yamaha_mt09




Motocykly JAWA se budou opět vyrábět v Indii

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
dajos (124) napsal 26.12.2016 v 18:52

Osobne me taky mrzi, ze nejen Jawa je tam kde je. Ale zijeme v konkurencnim prostredi a tam se na city moc nehraje. Vyhrava ten kdo ma ostrejsi lokty, vyssi kapital...Skoda nejen zaslapanych projektu, ale i zaslapane hrdosti a narodniho citeni. Kdy hlavni na co zainteresovani slysi je rec penez a jestli je to vyhodne i pro celek, uz jde mimo osobni zajem...A dokud se tato filozofie nezmeni, lepsi to nebude, at je rezim jakykoliv.

elvis78 (132) napsal 21.12.2016 v 17:12

vloni jsem ještě doufal, že bude nějaký nový motocykl, ale to se už řešilo jinde...je to smutný, ale kdyby z toho nakonec bylo něco dobrého, co by se dalo koupit i u nás tak proč ne.Jasný je, že manažeři v Jawě by měli jít dělat k pásu a ne se pokoušet nechat vyrábět motorky někde v garáži, která je schopnější než ona sama fabrika.

honza.tar (15) napsal 12.11.2016 v 10:59+1

Jak tvrdí někteří Jawa je Značka která nemá finanční hodnotu ? Tak proč se historické kousky prodávají za statistice Kč.
JAWA 500 OHC za 635 999 Kč

//aukro.cz/jawa-500-ohc-i6593030179.html

mojito (15) napsal 06.11.2016 v 20:29+2

Byla to jenom otázka času kdy firma půjde do ""světa" ". Několikrát už jsem tady v diskuzích psal,že porevoluční Jawy si nikdo normálně smýšlející prostě nekoupí.Nejenom že jsou to předražený hokuspokusy s odporným vzezřením,ale hlavně to,že to s Jawou nemá co dělat.
Pro uživatele Romanka : Jawa před 40ti lety nebyla technická novinka,a ani si na to nikdy nehrála.Motory byly vlastně pérácký s menší úpravou,žádný novoty se nekonaly. Jawy i Čezety byly spolehlivý nenáročný stroje pro každodenní použití,navíc s osobitou duší.Po revoluci se hodně lidí těchto mašin zbavovalo a kupovali si japonce,aby byli IN. Většina pak litovala. Dneska se za japoncem nikdo ani neohlídne,prostě nuda -do jednoho. Ne nadarmo je ve světě plno Jawa klubů, Čezet klubů ,JawaČezetklubů.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 05.11.2016 v 11:19

Na závěr jeětě několik faktů :
už v roce 2012 začal lidi ve vedení Budvaru vyměňovat "velký privatizátor", tehdejší
ministr zemědělství Bendl, prý pro špatné hospodářské výsledky pivovaru,
za účelem "transformace" Budvaru na a . s . . Tato by pak byla snadným
soustem pro americký AB ...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 02.11.2016 v 18:53

Jak známo , my bajkeři pivo rádi a tak snad téma není příliš "mimo" ... :
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/reditel-budvaru-bocek-kvuli-zdravotnimu-stavu-rezignoval-3635

IvanDvoutakťák (5047) napsal 02.11.2016 v 18:42

A další firma, která už brzy bude bude defraudována alias ""zprivatizována"", Gorkine, bude nepochybně ( a teprve na několikátý pokus českých
"národohospodářů" ) českobudějovický Budvar ... Fakta :
Jeden z nejdéle sloužících tuzemských manažerů, gen. ředitel Budvaru Jiří Boček rezignoval ze zfravotních důvodů.. Je vnímán jako výrazná osobnost českého pivovarství, která zajistila Budvaru nebývalý rozvoj.
Prosazoval tradiční výrobu a během své kariéry musel odolávat několika pokusům o privatizaci tohoto podniku.Například před čtyřmi lety, když
světový konkurent Budvaru a jeho soupeř v boji o ochrannou známku
v mnoha zemích světa Anheuser-Busch koupil Českobudějovický
Měšťanský pivovar, Boček varoval, že je z celé transakce patrné, že
Anheuser-Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především
o kontrolu duševního vlastnictví a chce si vytvořit předpoklad pro
zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho
""transformaci"" na akciovou společnost s cílem získat pro sebe
celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser ...
Devětapadesátiletý manažer byl generálním ředitelem Budvaru
od roku 1990. V roce 1991 vyprodukoval Budvar 400 tisíc hektolitrů
piva, zatímco loni už zhruba 1,5 milionu hektolitrů ...
Takže "typická česká krachující" firma :-/ , která musí být zachráněna
transformací + privatizací, jak to známe z mnoha případů v minulosti .

gorkin (4396) napsal 01.11.2016 v 07:24+1

Jediné novodobí češi umějí ! je prodat firmy
kdepak jsot ty slavný český ručičky ???

Jirka4137 (114) napsal 01.11.2016 v 06:22

Snad se tím trošku rozpohybují i ty stojaté smradlavé vody v naší Jawě.

Samuel007 (374) napsal 01.11.2016 v 06:01

Nebylo by to špatný kdyby Kubajz jezdil na Jawe v Moto3.
Když to jde na Peugeotu, tak proč by to nešlo na Jawe.

Jinak osobně jsem porovnával 30 let starou Jawu s 10let starou MZ.
Zjistil jsem že 20 let rozdílu se porovnávat nedá.
Na svoji dobu byla Jawa revoluční. Ale za 50 let nepřišla ani evoluce natož revoluce.
Dlouho jsem si myslel že dobré věci není třeba měnit. Ale bohužel to takto nefunguje.

Anti (389) napsal 31.10.2016 v 21:09

Chápu,že někteří z vás vidí jen zastaralou konstrukci sériově vyráběných strojů,kde nebyly požadavky na modernizaci,ale nemůžete zapřít sportovní úspěchy této značky.Kdo z vás třeba uzná,že doteď nejúspěšnější značka poválečné historie šestidenní soutěže?

Romanko (1190) napsal 31.10.2016 v 18:20-4+2

Jawa a legenda? Jawa byla zastaralá plečka už před 40 léty. Proberte se. Ta nepatří ani do rodiného stříbra. Jo, možná je oblíbena v Indii, možná i v Rusku. Ale to opravdu není ta správná úroveň. Jo, a mohla by se jmenovat jako kdysi - Yezdi. Zjistěte si co stálo obnovení Triumphu, Nortonu nebo MV Agusty a pod. A že jsme s Jawama vyrůstali? No bodejť když nebylo co jiného.

seki88 (9) napsal 31.10.2016 v 18:03+1

I přesto,že jsem celkem patriot,musim říct jednu věc.To co předváděla JAWA v posledních desetiletích,ať už výroba posledních strojů (choper,tramp.. ..)nebo nedejbože ten prototyp - otřes s motorem 1000ccm si zaslouží konec.Možná mě ty "indiáni!´" překvapí...Rozhodně to nemůže být horší !!!

DOMINATOR (1260) napsal 31.10.2016 v 13:56

Výrobou dalších šrotu pod názvem Jawa historii této super značky jen uškodi.

SuperSic58 (1296) napsal 31.10.2016 v 12:08+1

Jawa je již dávno po smrti, netřeba si lhát do kapsy

vilemx (228) napsal 31.10.2016 v 11:28+1

No já to na rozdíl od těch nostalgiků vidím úplně jinak. Od začátku 90. let, kdy jsem na motorkách začínal, jsem měl tu čest řídit celkem pět českých motorek:

- tatíka fichtla, na kterémjsem se naučil. Oproti Simsonu nebo italským 50 ccm z konce 80. let to bylporovnání nedopadlo dobře,
- kamarád mi chtěl půjčit Jawu 90. Bohužel, než ji nastarotval a stihnul jsem na ni nasednout, tak se opět rozbila,
- jednou jsem jel na nějaké ČZ 175 z autoškoly. Opět v porovnání se světovou produkcí šlo spíš o parodii na motorku,
- jednou jsem si od kamaráda půjčil jeho vymazlenou 350 (přední vidlice a dvoukotouč z nějaké silniční Kawy). Sice to alespoň trochu brzdilo a zatáčelo, než ta poslední Jawa, na které jsem kdy jel - 350 z autoškoly, na které jsem dělal závěrečky, ale opět v porovnání se světovou produkcí od konce 70. let prostě neporovnatelná hrůza.

Takže nevidím důvod si nalhávat, že Jawa umřela díky novému režimu nebo neschopnosti vedení. Ona totiž, kdyby nebyla při životě udržována umělou poptávkou z RVHP, tak by bez naprosto zásadního obratu ve vývoji (naprosto nová konstrukce celé motorky od prvního šroubku, ne jen pokračování čtyřicetiletého faceliftu třindy) chcípla už někdy na přelomu sedmdeátých a osmdesátých let.

Herman98 (2) napsal 31.10.2016 v 08:08

to budou ty motorky vozit přes půl zeměkoule, je to k naštvání, nelíbí se mi to. Jsem zastáncem výroby v Čechách. Havarijní pojištění pro dopravce //www.infobaze.cz/havarijni-pojisteni-pro-dopravce/

HonzaHus (62) napsal 30.10.2016 v 20:39

majky72: možná to vidíš až příliš černě. Dovedu si představit, že lidi v Jawě jsou nadšenci a chtějí vyrábět parádní motorky, akorát nevědí jak... Ani je nepovažuji za tuneláře, státní i firemní peníze do projektu nové Jawy 1000 vložili, jenomže na loňských obrázcích jsme viděli, co z toho vzešlo...
Ani bych se nepohoršoval nad tím, že někdo za vším vidí jen čísla. Z dlouhodobého výhledu ti prostě musí sedět, na tom není nic špatného, nikdo netouží házet prachy do žumpy. Potíž je v tom, že nejsou ochotni naslouchat přáním zákazníků, nefunguje jim žádná prodejní síť, o té servisní ani nemluvím, mají nulovou propagaci a žádný marketing, nedokážou se poučit z chyb - viz. poruchová elektroinstalace na Sportardu, možná není až tak mizerná jako u Jaw 650, která ráda hořela, je to ale jako vyjít z louže pod děravý okap...
Z ohlasů Jawistů je jasné, že se většině z nich Sportard nelíbí, jim je to jedno, tlačí ho furt dál, byť jich za rok prodají maximálně desítky kusů (a to jsem optimista). K tomu pořád slibovali (teď už ani to ne) úžasnou Jawu 1000, dokonce i 1200, Jawu 660 Retro, 350tku, kterou bys nemusel přihlašovat na papíry z nějaký starý vrány... A kde nic tu nic, jen sliby, které nejspíš vycházejí z nerealizovatelných snů. Takhle se prostě továrna na výrobu motorek nedá vést a dřív nebo později se dozvíme, že s výrobou motorek končí (nejspíš až jim ty 350tky přestane kupovat Fidel a jemu podobní), anebo že značku Jawa na základě "skvělé spolupráce" prodali Mahindře nebo Číňanům. Dva důchodci budou vysmátí a tisíce Jawistů nasranejch. Takhle to dopadne, na to se připrav.

majky72 (129) napsal 30.10.2016 v 14:35

HonzaHus ono je otazne či vôbec sučastne vedenie JAWY vôbec ma zaujem niečo vskriesit alebo len vytahat kolko sa da a nechat značku umriet ono totižto do vyvoja by najprv museli zainvestovat a to nemale peniaze ...ako si napisal chcelo by to nadšenca bohužial bnes je taka doba že moci sa ujali panaci v oblečkoch čo za všetkym vidia len čisla a to čo im to hodi

Anti (389) napsal 30.10.2016 v 07:59

T-1000:Ale pouze teoreticky,já jsem jen tady na této diskuzi poslán do prdele a označen "vocasem"
Jen bych podotkl,že i "za komoušů" kupodivu existovali normální lidé kterým se žilo relativně dobře.Tak jako zmiňovaná Jawa.

T-1000 (3) napsal 30.10.2016 v 07:11

No, pravidla diskuze jsou tyto: ...Vulgární, urážející a napadající komentáře budou smazány... Tak se holt na téma Jawy vyráběné v Indii nemůžu upřímně vyjádřit.

9B0017 (15) napsal 30.10.2016 v 05:51

Blata pokud vim, dela minimotorky, kolobezku a dve verze 125 endura, coz jsou vyrobky, ktery tady v Cine klepou stovky fabrik, ostatne kopirujou i ty jeho minibiky

9B0017 (15) napsal 30.10.2016 v 05:47+1

problem je, ze ti ko...i, co delaji z jawy tunel a zrejme berou dotace, prodavaji znacku jawa kam se da, takze z toho bude akorat bordel, misto aby nekdo deal byt jednu poradnou motorku s nazvem jawa

9B0017 (15) napsal 30.10.2016 v 05:42

Tak prosim...indicka motorka vyhrala drug navod Moto3...kde bla pret par lety KTM a dnes jake dela motorky. Pokud to kupuji s rozumem, vyuziji nazvu BSA nebo Jawa a je moezne, ze nekterou snack uvidime zase v MS. Je leis, ze to koupila poradna firma nez nejaka cinska fabriqua, viz ace jawa parez

VIZI (1412) napsal 29.10.2016 v 22:16

Honza.tar; ty si asi zaspal dobu ne

Franky (155) napsal 29.10.2016 v 22:01+1

Je zbytečné tady vyvolávat generační rvačku.
Starší generace může, a většinou také má, daleko větší nadhled už jen tím, co zažila.
Mladší kusy těžko pochopí, když starší generace smutní nad jakoukoli domácí krachující fabrikou, ve které ani nepracovala. Protože ty výrobky jsou potřeba a domácí lidé by měli pracovat pro domácí podniky a vyrábět domácí výrobky. Jinak je zem nemocná. A v tomto směru je naše země moc nemocná. Ale mladí to už nevidí.
Starší generace TO cítí jako špatné, až křivdu / mladší - bez patřičného nadhledu - je za to obviňuje z prospěchářství komaňčských vychcandírů.
Tristní a stále se opakující generační nepochopení.

Co se týče čtyřtaktů - pak strakonické čtyřdobé motory zaburácely i přes kladení překážek privatizátorem (kdy většinu produkce poskládal z dílů soukromník z nedalekého městečka = v podstatě proti vůli zahraničního vlastníka, kterým byla získána majorita protiprávně-podvod s vyrobením dluu navýšením emise akcií).
O čtyřtaktu druhé značky - měl být uveden na trh již v roce 1984, ale selhal dodavatel motorů. Postupně se tak uvedení modelu odložilo na dobu po 1990 (1993). Ale v 93 byl kupodivu uveden do výroby motor boxer zcela jiné tradiční značky, která zajímavou časovou shodou okolností vyměnila splašené OHV tyčinky za vačku v hlavě - konstrukčního provedení/rozvržení hlavy odpovídajícího provedení naší značce - které se u nás do výroby nedostalo. A tato naše značka pak vyrábí pro onu tradiční rámy.

Ono ať v tom / či onom nebývá vše jen černé a bílé.

honza.tar (15) napsal 29.10.2016 v 19:56

JAWA Made in Argentina
Gral. Fructuoso Rivera 6243, C1439CXC CABA, Argentina
//jawa.com.ar/ver-todas/

honza.tar (15) napsal 29.10.2016 v 19:46-1

Chcete podpořit českého výrobce Je tu také BLATA //www.blata.cz/
https://www.youtube.com/watch?v=9xyzIpFBZOg

mike.46 (604) napsal 29.10.2016 v 18:53-1+1

Steve-CZ: dnes jsem vyjímečně četl diskusi na seznamu k nějaké parodii na Ovčáčka, která se chystá. Tolik nesmyslů od zhrzených komoušů jsem dlouho nečetl. Pak přijdu sem a vidím skoro to samé. Předpokládám, žes byl jeden z těch, kteří ze socialistické "rovnosti pro všechny" velmi těžili a vezl ses na vlně komunistické společnosti, jenže po roce 89 Ti asi trochu ujel vlak... žadný režim není dokonalý a žádná společnost taky ne, ale minimálně máme volnost v rozhodování a můžem svůj život ovlivnit. Jenže spousta lidí si pořád myslí, že tohle má dělat stát a oni jsou jen ovce...

honza.tar (15) napsal 29.10.2016 v 18:15+1

Rusové odebírali a neplatili Spousta československých podniků díky tomu nemohla investovat do nového vybavení . ČZ a JAWA byly také na seznamu . Měly se začít vyrábět nové 4t motory na nových výrobních strojích, ale přišel rok 1989 a všechno bylo jinak. Měli jsme skvělé konstruktéry ale jejich vývoj končil v trezoru. František Pudil
//cezety175.webnode.cz/products/frantisek-pudil/
//ekonomika.idnes.cz/dluh-ruska-vuci-ceske-republice-je-splacen-fil-/ekonomika.aspx?c=A131223_141849_ekonomika_spi
https://www.youtube.com/watch?v=NlxKoueZI0k
https://www.youtube.com/watch?v=8UEkqXlktRQ
https://www.youtube.com/watch?v=OVcZLQV3-ko

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist