yamaha_demo_tour




Intermot 2006

Kapitoly článku

Samozřejmě kromě aktuálních novinek motocyklů jsme se na výstavě Intermot zaměřili také na výrobce a distributory příslušenství. Záplava dodavatelů je však natolik široká, že je takřka nemožné vše rozumně obsáhnout. Proto jsme se spíše soustředili na různé zajímavosti a novinky, které nás určitým způsobem zaujaly.

Thermoflash


Expozice této maďarské firmy nebyla sice příliš rozsáhlá, nicméně o to více zajímavá. Při pohledu na podivné kombinézy s hadičkami jsem se chvíli rozhlížel, jestli nejsem v nějaké expozici letecké techniky a skafandrů. Ochotný vystavovatel mě ale ihned vyvedl z omylu. Základní myšlenka celého systému je založena na využití tepla motocyklu z kapaliny obíhající v jeho chladící soustavě na ohřev kombinézy jezdce.
Celý systém je založen na výměně tepla, kde samotný ohřev kombinézy s vlastním okruhem kapaliny probíhá prostřednictvím výměníku, který je umístěn na motocyklu. Vše je poměrně dost složitě a důmyslně řešeno a i přes odbornou asi 10 min. přednášku u vystavovatele jsem se v celém systému přes množství hadiček a komponent zcela nezorientoval.


Nicméně z uživatelského hlediska se pouze při usednutí na motocykl zapojíte do systému a po nastartování přes ovladač na řidítkách nastavíte teplotu kombinézy. Do provozního režimu se celý systém dostal asi po 5 minutách. Ač to vypadalo vše velice zajímavě, po pravdě mě trochu odrazovala celá složitost řešení, jako volba na daleké cesty v krutých mrazech to ale vypadalo slibně. Vystavovatel mi předvedl i jakousi lehčí verzi, která byla namontována do tankvaku na nádrži. Zatím je vše funkční pouze na motocyklech s kapalinovým chlazením. Na verzi pro motocykly se vzduchem chlazeným motorem se ale prý pracuje. Bohužel bližší technické informace ani materiály mi nenabídl, pouze po dotazu, zda bude výrobek k dostání v ČR, odvětil, že během příštího roku. Více info na www.thermoflash.com

Airman


Tato dánská firma na výstavě nabízela kit pro dočasnou opravu pneumatik na cestách. Každý asi dobře zná nejrůznější tlakové nádoby (spray), které jsou u nás běžně k dostání. Bohužel, často se stane, že pokud máte tyto výrobky třeba pod sedlem nebo špatně uloženy v batohu, často se nešťastnou náhodou, či vibracemi uvolní pojistka a na pěknou pěnovou paseku je zaděláno (mluvím z vlastní zkušenosti). Dánská firma proto nabízí poněkud širší a opakovaně použitelné řešení, kdy vám nabídnou vlastní kapalinu na opravu v plastové nádobě. Záleží pak na Vás, zda si koupíte celý kit včetně malého kompresoru na 12 V do auto zásuvky, či využijete kompresor vlastní.
Předváděná prezentace opravy motocyklu netrvala déle než 10 min. Pravdou je, že podmínkou je ona integrovaná zásuvka, ale myslím, že u cesťáků to není problém a u ostatních motocyklů se dá snadno dodělat. Nebyla by to severská firma, kdyby nedávala současně k výrobku certifikát o ekologické nezávadnosti. Ten je vydáván asi především k možnosti využití tohoto kitu i na opravu nafukovacích raftů. Více info na www.airman.dk

Shark


Tento přední francouzský výrobce motocyklových přileb mě kromě nové kolekce upoutal především zcela “novou řadou - variabilní přilbou“ pod názvem Evo Line. Jedná se o přilbu, která Vám nabídne v podstatě dvě přilby v jedné. Za normálních okolností se jedná o klasickou integrální přilbu, kterou v případě potřeby můžete bez problémů předělat na otevřenou pro případ jízdy třeba na skútru. Zajímavostí je, že se nejedená o klasickou vyklápěčku, nýbrž přední část je vyndavací a pro otevřenou variantu se stává součástí zadního deflektoru. Firma Shark obecně vyklápěcí přilby nedělá a co si pamatuji, nabízela kdysi jen variantu s patentem od firmy Caberg. Toto asi bude výsledek jejich snažení v tomto segmentu.




Touratech


Touratech na veletrhu Intermot 2006 představil celou řadu nových výrobků, které doplňují stávající výrobní řadu zejména funkčních doplňků pro cestovní endura. Kromě toho představil i některé z novinek chystaných pro novou sezónu 2007.


Největší zájem na stánku umístěném hned vedle obří prezentace BMW, byly zejména technické doplňky pro BMW HP2. Popularita tohoto speciálního stroje je (v zahraničí) poměrně velmi velká - prodeje v zemích, kde jsou vhodné terény pro ježdění offroad, jsou v řádu stovek kusů a HP2 je velmi populární i v cross country soutěžích. Právě ze zkušeností se soutěžním nasazením v týmu Touratech vychází některé nové doplňky - nový hliníkový kryt motoru s pevným uchycením k rámu, kryty brzdových hadiček a palivového potrubí a další.


Mezi novinkami představenými na Intermotu jsou také špičková kola s aluminiovými ráfky Excel, náhrada zadního vzduchového tlumiče osvědčeným Öhlinsem z řady DeCarbon a nové laděné svody bez katalyzátoru s koncovkou Remus Revolution. Na jednom z předváděných strojů byly k vidění i novinky na příští sezónu - 30l nádrž (designově velice podobné původnímu vzhledu boků HP2) a inovovaný kokpit s integrovaným halogenem a xenonem.
Dalšími novinkami byly nové GPS navigace Garmin Zumo 550 a GPSMAP 278C, nové tankbagy a tailbagy, například pro KTM 990 Adventure, konverze Desierto3 na stroji BMW R1200GS Adventure s celou paletou nových funkčních cordurových zavazadel v černé i nové teplé zlato-hnědé barvě včetně nového univerzálního toolcase.

AGV


Zajímavou expozici si pro své návštěvníky připravila italská firma AGV, která rovněž kromě expozice svých nových modelů přileb, předvedla něco také pro příznivce zašlé slávy a historie závodů. V části své prezentace vybudovala přehlídku pod názvem “HALL OF FAME“, kde předvedla přilby předních světových jezdců, které podporuje a podporovala. Na některých bylo více než dobře vidět, že prošly opravdu zatěžkávací zkouškou v kačírku. Myslím, že takový Randy Mamola, kterého můžeme zahlédnout občas při komentářích na Eurosportu, by mohl jistě vyprávět své.


Nemohu si také odpustit vyzdvihnout expozici firmy

Oxtar

, která mě kromě výborně osvětleného stánku oslovila především přehledností všech nabízených výrobků. Zatímco ostatní výrobci obuvi měli zpravidla vše pod heslem “čím více, tím lépe“ naskládáno v obrovských regálech, Oxtar šel jinou cestou a vše měl pěkně rozdělené podle způsobu použití, pohlaví a věku. Každý návštěvník bez rozdílu se tak velice rychle orientoval, přesně v těch oblastech, které hledal nebo ho mohly oslovit. Navíc osazenstvo stánku bylo více než přívětivé a vstřícné.




Na úplný závěr ještě přidáváme fotografii Yamahy R1 se kterou objíždí holandský motorkář Sjaak Lucassen svět. Že jde cestovat i na supersportu se můžete přesvědčit na jeho webu.


Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist