yamaha_mt09




Indian nabídne limitované edice Elite pro dva modely

Doposud bylo zvykem, že americká značka každoročně udělala jeden model, který nabízela tu danou sezónu také v exkluzivní limitované edici Elite. Letos to budou modely hned dva: stejně jako loni Chieftain a premiérově se této pocty dostane Challengeru.

Kapitoly článku

Skoro to vypadá, že Indian u verzí Elite jede ve dvouletkách. Roky 2019 a 2020 patřily cestovnímu korábu Roadmaster, loni jej nahradil Chieftain, jenž pokračuje i pro letošní rok, a do toho Challenger. Uvidíme, jak to Indian bude praktikovat dál, nicméně vypadá to, že v Iowě přišli „limitkám“ na chuť. Ostatně že tento koncept funguje, to se mohli zeptat u kterékoli jiné prémiové značky.

Co tedy zákazníka, který po Elite zatouží, čeká? V obou případech vlastně skoro to samé, ale vezměme to popořádku. Chieftain Elite se pro letošek může pochlubit zajímavým šedo-hnědým lakováním pojmenovaným Heavy Metal Smoke, které doplňují bronzové povrchy na logu na nádrži, přezkách bočních brašen, středové konzoli, krytu primárního rozvodu a airboxu. Na krytech rozvodových tyček, krytu klaksonu a vačkovém víku je ten bronz leštěný a vypadá to teda moc pěkně.

Na výčet technických odlišností od základního Chieftainu je tisková zpráva skoupá, takže je to hlavně o očích, a ty hlásí jiné ráfky i plošiny pro nohy. Přehlédnout nemůžeme také reproduktory v bočních kufrech, Chieftain Elite totiž dostal výkonné 400wattové audio PowerBand namísto toho původního 100wattového. Velkým lákadlem pro koupi verze Elite bude samozřejmě také fakt, že se jedná o skutečnou limitovanou edici, nikoli speciální. Pro celý svět bude vyrobeno 150 Chieftainů Elite, přičemž do Evropy jich půjde pouhých 20!

VIDEO: Indian Chieftain Elite 2022

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

To Challenger Elite bude větší „masovka“. Nicméně že byste za den potkali na silnici tři, to nehrozí. Ono moc nehrozí ani to, že byste vůbec nějaký potkali. Vyrobeno totiž bude 200 kusů, pro Evropu určeno 25. Takže o fous více než Chieftainů, s nimiž Challenger Elite sdílí také to 400wattové audio a luxusní plošiny.

Ty dostává i spolujezdec, který si u základního modelu musí vystačit se stupačkami. Ráfky jsou tady stejné jako u standardu, navíc jsou ale LED mlhovky. A hlavně je tady samozřejmě jiná barva! Ta ještě více podporuje styl Challengeru, který je inspirovaný americkými „muscle cars“. Základem je tmavě šedá Stealth, kterou doplňují černé metalické plochy lemované proužky červené Indy Red, červeně prošívané je také sedlo. Není to italsky elegantní ani britsky decentní, nýbrž americky přisprostlé – a vlastně to k charakteru Challengeru, který je dragsterem v baggerovém hávu, náramně sedí.

VIDEO: Indian Challenger Elite 2022

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist