Indian Springfield: za pár vteřin v plné polní

Chcete pohodlný cesťák, kam sbalíte věci na cestu kolem světa, a ze jehož obřím plexi se krásně schová i kanadský dřevorubec? Nebo motorku do města, co projede stojící kolonou jako nůž máslem? Nový Indian Springfield umí zahrát obě role, a nijak přitom netrpí pověstný styl nejstarší americké značky.

Indian Springfield: za pár vteřin v plné polní

Kapitoly článku

Nejnovější letošní model dostal jméno podle města, kde se motocykly Indian začaly před 115 lety vyrábět. Springfield je mimochodem nejrozšířenější název města ve Spojených státech, ale ten o kterém je řeč byl takto pojmenován jako první, a zároveň drží mezi městy tohoto názvu prvenství v počtu obyvatel.

S historií značky však má novinka společné jenom názvosloví. Springfield je postaven na základu moderní řady Indian Chief, což je ostatně patrné už na pohled, ale nabízí mnohem víc praktičnosti a schopnosti cestovat na delší vzdálenosti. Výrobce jej prezentuje jako mnohem víc univerzální stroj než ostatní modely z dosavadní produkce, a rovnou vysvětluje proč tomu tak je. Springfield se totiž snadno může změnit z motorky do města na dálkový křižník, a to přímo v garáži svého majitele.

Tuto rychlou proměnu umožňuje rychloupínací systém použitý na uchycení plexi a bočních kufrů. Montáž či demontáž cestovních doplňků zabere sotva pár minut, což můžeme potvrdit podle zkušenosti s podobně stavěným univerzálem Dyna Switchback od H-D.

K základní výbavě dále patří ABS, systém sledování tlaku v pneumatikách, elektronický tempomat, a dvě přídavná přední světla. Pohodlí na cestě zajistí nejen prostorné sedlo, ale také plošinové stupačky, které jsou u spolujezdce navíc výškově stavitelné. Komfort se dá dále zvyšovat přikoupením vyššího plexi, vyhřívaných rukojetí a sedel, kolenních deflektorů a dalších originálních doplňků.

A protože je Springfield určen těm, kdo to s turistikou myslí vážně, dostal do standardní výbavy sadu zamykatelných bočních kufrů o celkovém objemu 64 litrů. Celková nosnost včetně posádky pak činí 242 kg a když k nim připočítáme bezmála čtyři sta kilo pohotovostní hmotnosti, dostáváme se k necelým šesti a půl metrákům.

I s takovou váhou by si ale měl poradit motor Thunder Stroke 111, jehož parametry nebyly pro použití v modelu Springfield nijak upraveny. Točivý moment, který zůstal na hodnotě 138,9 Nm při 2 600 otáčkách, přenáší dál šestistupňová převodovka a ozubený řemen. Bezpečné zastavení zvládají dva přední čtyřpístkové třmeny na kotoučích o průměru 300 mm, podporované zadním dvoupístkem na 300mm kotouči.

Indian Springfield se vyrábí ve dvou barvách: Thunder Black a Indian Motorcycle Red. Pokud byste se chtěli odlišit, možná ještě stihnete objednat jeden z posledních kusů v limitované edici Jack Daniels´. 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.22
Známkováno: 9x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist