to asi ti v Týnci nebo v Divišově vedou.
Interceptor, je to bohužel tak, že někdy se členové managementu starají pouze a jenom o svoje odměny, zbytek je jim fakt totálně jedno. To bohužel nesouvisí vždy s budováním značky ani budoucností firmy.
Navíc Divišov už nějakou dobu výrobky se značkou Jawa neprodával:
//ekonomika.idnes.cz/jawa-meni-jmeno-bylo-drahe-09p-/ekonomika.aspx?c=A070709_210129_ekonomika_ost
Čili zkrachovala spíše značka JRM, byť si slovo "Jawa" v názvu pořád udržela.
Chlapi, zapomínáte na zákulisní vysokou politiku. Ten kdo drží v ruce řidítka nejsou nadšení konstruktéři a vývojáři, ale dlouhodobě plánující finančníci, kteří se bojí jakékoliv konkurence. Jednoduše dotlačí do fabriky své lidi, kteří nemají s historií Jawy ani města, lidma nic společnýho, a rozhodují. Dyk je to tak jednoduchý-přivedeme konkurenci na buben, pak jí pod cenou koupíme se všemi patenty a nápady, možná se nám v kambeku bude hodit značka, část technologie a pár lidí...se uvidí.
Bohužel takto jsem zažil realitu na vlastní kůži před lety jako mlaďas ( Tudor,Akuma )
Letos jsem Divisovem projizdel a kdyz jsem jel kolem Jawy, hralo me u srdicka. Po precteni clanku mi hreje uz uplne nekde jinde.
Je to skoda. Pozadi teto kauzy se stejne asi nikdy presne nedovime.
Je snad každému jasné, že to byla jen otázka času. Za ty roky tahle naše domácí značka dost podstatně zaspala dobu, tedy v převážné většině vedení. Ty zastaralé konstrukce se nedaly v žádném případě srovnávat s jinými značkami. Ta konstrukční jednoduchost mohla slavit úspěchy leda tak mezi pastevci v Mongolsku, nebo Tibetu.
Je strašný, že to došlo tak daleko. Když ve vedení pracujou lidi, co jim je historická hodnota značky ukradená. Plochodrážní jawy byly prostě nejlepší a i když se stává, že mnohý věhlasný fabriky postihne jednou konec, tak si myslim, že tady se to stát ještě nemuselo. Ale i civilní motorky byly postižený konstrukčním úpadkem, takže konec se dal dlouho předvídat. Pokud se někdy výroba zas rozběhne, v což se doufá momentálně těžko, tak si nemyslim, že by značka byla konkurenceschopná. Pokud nebudou peníze na vývoj a ty nejsou. V Británii se snažili dlouhý léta postavit Norton zpátky na kola, jsou to nejistý začátky, ale povedlo se. Tady parta diletantů a rozkradačů ničila jednu slavnou značku, až jí zničila
SUPR TUNEL
Čili stejná písnička jako všude? Na dojný cecík vedení se nainstaluje pár zmrdů a všeho neschopných, kteří firmu vysají, zaměstnance zahltí nesouvisejícíma kktinama a naopak vlastní neschopností firmu ztáhnou ke dnu? Bohužel realita nové doby a smutný osud spousty firem
Vedeni v Divisove za nic nemuze...Chtelo jen zabezpecit sve rodiny... kazdy z nas by na jejich mistech udelal to same
to pan Charouz zařídil, že museli přestat používat název a logo Jawa.
každopádně je to v riti.Moc nám toho už nezůstává co lidi?
Čo bolo to bolo. Když ani neví, co by vyráběli ??
JRM nesměla prodávat výrobky pod značkou Jawa, ale "Jawa Divišov" v názvu firmy zůstalo. Proto ten chaos.
Asi si sedím na vedení, ale co tedy je JRM? Já myslel, že Jawa Divišov už před časem přestala existovata stala z toho společnost JRM a teď se dočítám, že Jawa Divišov je v úpadku, zatímco o spol. JRM není žádná zmínka
I z mrtvé firmy lze slušně profitovat, to ví plno tzv. manažerů. Stačí, aby firma byla akciovka, přes správní radu se dají měsíčně vytáhnout miliony (každý člen má kolem 100 tisíc měsíčně), i když je firma v těžké ztrátě. A ty už jim nikdo nevezme, i když tímto typem tunelu firmu poslali pod zem. V cizině je takový spůsob tunelování trestný, u nás ne. Stejně fungují třeba všechny nemocnice převedené na a.s. s tím rozdílem, že do těch se v pravidelných intervalech dolévají peníze před tím vytažené přes nevýhodné zakázky a správní radu, složenou z kamarádů a spolustraníků. Takže to navenek funguje.
Škoda našich plochodrážních motorek...
Hitman co to píšeš, jaký design u plochodrážek jde o účelnost ne.Tady jde o Jawu Divišov neboli JRM oni neměli s Jawou z Týnce nic společného několik roků.Jinak k tvému popisu se spíše hodí Jawa z Týnce a v tom máš bohužel pravdu
Můžete mi někdo vysvětlit na co potřebuje společnost o 50sáti zaměstnancích dozorčí radu? Na to aby to ukočíroval snad stačí jeden člověk... Zajímalo by mně kolik lidi z těch 50 sáti je čistě výrobních a kolik je tam je manageru, obchodních zástupců a já nvm čeho všecho ještě, tam by se asi mělo začít se šetřením... Škoda jí no...
Romanko- tak třeba Andrew Appleton na dlouhý jezdil s jawou docela slušně
letos v srpnu jsem jel kolem továrny v a pyšně ji ukazoval kamarádům,že Divišov se ještě drží.
Od roku 90 se vše co mělo v názvu JAWA pomalu propadlo do dějin. V Divišově vydrželi nejdéle i když od 2007 to zas tak moc JAWA nebyla.
Pravdou je, že JAWA ani před rokem 90 už dávno nevyráběla stroje, které by svět obdivoval a Divišov byla jediná divize, která byla výjimkou, asi i díky úzké specializaci.
No a tím asi končí éra značky, kterou kdysi obdivoval a kopíroval svět.
R.I.P. JAWA
mrzi mne to, ale konkurence je velká. Bohuzel zamestnali neschopné konstruktery. Protoze takove paskvili nevyrábí ani v nejhorsi čínské továrně. Motor treba šlapal ale design? To je to co prodava motorky v dnesni době, technologie je podobná. Zaměření jen na závodní sféru a zustat tam i v dobe krize, kdy firmy pouštějí od sponzorování světci o omylech v managementu. Sečteno podrženo totalne v pr...
Na jawach jsem začínal, ale moji prckove uz ne...
Je to škoda. V létě jsme jeli v rámci Jawatripu kolem fabriky a bylo tam docela mrtvo, to je fakt... I když v jestli Divišov vypadal mrtvej, tak Týnec vypadal vyloženě jako Zombieland a přece se tam "cosi" dělá. Nerad to řikám, ale z tohohle se už nejspíš nevyhrabou. Změnit vedení a získat peníze a obnovit výrobu by třeba šlo, kdyby se chtělo - ale dostat mašiny zpátky do soutěží, aby se obchod trochu hejbal (a to je základ pro přežití) už neni sranda.
Tak nějak doufám, že v Týnci se leknou a zamyslej... a něco se změní aspoň tam. Bylo by škoda kdyby už nám nezbyla žádná tradiční motoznačka. (Blatu, FGR nebo nedejbože Motoscoot neuvažuju... i když Blata neni úplně mimo.)
Tak asi holt R.I.P., Jawo Divišov/JRM, budeš mi chybět...
Konec není překvapivý. Kdy naposledy měl Divišov kvalitního "továrního" jezdce? Týneckou Jawu možná nečeká nic jiného. Kdo jste kdy byl na nějakém veletrhu v zahraničí v posledních 15 letech a viděl stánek některé z našich Jaw, mohli jste si udělat obrázek, jak to asi ti v Týnci nebo v Divišově vedou.
Interceptor, je to bohužel tak, že někdy se členové managementu starají pouze a jenom o svoje odměny, zbytek je jim fakt totálně jedno. To bohužel nesouvisí vždy s budováním značky ani budoucností firmy.
Jawa nastoupila cestu k zániku už před nějakou dobou, stačí se podívat kdo s ní dnes ještě závodí... Je to smutné
Navíc Divišov už nějakou dobu výrobky se značkou Jawa neprodával:
//ekonomika.idnes.cz/jawa-meni-jmeno-bylo-drahe-09p-/ekonomika.aspx?c=A070709_210129_ekonomika_ost
Čili zkrachovala spíše značka JRM, byť si slovo "Jawa" v názvu pořád udržela.
ThomsonMotorson - amen ,
koukám, že si nikteří zřejmě pletou týneckou Jawu s divišovskou
ThomsonMotorson Jinak bohužel Těm dnešním mladým "echt" motorkářům ani JAWA, ani národní hrdost už nic neříká.
Jake vedeni, takove motorky.
jj velký smutek
rip poslední jawy co za neco staly
Chlapi, zapomínáte na zákulisní vysokou politiku. Ten kdo drží v ruce řidítka nejsou nadšení konstruktéři a vývojáři, ale dlouhodobě plánující finančníci, kteří se bojí jakékoliv konkurence. Jednoduše dotlačí do fabriky své lidi, kteří nemají s historií Jawy ani města, lidma nic společnýho, a rozhodují. Dyk je to tak jednoduchý-přivedeme konkurenci na buben, pak jí pod cenou koupíme se všemi patenty a nápady, možná se nám v kambeku bude hodit značka, část technologie a pár lidí...se uvidí.
Bohužel takto jsem zažil realitu na vlastní kůži před lety jako mlaďas ( Tudor,Akuma )
Letos jsem Divisovem projizdel a kdyz jsem jel kolem Jawy, hralo me u srdicka. Po precteni clanku mi hreje uz uplne nekde jinde.
Je to skoda. Pozadi teto kauzy se stejne asi nikdy presne nedovime.
Je snad každému jasné, že to byla jen otázka času. Za ty roky tahle naše domácí značka dost podstatně zaspala dobu, tedy v převážné většině vedení. Ty zastaralé konstrukce se nedaly v žádném případě srovnávat s jinými značkami. Ta konstrukční jednoduchost mohla slavit úspěchy leda tak mezi pastevci v Mongolsku, nebo Tibetu.