globalmoto_duben_nolan




Intermot Kolín 2008

Kapitoly článku

Marushin Helmets

50. leté výročí od založení slaví v letošním roce původem japonská firma Marushin, která vyrábí motocyklové přilby a je dobře známá i u nás. To samotné by však nebyl hlavní důvod naší návštěvy u tohoto výrobce. V expozici nás zaujala novinka v podobě přilby s označením RS-MX v offroad kategorii. 
Tato přilba má zcela novou skořepinu z karbonových vláken a kromě užitných hodnot, které jsou od ní očekávány, vyniká především velice nízkou hmotností kolem 850 g. Těžko soudit výrobek, který neznáte a máte v ruce případně na hlavě jen pár minut, nicméně minimálně po stránce zpracování a hmotnosti se jeví tato přilba velice dobře.

Bezproblémové by mělo být rovněž zapínání přes klasické “D“ kroužky, které jsou zde z titanu. Jisté je, že lehčí a pohodlná přilba minimálně méně unaví a při náročné jízdě terénem tak umožní jezdci lepší soustředění na jízdu samotnou. Přilba by měla být k dispozici v několika barevných kombinacích, v Evropě zatím v klasickém karbon vzhledu a v barevném provedení v kombinaci s červenou.


Schuberth C3

Na stánku německého výrobce helem Schuberth byl hlavním aktérem odklápěcí model C3. Jelikož dvě odklápěcí „šubrtky“ už mám v garáži, novinka mě hodně zajímala a důkladně jsem ji prozkoumal. Řekl bych, že Schuberth C3 je o něco hezčí než Concept a C2, hlavně díky výstupku kryjícímu nos a líbivějším tvarům větracích průduchů, působí zkrátka o něco sportovněji než vyloženě turistický Concept. Narozdíl od předchozích modelů je také znatelně lehčí, ovládání sluneční clony má níž, téměř vlevo dole u brady, no a nakonec, výklopná část se odjišťuje na bradě místo na straně. Liší se také typem zapínání pásku helmy.
Zatímco C2 byla poměrně mohutná krabice, C3 se podařilo udělat o dost menší a podle výrobce jde o jednu z nejmenších odklápěček na trhu, což se projevilo také na slušné hmotnosti 1570 gramů (menší velikosti, hmotnost velikostí s větším rozměrem skořepiny výrobce neprozradil). Hlavním přínosem C3 by ale mělo být dokonalé odhlučnění akustickým límcem až na úroveň 84 dB při 100 km/h a lepší aerodynamika s nižším namáháním krku při vysoké rychlosti. O dokonalém větrání a praktické vysouvací sluneční cloně je téměř zbytečné se zmiňovat, to je tu této značky samozřejmost. Cena se pohybuje těsně nad 500 Euro.

Forma a Ultimate Stuff

Zajímavou expozici představila rovněž italská značka Forma (boty) a Ultimate stuff (chrániče). Především druhá jmenovaná nabídla návštěvníkům ucelenou kolekci velice zajímavých chráničů a praktických ochranných prvků. Nás zaujal především páteřový chránič s označením Akira 7 c.l.m., který mimo běžných lamel umožňující snadný pohyb do předklonu a zpět umožňuje také úklony v bok.

Air-bagový límec Dainese

Na výstavě byly k vidění také airbagové límce vyvíjené společností Dainese, která dokonce tento produkt i naostro otestovala na závodní trati - viz video:



Stánek Dainese patřil k nejhezčím expozicím a nové motto „I Love Me“ dávalo jednoznačně najevo, že tato značka má v oblasti bezpečnostní výbavy opravdu co nabídnout.


Páteřové protektory Knox

Neodolal jsem, a na stánku Knox jsem si vyzkoušel nový páteřák Knox Aegis s atraktivním bílým pruhem, díky kterému si tento ochranný prvek třeba ochotněji obléknou i slečny, které byste jinak do páteřáku museli přemlouvat. Hlavní inovací je ale samozřejmě vylepšená konstrukce a prodloužený dolní díl, který chrání také kostrč. Na stánku Knox jsem si také ověřil, že jde prakticky o jediného výrobce, který dokáže nabídnout pořádně dlouhé páteřáky i pro dvoumetrové jezdce. Navíc mají velmi dobře zpracovanou měřicí šablonu, díky které každý zákazník dostane přesně správnou délku páteřáku.

Uvex Variotronic

V expozici Uvex byl vystaven jedinečný projekt UVISION variomatic, pod tímto názvem se skrývají motocyklové brýle s vestavěnou sluneční LCD vrstvou s možností přepínání intenzity ztmavení. To vše bez jakéhokoli optického zkreslení! Vítejte do 21. století!
Výdrž baterie je prý okolo 200 hodin jízdy, jen jsem se zapomněl zeptat, co se stane, až dojde baterie - doufám že brýle nezčernají ;-)


Na stánku jsem si hned dohodl testík tohoto zajímavého produktu, který by měl být od příštího února na trhu. A prý se můžeme těšit i na zatmavovací plexi u helem Uvex! Bohužel zatím není známá cena, u takto horké novinky asi nebude právě nejnižší.

MRA

Nepřeberným množstvím všemožných plexi a příslušenství k nim nás upoutala německá firma MRA. Tato firma je dobře známá i u nás. Expozici zde neměla nijak zvlášť velkou, nicméně obsahově a vstřícností personálu vše překonávala.

BMW vs Touratech

Docela zajímavého srovnání se nám dostalo v expozici značky BMW, kde nás zaujali příslušenstvím dovybavené modely F800GS. Dostalo se tak přímé konfrontace mezi tovární výbavou a rozšiřujícím příslušenstvím jejich téměř dvorního výrobce německé firmy Touratech. Výsledkem bylo zmatené obléhání obou modelů, osedávání a příležitostné polehávání a zkoumání u obou přistavených strojů.

Pinlock MAX Vision

Na německé půdě představila svoji novinku také společnost Pinlock - aby ne, jsou z Holandska a mají to za rohem. Pinlock určitě znáte - přídavná vrstva, která zabraňuje zamlžování plexi a poskytuje sluneční clonu bez nutnosti výměny plexiskla za tmavé. Představený systém Pinlock MAX Vision však bude pokrývat celou plochu výhledu z helmy - nepůjde už tedy o univerzální elipsu, ale o tvarované vložky podle jednotlivých výrobců helem. Jako první je na řadě Arai, takže již příští sezónu bychom si mohli svoje helmy s řadou plexi L vybavit vložkou, která zvenku nebude ani poznat.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist