husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot 2004

Kapitoly článku

Honda představila kompletní modelovou řadu 2005 a možná trochu zůstala za očekáváním motoristické veřejnosti, protože se před výstavou spekulovalo o mnoha nových modelech, které se nakonec ukázaly v nezměněné podobě. Hodně se psalo například o novém silnějším Hornetu 900, novém Blackbirdu, Goldwingu s automatem či reinkarnaci legendární Afriky. Ukázalo se, že Honda zamířila jiným směrem a místo inovací představila úplně nové supermoto FMX 650.







Další novinkou je pak ostré CBR600RR, které navazuje na design CBR1000 představený letos na jaře. Cebro dostalo všechny nejmodernější prvky, které mu mají umožnit zápasit s tvrdou konkurencí v tomto segmentu - vidlice upside-down, radiální brzdy, přepracovaný motor... Co se ale výrobci trochu vymklo z ruky, jsou barevné kombinace. Když na internetu kolovaly první snímky, připisoval jsem divokou červenou barvu počítačovému zpracování, ale ukázalo se, že ta červená je takhle zvláštní i ve skutečnosti. Naštěstí je motocykl vedle červené a zuřivě modré nabízen i v nádherné černo-stříbrné kombinaci. Nakonec, většinu těchto krásek asi stejně čeká převlečení do laminátů, které závodníkům usnadňují cestu na stupně vítězů.




Mezi další novinky u Hondy patří výroční verze GoldWing - už je to právě 30 let od sjezdu prvního golďase z výrobní haly. Honda to oslavila speciální edicí s chromovými prvky navíc. Žádná další inovace kromě nových barev se zatím nekoná ani u Blackbirda, Hornetu 900, pouze model CB1300 je nově vybaven doplňkovým ABS.


Úplná novinka je Honda Zoomer. Tato padesátka si razí vlastní cestu a je těžké ji někam zařadit - ani motocykl, ani skútr - na jazyk se dere pojem "vozítko". Pod heslem V jednoduchosti je síla vzniklo roztomilé vozítko z několika trubek, motoru a dvou kol. Chytře řešené místo na nákup nebo helmu pod zamykacím sedlem si určitě najde hodně příznivců, zvláště pokud se Hondě podaří nasadit stejně minimalistickou cenu, jako je vzhled tohoto modelu.
FilipT


Pro mě byl stánek Hondy poměrně zklamáním v oblasti novinek, neb jsem se těšil na nový model Transalpa o kterém se již šíří superlativy. Objevil jsem ale novinku s názvem FMX 650. Její předchůdce byla pravděpodobně SLR 650 a motor z dominátora. Tenhle čtyřventilový jednoválec myslím všichni známe. Podle mě jde o "hobby motarda", tedy motocykl enduro konstrukce s vysokými zdvihy 218mm a 186mm, s průměrem přední vidlice 45mm a obutý z výroby do menších kol (než je u endura zvykem) 17" se silničními rozměry 120/70 a 150/60. Nádrž na 11 litrů, váha 163kg. Výkon 28Kw a 52Nm při 4500ot. Vpředu jeden opravdu velký brzdový kotouč a vzadu klasicky menší. Co mě na ní hodně zaujalo byl pohled zezadu. Jsou tam dvě koncovky umístěné pod okraji sedla končící naprosto uzavřeným dnem, kde až při bližším zkoumání objevíte ukrytý vývod v obroučce koncovky. Drátěná kola ukazují, že se mazlit s terénem zrovna nemusíte. Určitě skvělá věc na vyplavení adrenalinu s oběma koly v kontrolovaném smyku. Podle mě zajímavá odpověď na Yamahu XT660R.
Marek Hrodek

Další foto:











Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist