Jednostopá dodávka nebo nákladní skútr?

Představte si, že večer zaparkujete svůj skútr do garáže vedle služební dodávky. V noci v polospánku slyšíte podivné zvuky, které by se daly nejlépe popsat jako auto-moto-porno. Ráno otevřete garáž a je vše jasné - váš skútr se spustil se služební dodávkou a narodil se skútrvan.

Jednostopá dodávka nebo nákladní skútr?
Po úspěšném rozvoji velkých tříkolových skútrů, jako je Piaggio MP3, Gilera Fuoco a elektrické Vectrixy, se jako další zajímavý nápad objevuje podobná myšlenka skútru s možností naklánění do stran, ovšem s dvěma koly vzadu a nákladním prostorem. Zatímco zmíněné předchozí projekty využívaly přední dvoukolovou nápravu kvůli většímu pohodlí při jízdě ve městě a lepší trakci a stabilitu, umístění vzadu nabízí možnost většího zatížení. Projekt Sidam Xnovo francouzského dovozce čínských skútrů a malých motocyklů je zatím jen na papíře, přesto tento koncept dává smysl. Zvláště když si uvědomíme, že ve východních zemích mají podobné nákladní tříkolky a rikši dlouhou tradici.
Na prvních nákresech se počítá s benzínovým motorem Piaggio 500 ccm, do budoucnosti pak také s hybridním pohonem nebo pouze elektromotorem, jelikož tato koncepce nemusí tolik brát v úvahu hmotnost baterií. Jeho výroba by také pravděpodobně byla mnohem jednodušší a levnější než tříkolové skútry zmíněné na začátku, protože u zadní dvojice kol není nutné řešit zatáčení a bude stačit jednoduchá konstrukce. Jízdní vlastnosti s nákladem a těžištěm hodně vzadu ovšem asi budou dost tristní a s jízdou na motocyklu to bude mít společného jen málo. Tento prostředek ale parně nebude určen pro zábavu, ale spíše jako pracovní nástroj nahrazující v ucpaných čínských a indických městech dodávky.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist