husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot 2004

Kapitoly článku

Moto Guzzi předvedla výrobní podobu lahůdkového modelu Griso, jehož prototyp jsme měli možnost shlédnout už na jarní výstavě v Praze. Konečná podoba je sice trochu krotší, ale přesto Griso zůstává skvostem. Véčkový dvouválec 90° s objemem 1100 ccm vytáhne z rukávu přes sto koní, jinak na motocyklu najdeme nejmodernější vybavení, jako jsou vidlice upside-down.


Další model, který Moto Guzzi už dlouho slibuje, je

Breva 1100

. Po důkladných testech a zkouškách v provozu v různých zemích konečně jde do výroby! Tento masivní naháč navazující na legendu V7 trochu připomíná Yamahu Bulldog nebo BMW řady R, ale zůstává svůj díky válcům šikmo do stran. Kromě nové konstrukce kardanu mě na výstavě zaujala vkusně řešená přístrojovka s citlivě začleněnými digitálními prvky do klasického kruhového uspořádání. K dispozici je spousta informací a funkcí (například sledování spotřeby z 24 litrové nádrže), vše je možné ovládat přímo pomocí přepínačů na řidítkách. Trochu mě zarazila informace, že Breva bude mít šestistupňovou převodovku, což je na tak velký motor až dost. Příjemně zní zpráva, že suchá hmotnost bude pouhých 233kg, což je na tak velkou mašinu a ještě s kardanem skvělé. Na příchod Brevy na trh se moc těším, jízdní vlastnosti a celkový pocit z menší Brevy 750 mě na jaře moc příjemně naladily, jestli bude větší sestra také tak povedená, mám na co šetřit. A výrobce mi ještě slibuje možnost připlatit si na ABS ;-)


Moto-Guzzi ukázala ještě další nové šperky ze své klenotnice - luxusní model V11 Scura R s nadupaným motorem se zvýšenou kompresí, odpružením Öhlins a karbonovou stavbou, a lehce upravený závoďák MGS-01.
FilipT

Moto Guzzi MGS-01 CORSA


MGS-01 CORSA, tak to je označení pro další novinku z této italské stáje, která se bude snažit oživit zašlý lesk závodních tradic značky. Designéři údajně dostali naprostou volnost při tvorbě tohoto nového dvouválcového skvostu. Ať tomu už skutečně bylo, či nikoliv, jistě mi dáte za pravdu, že výsledek tvorbou elegantních křivek se povedl. Jak hovoří výstižně oficiální materiál "The Eagle is back on track". Ať už to se soutěžením bude jakkoliv, třeba jak se uvádí pro amatérské soutěže, nikdo nemůže tomuto stroji odpárat naprosto nekompromisní 90 V-Twin o objemu 1225 cm3, který bude už jenom zážitek asi slyšet v podání laděné koncovky Termignoni. Výsledný výkon bude dosahovat velice solidních 128 k při 8000 ot/min, což je hodnota přesně v charakteru tohoto stroje. Odpružení od Öhlinsů, rávky O.Z racing a radiální třmeny jsou u tohoto závodního stroje samozřejmostí jako barevné provedení Rosso Corsa. Díky použité technice a ušlechtilým materiálům se vše podařilo poskládat de velice slušné hmotnosti 192 kg. Výjimečnost a vyhraněnost tohoto stroje však asi bude natolik zhodnocena cenou, že na našich "silnicích" okruzích ho asi jen stěží uvidíme. Tento fakt ještě umocňuje ta skutečnost, že výroba se uskuteční zřejmě jen v limitované sérii.

Moto Guzzi Griso


Na poli velkých naháčů vdechla Moto Guzzi život sériové výroby svému konceptu Griso (byl k vidění i na jarní výstavě Motocykl 2004), který si ponechal kromě názvu i dost z originálního vzhledu studie. Ačkoliv oproti konceptu celkově stroj poněkud zeštíhlel, zřejmě v zájmu ovladatelnosti, mnoho prvků bylo přeneseno do sériové výroby. Nepřehlédnutelná je především mohutná koncovka výfuku a nekompromisně odhalený nový motor, který všem nestydatě ukazuje do boku vyvedený chladič. Mohutnost celému stroji dodává také jak se na Moto Guzzi sluší sekundární převod kardanem. Výjimečnost se tomuto stroji rozhodně upřít nedá. Nezaměnitelný charakter by mu měl poskytnout i nový motor, který je srdcem i další novinky Breva V1100. Samozřejmostí je charakteristika 90 V-Twin. U modelu Griso je však lehce upraven ještě na vyšší výkon, který dosahuje 65 kW(88k) při 8000 ot/min. Hmotnost stroje byla ustálena na použitelných 229kg, které při výšce sedla 790mm nebude zřejmě problém zvládnout. V nabídce bude stroj ve dvojím barevném provedení a to Nero Guzzi a Beige Pietra Aesina.
Lukáš Růžička


Další foto:




Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist