yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Romanko (1206) napsal 30.03.2015 v 13:12

Opravuji sám sebe z 6.12.2014. Jsem rád, že už 26 let nemusím a ani nejezdím.

Nick_Slaughter (0) napsal 07.02.2015 v 16:56

Co to vymýšlí? Utopie je to dobrá. Ale stačí se podívat na jejich web a ... Děs a hrůza. Kdž pominu vzhled webu, tak vidím nabídku, kde jsou motorky, které už vůbec nevyrábí! Vždyť to je otřes, že neumí ani zaktualizovat svoje stránky. Vždyť web je to první, kam se zájemce o motorku podívá! Otřes. Jak si pak můžeme myslet, že někdo, koho nenapadne ani tahle základní věc, bude umět dělat motorky?

findejs1310 (5) napsal 07.02.2015 v 11:09

Kam kráčí Jawa? Myslim že timhle směrem je jedině prd.l.

honza.tar (15) napsal 25.01.2015 v 20:27

Držím palce. Nový motocykl bude muset, aby obstál v neúprosné konkurenci nabízet líbivý vzhled a kvalitu. Český trh je malý, bez masívního exportu je motorka výrobně ekonomicky neudržitelná .
Jak by asi vypadal motocykl JAWA ? V nově uvolněné kategorii 125cm kde je také velká nabídka a prosadit se by bylo velmi obtížné, asi obtížnější než u 1000cm . Tak je celkem logické že vsadili na vyšší objem motoru. Osobně Očekávám motorku ve stylu Retro . JAWA Perák 500 ?

michal-15 (2) napsal 16.01.2015 v 19:49

Jawe drzim palecky

Tomino_SK (1) napsal 11.12.2014 v 23:14+1

Prečo radsej nerobia skutre 50 ccm 125 ccm..Kazdy by si radsej kupil cesky skuter ako nejaky cinsky.Samozrejme za normalnu cenu

Zwei (-4) napsal 11.12.2014 v 17:26

Podle mě by měli dělat motorku jednoduchou a úplně obyčejnou bez různých cingrlátek,s min.elektroniky,klidně to může být i chopper s vidlicovým dvouválcem,bez extrémních výkonů,trochu předimenzinovaný s ohledem na životnost.Prostě pořádnej držák na cestování,do práce i na zábavu.Kdo si chce honit ego,ať si koupí vyhoněnou zahraniční produkci.Taky nechápu,proč nezačnou dělat jawu s menším humbukem a držet se trochu při zemi?Není třeba začínat se slávou a záhy končit jak bankrotář.

Mamola29 (1054) napsal 07.12.2014 v 17:52

//www.motorkari...rex-konci-30221.html
Pánové z Jawy, povinná četba pro vás... Myslím, že takhle dopadnou vaše vize.. Vyprdněte se na 1200 ccm a podobný utopie, oprašte skladový zásoby, k tomu trošku invence a dělejte poctivý retro bajky za slušnou cenu. Jinak je to cesta do pekel Hodně štěstí a čistou hlavu.

Romanko (1206) napsal 06.12.2014 v 23:01

to seiki88: mluvíš mi z duše. Jelikož jsem musel nejlepší léta jezdit na plečkách olejničkách zn. Jawa a ČZ, jsem rád, že už 16 let nemusím.

seki88 (9) napsal 04.12.2014 v 18:19

Pokud je to žert,tak fakt dobrý.Smál jsem se dost dlouho.No a jestli to někdo myslí vážně,tak to asi platí náš slavný stát.Jinak nevěřím,že někdo s alespoň průměrnou inteligencí do toho dá korunu ze svého.Ty JAWY na fotkách by možná někoho oslnily v roce 1980.(možná)Motorky dělala krásné v první polovině 20.století a pár let ve druhé.Jawa svou dobu bohužel už prošvihla,přál bych jí comeback,ale nevěřím v zázraky...

zdenekp (122) napsal 04.12.2014 v 14:28

Neumí udělat normální JAWU a chtějí dělat motorky jako KTM a BMW, kterých jsou všude mraky.

//auto.idnes.cz/foto.aspx?r=motorky&c=A130826_115150_motorky_fdv&foto=FDV4d772c_5a.jpg

Feki (1) napsal 03.12.2014 v 10:21

Keď som to čítal, tak som si myslel že je 1 apríl a že PR článok je čistá provokácia, ľudia JAWE sa úplne zbláznili, dajte im lieky, kazajku a internujte ich na Sibír, tam sa im schladia hlavy.

PanCanaLL (14) napsal 03.12.2014 v 00:17

dobrá utopie

Kelt-P (2) napsal 02.12.2014 v 18:28+1

Je mi 48 , na Jawě jsem začínal a jsem určitě patriot ale proboha,tohle nemá smysl Podle mě by se dalo jen zkusit dělat nové retro z originálů...tj. dělat vybrané modely přesně tak, jak byly, bez úprav, maximálně tam dát Vape nebo lepší brzdové obložení. Žádné pokusy to "vylepšit" a dělat pseudoretro. Já bych si třeba Sportku 250 na 19 kolech za 100 tis koupil

fzr6 (8) napsal 01.12.2014 v 21:23

chápu že ten výtvor asi nebude žádné terno, ale pohádky mám rád a Jawě upřímně držím palce!!!

Georgik (76) napsal 01.12.2014 v 21:12+5

Pánové, co tu onhajujete konkurenceschopnou JAWU ještě v 80 tých letech. Proboha, vytáhněte hlavu odněkud. JAWA končí s výrobou jakžtakž moderních motorek někdy v 60 letech, pak už je to pouze žití, či spíše živoření z podstaty. Fakta jsou jasná: Jawa byla po válce před všemi výrobci v Evropě. Myslím, že tajný vývoj motorek v JAWĚ za války je známý fakt. Ovšem tím to taky v podstatě skončilo. Rok 1946 a 1948 byl smrtonosným žihadlem pro celé Československo, mimochodem v tu dobu patřící k absoulutní světové špičce v průmyslu obecně. Pak už to šlo jen do řiti. Jestli tu někdo oslavuje, že JAWA měla odbyt, tak co víc si mohla přát, to je šílené. Čeho měla odbyt. Opravdu byste někdo jezdil na JAWĚ v 80 tých letech, kdybyste měli možnosti jezdit na něčem skutečně moderním. Vývoj, vývoj je to kouzelné slůvko. A je opět už stokrát popsaným faktem, že soudruh především v úžasném sovětském svazu žádný vývoj nechtěl. A opakuji, zdaleka se to netýkalo jen JAWY. A zpět k článku. JAWA je dávno mrtvá. Je mi to hrozně líto, ale už jsem si zvyk. Je totiž mrtvá už minimálně 40 let !!!

Dráťa (61) napsal 01.12.2014 v 19:54

erpik: Zapomenout se nedá, ať už na první kočku nebo bajk. Ale Bůh je mi svědkem, že někdo se o zapomenutí usilovně snaží.

erpik (6) napsal 01.12.2014 v 19:47

Držím Jawce palce. První můj repas byl Pérak a mám ho dodnes, byť mezi HD se necítí ve své kůži. Jezdila na něm celá familia a stále , když vidím nápis Jawa, tak mě to u srdce hřeje. Pro mnoho bikerů to v mládí byl první stroj. A je to ,jako s první kočkou v posteli. Se nezapomíná.

27 (4) napsal 01.12.2014 v 18:09

veřejně títmo žádám vedení Jawy, aby na základě uvedené diskuze a velké nespokojenosti obecné veřejnosti k jejímu plánu, přehodnotila svůj záměr představit (možná) motocykl v druhé polovině příštího roku a stanovila závazný termín představení motocyklu na jaře příští rok na výstavě Motocykl!!

gresini (4459) napsal 01.12.2014 v 14:33

stařík-tak to má vypadat!! S tím ,kdyby jsi vyjel tady(v kocourkově) a chytli tě, tak to je na doživotí- kde my to žijeme??

gresini (4459) napsal 01.12.2014 v 14:26

ZATÍM 151 RECENZÍ-JAWA TO DRTÍ

Floo (67) napsal 01.12.2014 v 10:55

s MartyBar-em totalni souhlas co se historie podniku tyce.

zmulin> Když se tady ukáže článek o litrovym modernim naháči plnym elektroniky,tak všichni brečej jak by nejradši koupili tu jednoduchou solidní litrovku bez fičur a když se Jawa o něco takovýho pravděpodobně pokouší,tak je to taky špatně...

jde o to ze se pokousi uz opravdu hodne dlouho, bez jakychkoliv vysledku, ktere by zprostredkovali a prokazovali tim ze se nejak hybou vpred. Toto neustale mlzeni vyvolava spatne reakce a domenky. Meli by zapracovat na tom, aby lidi lepe informovali a dopredu je pripravovali coze za novy stroj vyjede z tovarny. Ale vypoved o tom ze se chysta model za 300 tis. kde maji problemy s dodavateli atd. neni opravdu tim pravym ujistenim ze vedi co delaji kdyz roky nevytvorili nic noveho v takovem meritku. Proto hodne lidem tohle prijde jako utopie, kde si chce nekdo splnit sen a jako Rocky se z bahna jednim zapasem dostat na vysluni. To je ovsem film a ne realita.

deep-sk (474) napsal 01.12.2014 v 09:39

"V této oblasti neustále narážíme na problémy s dodavateli. Nabídnuté komponenty se najednou přestanou vyrábět, nejdou vyrobit,..."
No som mierne skepticky co to bude za zlepenec ked mate takychto dodavatelov... Aby to nedopadlo stylom
Zakaznik: Autorizovany servis Jawa? dobry den, padla mi motorka a potrebujem nove blinkre a radicku.
Jawa: Je nam luto, dodavatel ich prestal vyrabat a vraj sa vlastne ani vyrobit nedaju... skuste u Louisa...

stařík62 (24) napsal 30.11.2014 v 22:35-1+1

To je ona ? Asi ano. Litr a ve stylu H-D.

https://www.youtube.com/watch?v=VeA6LVfqFEk&feature=share

bledemon (126) napsal 30.11.2014 v 20:11+2

nedá mi to a naposled uvedu pár čísel co se dají najít:
-státní dotace na vývoj jawy1000,1200 zatim 38milionů
-jawa údajně přidala dalších 100
(a to je jen na vývoj prototypů, nevim co dál spolknou technologie na "seriovou" výrobu)
Odhaduju, že by museli vyrobit a prodat minimálně 300-500ks ročně, aby se jim do několika let vrátily investice (státu vracet nebudou). I jawa tyhle počty uváděla, teď už tedy sní o 5000ročně všeho.

A teď kde to chtějí prodat? (budeme bláhově předpokládat nádherný, funkční, spolehlivý motocykl s kvalitní evropskou prodejní-servisní síti). V čr těžko, sportard si tu kupuje přibližně 10lidí ročně a v zahraničí do 50ks ročně. Propadák.

Jak si vedou "konkurenční" firmy větších objemů?
Italský trh do října tohoto roku:
HARLEY-DAVIDSON 4.154ks
MOTO GUZZI 1.059ks
.
.
BENELLI 53ks!
MOTO MORINI 22ks!
A to jsou domácí podporované značky, s více pěknými modely, jukněte na weby a popřemýšlejte jak se tam asi chytne jedna neprověřená litrová jawa.
//www.benelli.com
//www.motomorinimotorcycles.eu

Osobně si myslim, že na záchranu je dávno pozdě. Nikdo nevložil stovky milionů až miliardu jako do triumphu. Desítky vyhodili na nevhodné modely pro masy. Škoda, že před lety nezachytili vlnu retra a místo vývoje 650tek nekoupili pro začátek 2čínské vzduchové motory 250,400 do klasických levnějších retro motorek. Dnes už by třeba měli vlastní půllitrový kapalinový dvouválcový retromotor s žebrováním a euro4. A royal-enfield by záviděl...

Jirka4137 (114) napsal 30.11.2014 v 19:07

Japoncům v 70 a 80tých letech nemohl konkurovat nikdo ani na západě. Na tu hrůzu jawa ještě šlapala alesponˇ v šestidenních soutěžích slušně.Samo taky zásluhou sebeobětování našich soutěžáků kteří dělali nemožné. Velká poklona pánové.
Litr nemusí být špatný nápad ale chtělo by to vedle něj nějakou lidovou motorku 400-750ccm dvouválec. Prostě nahradit třindu a použít při tom kyvnou vidlici která by nebyla z toaletního papíru a motor čtyřtakt.
Věřím že by se našlo spoustu motorkářů kteří by si to koupili jako druhou motorku nebo ve světě na ježdění do práce kdyby byla slušná cena.
O shánění nové Jawy v 90tých letech vím své nepomohli ani známí v mototechně. 99% motorek prodaných ve Zlínské mototechně jezdí na Kubě.
Byl jsem přímo na Kubánské ubytovně ukecat je o jeden kousek a bez šance.Sklepy a kontejnery plné Jawek a babet mě ukázali přímo oni.
Nakonec jsem na papíry z 638 postavil strojek z dílů.

bromep (8) napsal 30.11.2014 v 18:53-1+3

"neustále narážíme na problémy s dodavateli. Nabídnuté komponenty se najednou přestanou vyrábět, nejdou vyrobit, nebo se cena zvýší... bohužel nám okolnosti nedovolují..."

Tvl.to je slovník poplatný hluboké totalitě, když ministr průmyslu vysvětloval, proč nejsou na krámech kroužky na záclony..
Myslím, že Jawa je takový nostalgický relikt socialismu a pochybuju, že si vůbec někdo koupí za 250-280000 pomalu na koleně postavenou novinku, na které komponenty "nejdou vyrobit", protože ty, co tam měly být se "přestaly vyrábět" a ty co tam musely dát jsou náhražky těch, co by tam měly být, ale "jsou drahé". Tak

pepam3 (0) napsal 30.11.2014 v 17:18

já snad nemám už ani chuť se k článku vyjadřovat. Jsem velký fanda, ale několik let sleduji články stejného typu nejdříve se zájmem, a poslední dobou už s nechutí co zase plácají. Články stejné jen jinými slovy popsané, fasáda či opravené budovy nikoho nezajímají. Milého obchodního managera s ohledem na přístup a reklamu značky. bych nezaměstnal ani v obchodním centru za pokladnou. A to se tam milý pan živý již několik let. sám si přeju abych se mýlil a aby mě JAWA překvapila.

MartyBar (22) napsal 30.11.2014 v 12:24+2

Myslím že ZMULIN to vystihl přesně. Bylo opravdu jedno zda byla JAWA v 80tých létech na technické úrovni Japonských supersportů nebo ne. Byl to stroj který měl své zákazníky a celá produkce byla dopředu vyprodána(sehnat v 80tých létech novou Jawu zde v ČSSR vyžadovalo mít protekci - většina šla na vývoz ) To opravdu mohla Jawě závidět kdejaká značka. Nakonec vždyť vždy jde hlavně o peníze ne? Ani motorky nikdo nevyrábí jen tak z nadšení. Samozřejmě byla chyba že vedle klasické Jawy 350 se nevyvíjela jiná motorka která by se třeba nevyráběla v takovém množství a byla by pro náročnější motorkáře ale tuto mezeru na trhu ihned po revoluci zaplnili výrobci jiných značek. Chyba byla že okamžitě v roce 1990 Jawě odstavil stát přístup k financím které Jawa vydělala. Je to stejné jako když někdo firmě dnes vykrade kasu. Na dvoře továrny a i v ulicích okolo tehdy stály v bednách stovky vyrobených motorek pro Rusko. Ti by je i vzali ale chtěli zaplatit jako vždy výměnným způsobem tedy třeba ropou. Jenže to by znamenalo že by motorky šli do Ruska, ropa nové České vládě a ta by musela zaplatit Jawě jenže tento způsob obchodování přestala naše nová vláda podporovat a bylo jí jedno že tím Jawu pošlou do hrobu. Tak to bylo. Můj jeden příbuzný tehdy pracoval ve vedení Jawy a já tam byl častým hostem a vše se to tehdy řešilo. Ředitel musel začít propouštět lidi což bylo v roce 1990 nevídané a protože s tím otálel dostával firmu do dalších finančních potíží protože si na výplaty a provoz museli půjčovat s vysokým úrokem a tak to pokračovalo ... Spirála úpadku kterou jsme znali jen ze západních filmů dostihla firmu Jawa která jen rok předtím byla stabilní, zisková a i když její výrobky nebyly na světové úrovni tak měla budoucnost. Nechci samo obhajovat komunistickou dobu. Hodně věcí bylo špatně ale i spousta renomovaných ekonomů (např.Šefčík) stále tvrdí že tehdejší "transformace" byla ušitá pro rozkradení takových firem jako byla JAWA. A ještě když píšete že Jawa byla na vrcholu do roku 1948. Tak si nejdříve přečtěte něco z její historie. Všechny tituly v motokrosu, v silnicích atd...byly získány až po tomto datu. Janečkovi by se určitě nelíbilo hodně věcí ale Jawa byla zestátněna hned po válce. Janeček neměl dědice a zemřel za fašistické okupace.

603356596 (1) napsal 30.11.2014 v 12:12+1

Znovuzrození Jawy může být jen tehdy co v Jawe pokryjou celosvětový trh motocykly v co nejširším spektru(mladiství>dospělí,offroad,silnice+speciály) a to přinejmenším technikou co je k dnešnímu dni nastolená vedoucími značkami.Dále musí nastolit nižší cenovou politiku nebo stejnou,ale zajistit další návaznosti na provoz,předváděčky,servis,náhradní díly a s tím spojená dostupnost.
Začít litrovým retromotocyklem,či co z toho nakonec bude za 300 000Kč je v přeplněném trhu spíše krok zoufalý.V zahraničí Jawu potenciální zákazníci(věk kolem 40+/-),brát nebudou,bude to pro ně nepřekonatelná velká neznámá z neznámé země.Na českém trhu prodáte 100Ks/rok a to jsem optimista,většina půjde k fanouškům spíše do zbírky.Porovnejme to z firmou TM racing,která vznikla od píky v plynule se rozvíjejících prostorech s rodinným pojetím.Dnes jsou špičkou v SM,dělaj luxusní offroadovky a stejně je nikdo nemá v garáži jako Yamahu/KTM/Suzuki/Kawasaki/Hondu,prostě nebudí důvěru.Spíš než s litrem,bych v Jawě začal s každodenním skůtrem pro masy,chytlavou motorkou pro mládež apod.Je to jen můj pohled na věc,tak prosím nekamenovat.

Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující



TOPlist