Eicma: Indian

Znovuzrozená legendární značka si do Milána naplánovala evropskou premiéru tří modelů, uvedených na americký trh letos v létě. Pod jednou střechou s motocykly sesterské značky Victory se na výstavě EICMA hrdě prezentuje Indian Chief Classic, Chief Vintage i vlajková loď Chieftain. K vidění je také replika celokapotovaného rychlostního speciálu, který se proslavil především díky filmu Worlds Fastest Indian.

Eicma: Indian

Kapitoly článku

Připomeňme, že kdysi velmi populární značku se po několika neúspěšných pokusech v podání jiných majitelů podařilo uvést znovu do života koncernu Polaris, který si jí pod křídla vzal v roce 2011. S tak silným zázemím se už dá lecos podniknout, a tak se během pouhých dvou let dostal do sériové výroby základ novodobé modelové řady, poháněný nově vyvinutým motorem Thunder Stroke 111.
Na historických hodnotách značky staví klasický mohutný cruiser Indian Chief Classic s hlubokými blatníky, širokým koženým sedlem, kapkovitou nádrží, soškou indiána na předním blatníkua dalšími prvky připomínajícími úspěšnou minulost. Zároveň tu ale najdeme celou řadu soudobých technologií, jako například bezklíčové zapalování, ABS, tempomat, elektronicky ovládaný plyn, nebo hliníkový odlévaný rám s integrovaným airboxem. Známé už jsou také komletní technické parametry, z nichž zaujme především údaj 138,9 Nm točivého momentu ve 2 600 otáčkách. Výkon motoru se u podobných motocyklů tradičně neuvádí, tak vybíráme alespoň další základní údaje: 370 kg s plnou nádrží, výška sedla 660 mm a objem nádrže 20,8 litru. Podrobnější informace můžete najít v našem motokatalogu, na ceny pro český trh si musíme ještě pár dní počkat.
Soft bagger Chief Vintage nabízí kromě výbavy shodné s modelem Chief Classic navíc ještě odnímatelné boční brašny z kůže, třásně ze stejného materiálu, chromovaný emblém na předním blatníku a čelní plexištít, který lze snado demontovat a znovu nasadit.
Vůbec první kapotovaný Indian s označením Chieftain vychází vstříc cestovatelským trendům současnosti, a nabízí extra porci komfortu. Mohutná přední maska montovaná na vidlice je jako první ve své kategorii vybavena elektricky ovládaným plexištítem. Součástí standardní výbavy je tempomat, boční kufry s rychloupínacím systémem a zámky na dálkové ovládání, 100wattový audio-systém s možností připojení telefonu přes Bluetooth, nebo systém měření tlaku v pneumatikách.
Pastvou pro oči všech milovníků rychlosti je pak věrná replika streamlineru Burta Munroa, kterou Indian postavil jako poctu legendárnímu přemožiteli světového rekordu a vybavil jí novým motorem Thunder Stroke 111. Pokud jste náhodou ještě neviděli film World´s Fastest Indian, pak jej rozhodně doporučujeme na některý z dlouhých zimních večerů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist