Indian z budoucnosti?

Jak by mohly za pár let vypadat motorky jedné z nejstarších dosud fungujících značek, která zatím staví design spíš na své historii? Celkem jasnou představu o tom mají studenti fakulty kreativních studií na univerzitě v Detroitu, která patří mezi nejlepší školy v oboru návrhářství dopravních vozidel. Nahlédněte do budoucnosti prostřednictvím několika jejich konceptů.

Indian z budoucnosti?
Bright Design Challenge je název soutěže studentů designu, kterou každoročně pořádají asociace NASF a fakulta kreativních studií v Detroitu. Tato prestižní univerzita je líhní největších talentů pro automobilový průmysl a najdete v ní samé kreativní mladé lidi, posedlé designem dopravních prostředků. NASF je organizace, která podporuje vzdělání a výzkum v oboru povrchových úprav, jako například galvanizace, lakování, eloxování a podobné technologické vychytávky.
Soutěž Bright Design Challenge má samozřejmě také své sponzory. Každý rok ji finančně zaštiťuje jiná firma, a letos to byla společnost Polaris Industries. Studenti dostali za úkol navrhnout nový motocykl značky Indian, kterou Polaris vlastní. Měli se zaměřit na jízdní ergonomii a vytvořit design, který bude ztělesňovat DNA značky Indian a zároveň odrážet její historii. Na výběr bylo ze čtyř kategorií: sportovní bike, dual sport, skútr a nástupce legendárního modelu Scout. A tady jsou vítězné návrhy.

Za absolutně nejlepší byl porotou vybrán koncept studenta jménem James Yu. Agresivní sportovní naháč s elektropohonem je čistý, elegantní a plný nápaditých detailů. Středem pozornosti například není samotný elektromotor, což u současných elektrobiků není zrovna běžné.  A co teprve svislá zadní kyvka! Auto návrhu pravděpodobně neuvažoval příliš reálně, zato však dosáhl dokonalé vizuální symetrie se zavěšením předního kola, a celý rám díky tomu vypadá jako šavlozubý tygr připravený ke skoku. Originálním způsobem jsou řešené také rukojeti řídítek a parádně vyvedené logo Indian.
Druhý nejúspěšnější návrh Andre Ayaly je na pomyslných stupních vítězů jediným konceptem, který využívá spalovací motor. Masivní vidlicový dvouválec Thunderstoke, nacpaný do krátkého a lehkého rámu vypadá skvostně, a Polaris by neměl nechat tenhle nápad jenom na papíře. Design trochu připomíná práci Rolanda Sandse a jeho BMW Concept 90. Ztělesnění DNA značky Indian se v tomto případě podařilo naplnit naprosto dokonale, a přestože koncept vypadá jako pravnouče skutečného Indianu Scout, nedá se zařadit do škatulky "retro". Spíš by mu sedělo označení hypermoderní cafe-racer.
Třetí místo patří návrhu elektrobiku, jehož autorem je James Thetard. Promyšlený koncept ve stylu Art Deco šikovně kombinuje inovační nápady, jako například přístup k akumulátoru nebo odnímatelný úložný prostor a moderní povrchové úpravy s old-schoolovými koženými prvky.
Stipendium ve výši 500 dolarů si rozhodně zaslouží, stejně jako ostatní dva nejúspěšnější návrháři, kterží získali 1 000 a 2 500 dolarů.
O jejich umístění rozhodovala porota, složená ze zástupců  firem Kuntz Electroplating a Polaris, a organizace NASF. Co říkáte, líbila by se vám stejná budoucnost jako pánům porotcům?

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.50
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist