yamaha_demo_tour




Intermot 2006

Kapitoly článku

Další informace o novinkách Honda - nový Hornet CB600F, CBR600RR, Shadow Spirit, SH300i, inovované velké i malé Varadero, Goldwing a další. Obecně se dá říci, že zde tento výrobce měl zastoupenou produkci ve všech kategoriích, nicméně jen některé přinesly opravdovou změnu. Řada modelů tak dostála především konstrukčních vylepšení a lehčích úprav vzhledu.

Honda CBR 600RR


Bezesporu největším tahákem Hondy pro příští rok ve sportovní kategorii je představení nové generace Honda CBR 600RR. Precizně zpracovaný stroj nasadil laťku opět hodně vysoko a i přes to, že navazuje na tvář předchozích modelů RR, v technice se toho událo opravdu mnoho. Na show ho přivezl závodní jezdec Sebastién Charpentier a příjezd to byl opravdu impozantní. V suché váze 155 kg se skrývá pořádná dávka nadšení a emocí. Tato úspora se podařila mimo jiné díky kompletně přepracovanému motoru - díky promyšlenému „poskládání“ jednotlivých komponent se motor celkově zkrátil. Značně byla redukována kapotáž především v bocích a čelní maska, kterou prochází středem mezi pěknými svítilnami průduch pro nový ram-air systém.


Změnila se linie návaznosti kapotáže na nádrž a boční kapotáž teď tvoří samostatný díl, který v šedém provedení u červeného modelu nádherně připomíná obrácený rám deltabox. Předělán je rovněž přístrojový panel, kterému však i nadále dominuje analogový otáčkoměr. Od silnější CBR 1000RR dostala do standardu rovněž elektronický tlumič řízení.
Motor dosahuje dle očekávání nárůstu výkonu a konečná hodnota se tak ustálila na 88,1 kW (120 koní) při 13 500 ot/min. Vše řídí elektronické vstřikování paliva PGM-DSFI. Úplně nový je také litý rám (FDC - Fine Die-Cast), u kterého Honda slibuje stejnou pevnost a odolnost při snížené hmotnosti a tloušťce.


Honda CB600F Hornet


Další velkou novinkou je naháč Honda CB600F Hornet, založený na nejnovějším motoru vyvinutém pro CBR600RR. Ze starého Hornetu si odnesl si jen tvar nádrže, jinak byste jakékoli dědictví jen těžko hledali. Podstatnou změnou je litý páteřový rám a nová kyvná vidlice. Nový model dostal agresivní protažený světlomet a přední masku se samostatnou plastovou „kapkou“ s budíky a kontrolkami obsahující velký analogový otáčkoměr a digitální tachometr. Klasickým kulatým světlometům zdá se zvoní umíráček. Ještě že je od letoška v ČR v prodeji i nahatá verze CBF600. Zadní světlo je také ve stylu moderní doby - pěkně vyskládáno v diodách.




Dalším výrazným optickým prvkem je kratičká jakoby ustřižená koncovka výfuku s trojúhelníkovým průřezem – zbývající část výfukové soustavy je skrytá pod motorem. No a nakonec vás uhodí do oka protažená zadní část vyčnívající pod sedlem – to je u hondy doslova revoluce, vždyť až doteď měl každý naháč za sedlem ještě kousek pokračujícího plastu v barvě karotáže. Nový Hornet si narozdíl od starého modelu již nemusí stěžovat na velikost nádrže – má velikost 19 litrů.




Nový motor z poslední generace CBR600RR je naladěn na 102 koní s krouťákem 63,5 Nm. Co je ale ještě důležitější, je celková hmotnost motocyklu. Suchá váha je skvělých 173 kilogramů - především kvůli odlehčenému motoru. Pokrok se nedá zastavit, takže Hornet vedle obrácené přední vidlice typu HMAS může být také volitelně vybaven propojeným brzdovým systémem s ABS. Verze s ABS je vybavena třípístkovými brzdiči (jeden pístek ovládá nožní páka zadní brzdy). Klasická základní verze má vepředu po dvou pístcích.

Honda SH300i


Stávající model SH150 se v jižní Evropě zařadil mezi prodejní trháky, Honda tedy zkusila nasadit větší objem - a ono to vyšlo. Přestože SH má praktickou rovnou podlážku a nemá žádný středový panel obvyklý u skútrů větších objemů, ukázalo se, že podvozek je po úpravách dostatečně tuhý, aby zvládl krotit i vyšší výkon.


Citlivá modernizace navázala na nižší objem a moc se povedla - moderní, přesto klasika v oblasti skútrů. Honda zdůrazňuje, že se jí podařilo zachovat úzkou stavbu, jako nenabízí žádná konkurence v této objemové třídě. Takže provozem projedete jako nůž máslem, na nerovnostech zase oceníte velká kola o průměru 16".
Ale nakonec to hlavní - jednoválec 280 ccm SOHC se čtyřmi ventily ze sebe dokáže vyždímat úctyhodných 27 koní! Takže nějaké ty rozjezdy, při kterých možná „posoutěžíte“ i motorkáře na pětistovkách, nebudou při suché hmotnosti 162 kg problémem.

Honda XL1000V Varadero


Královna třídy cestovních „endur“ vyráží do nového roku jen s mírnými úpravami. Změnil se tvar bočních panelů, kryty výfuku, bylo předěláno sedlo za účelem většího pohodlí na dlouhých cestách. Pod řidítky přibyly uzamykatelné schránky na drobné cestovní potřeby. Přístrojová deska se také dočkala mírných inovací, přibyl na ní ukazatel zbývajícího dojezdu na benzín v nádrži. Změnil se i tvar zadní části okolo zadního světla. Poslední vylepšení najdeme úplně dole, kde se objevil nový hliníkový kryt motoru místo dosavadního plastového.


Honda XL125V Varadero


Malý Varan se oblékl do úplně nové kapotáže s integrovanými směrovkami a do motoru si přidal elektronické vstřikování. Stejně jako je velké Varadero stále etalonem velkých cendur, zůstává malý Varan díky zátahu véčkového dvouválce a kvalitnímu podvozku tím nejžádanějším ve třídě 125 ccm. Nový model zvýší svoji atraktivitu také nabídkou verze Deluxe s dvoubarevným sedlem a dalšími doplňky.



Honda CBR 125R


Model CBR 125, vysněný motocykl mnoha začátečníků, nastoupí do nové sezóny s mírně modernizovanými tvary, které odrážejí poslední vývoj v rodině CBR. Jde hlavně o zúžení světlometů a členitější boční kapotáže, ke změnám ale došlo i uvnitř v podobě elektronického vstřikování PGM-FI.




Honda VT 750 DC Shadow Spirit


Americké cruisery ve stylu custom zůstávají populárním segmentem různorodého evropského trhu motocyklů a přitahuje mnoho řidičů“, konstatuje úvod tiskové zprávy. Proto Honda obnovila svého zástupce v tomto segmentu a představila novou VT 750 s předním kolem 21 palců a klasickým drátěným výpletem. S tím koresponduje snížené vykrojené sedlo ve výšce pouhých 652 mm a dlouhá předsazená řidítka.
Inovovaný véčkový dvouválec dostal nové vstřikování a disponuje výkonem 41 koní při 5 500 ot/min a točivým momentem 65 Nm při 3 500 ot/min. Takový výkon někomu může připadat dost malý - na to že to je sedmpade. Ale o to tady vůbec nejde, hlavní je průběh dodávky výkonu a masivní krouťák úplně odspodu, kdy se motor sotva převaluje.
K tomu z loňského modelu Shadow převzal pětistupňovou převodovku a kardan. Za zmínku ještě stojí dva doutníkové výfuky nad sebou po pravé straně.



Honda GL1800 Gold Wing


Základní verze Golďase zůstává nezměněná, škála doplňkového vybavení se ale rozšířila o dvě působivé funkce. První je satelitní navigační systém zabudovaný do velkého monitoru v dolní části přístrojové desky s ovládáním z řidítek.
Druhým doplňkem, který Honda na své show pro novináře předvedla, je první sériový motocyklový airbag. Naštěstí jsem dosud neměl příležitost sledovat nafukování airbagu, takže mě osobně dost vyděsilo, jaká to je strašlivá rána. Po prezentaci naživo jsem se jednoznačně zařadil mezi přívržence tohoto typu ochrany - při čelním nárazu opravdu podstatně zvyšuje ochranu motorkáře (však také lehko zvyšovat, když předtím byla nulová). Řekl bych, že i při jiných typech nehody, než je přímý čelní náraz, může airbag dost pomoci - tím, že nasměruje jezdce dál od motocyklu. Možná se i nyní domníváte že to je technický nesmysl, který na mašinu nepatří, ale jestli se přes vás někdy převalí Goldwing, určitě změníte názor.

Honda CRF150R


Tak tohle je výhradně soutěžní záležitost, se kterou chce Honda po úspěších modelů CRF450R a CRF250R zamíchat pořadím na stupních vítězů i u menších čtyřtaktních objemů. Bude nabízena ve dvou verzích s odlišnými velikostmi kol - CRF150R s kombinací vepředu/vzadu 17 x 14 palců a model CRF150R2 s kombinací 19 x 16.
Vodou chlazený čtyřdobý čtyřventil o objemu 149 ccm poskytuje maximální výkon 22 koní při 12 500 ot/min a krouťák 13,6 Nm při 10tisk ot/min. Suchá váha je pak 75 kg.




Honda CBR1000RR


Poslední zmínka patří velkému cebru - po loňských inovacích zůstává pro sezónu 2007 nezměněná, pouze vyráží s nových barvách HRC Replica.


HONDA


Video: nižší kvalita (9,5 MB)
Video: vyšší kvalita (61,4 MB)
Délka: 2:23 min.
Motocykly na videu: CB600F Hornet, CBR1000RR, CBR600RR, SH300i, XL125V Varadero, XL1000V Varadero, CBR125R, VT 750 DC Shadow Spirit

Videa jsou ve formátu MPG, respektive WMV.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist