yamaha_demo_tour




Třetí indická Jawa na českém trhu. Začal se prodávat model Forty Two

Nabídku týnecké značky obohatil tento týden nový model. Ten je založený na „kejvačce“, tedy indické klasice 300 CL, proti níž však působí svěžejším a sportovnějším dojmem. Navíc půjde pouze o limitovanou edici.

Psal se 15. listopad roku 2018, když indický gigant Mahindra prostřednictvím své dceřiné společnosti Classic Legends představil na domácím trhu dlouho očekávané nové modely pod značkou Jawa. Reakce trhu byla obrovská, a to jak toho domácího, tak samozřejmě i českého. Nás to tady také nemohlo nechat chladnými. V ten den jste na výstavním molu uviděli hned tři modely. První a ten nejdůležitější byla prostě „kejvačka“, motorka, kterou Indové prezentovali jenom jako Jawa a která se u nás začala prodávat před dvěma lety pod označením 300 CL. Druhým výrazným modelem byl Pérák, který dostal trochu jinou techniku (rám, větší motor) a který už na našem trhu také figuruje. A do třetice to byl model Forty Two, který přichází právě teď.

Forty Two znamená v angličtině čtyřicet dva a původ tohoto označení mě vždycky spolehlivě pobaví. A ten, kdo zná velkolepé dílo Douglase Adamse Stopařův průvodce po galaxii, ví dobře proč. Opětovně si dovolím citovat indické zdůvodnění tohoto označení, které jste si mohli přečíst už při představení třístovek před čtyřmi lety: „Je všechno tohle. A ještě něco víc. Něco, co jsme docela nemohli dát do pouhých slov. Což je důvod, proč čtyřicet dva. Ale je to odpověď na základní otázku života, vesmíru a vůbec? Existuje pouze jeden způsob, jak to zjistit.“ Ovšem aby to nebylo moc jednoduché, Indové v únoru loňského roku přišli ještě s modelem, který se jmenuje 42. Takže vlastně stejně, ale přitom je jiný. Takový ještě modernější, celý matný včetně výfuků, s litými ráfky, dolů skloněnými zrcátky v koncích řídítek, mřížkou na světle a malým plexi nad ním. Poslední, tedy pátou, loni v létě představenou variantou třístovky se stala Jawa Khaki s podtitulem The Brave & The Bold, kterou indická Jawa udělala k 50letému výročí vítězství v indicko-pákistánské válce. Tohle je pro změnu technicky i opticky čistá „kejvačka“, ovšem s matně černou technikou a matnou khaki nebo šedou nádrží a spol.

Zatímco import té „armádní“ verze by pro českého zákazníka neměl smyl a verze 42 by vycházela podobně draze jako Pérák, u Forty Two to bylo od začátku s otazníkem. „Když bude poptávka, zařadíme ji do nabídky,“ zněla kdysi odpověď týnecké továrny, „teď ale všichni chtějí 300 CL.“ Nyní už doba pokročila, po „kejvačkách“ už takový hlad není, Péráků je taky dost a český zákazník se nechal slyšet, že by chtěl také něco svěžího. Takže dozrál čas i pro Forty Two. Tento model si ale v Týnci chtějí nechat jako takovou malou specialitku, ani se neočekává, že by byl zájem stejný jako o „kejvačky“ a Péráky, a proto se u nás bude dvaačtyřicítka prodávat v číslované limitované edici. Na výběr bude ze dvou barevných provedení a od každého bude k dispozici 105 kusů, dohromady tedy 210. Víc jich letos určitě nebude, týnecká továrna ale nevylučuje, že napřesrok doveze další stroje, pokud o ně bude zájem, třeba pro změnu v jiných barvách.

V čem se Forty Two liší od modelu 300 CL? Jsou to drobnosti. Dvaačtyřicítka je taková sportovnější, modernější, má menší přední blatník, níže posazené přední světlo v bočních držácích a nad ním vyosený samostatný budík plus kompletně odhalená řídítka. Na zadním kole, jehož pohyby krotí tlumiče s odhalenými pružinami, naše česká verze nabídne kotoučovou brzdu (na studiových indických fotkách je bubnová).

A potom jsou to samozřejmě již zmíněné barvy. Zatímco model 300 CL si můžete pořídit výhradně v lesklé červené s chromovanými boky nádrže a zlatými linkami, prostě Jawa non plus ultra, u Forty Two v Týnci pečlivě vybírali ze šestice v Indii nabízených barev a nakonec budou dvě – matná zelená a lesklá tmavě modrá. Má to historický přesah, zelená jde směrem k armádním strojům a modrá dává vzpomenout na slavné Normandie. Co docela překvapí, že cena Forty Two zůstává na stejné výši jako u modelu 300 CL, zaplatíte za ni tedy 149 900 Kč. Novinka již je fyzicky v Česku a začíná její rozvoz do dealerské sítě.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist