Novinky 2016: Hyosung GT 300R, SYM Maxsym 500 a CFMoto 650TK

Nejen výrobci těch nejzvučnějších jmen si vybírají výstavu v Miláně pro světové premiéry svých nových modelů. Za významné hráče se považují také korejské, tajwanské a čínské motocyklové značky - nebo alespoň některé z nich. Rozlohou výstavní plochy ani šířkou nabídky si se svými západními konkurenty rozhodně nezadají.

Novinky 2016: Hyosung GT 300R, SYM Maxsym 500 a CFMoto 650TK

Kapitoly článku

Poměrně zásadním způsobem provětral svou modelovou řadu například korejský Hyosung, který do Milána přivezl hned tři novinky. Jednou z nich je pravděpodobný nástupce sportovní malorážky GT250R s motorem posíleným o 50 ccm. Nový Hyosung GT 300R ale poznáte hlavně podle ostřejších křivek designu. V porovnání se čtvrtlitrem má třístovka také o něco delší a pohodlnější sedlo jezdce, spolujezdec pak sedí o kousek níž. Tvary 15litrové nádrže zůstávají beze změn.

Vidlicový dvouválec s osmi ventily si po zvýšení objemu na 275 ccm polepšil v maximálním výkonu na hodnotu 20,6 koní při 10 500 otáčkách a točivý moment vyrostl na 23,5 Nm při 7000 ot. za min. Limit maximální rychlosti by se mohl oproti GT250R posunout o 15-20 km/h.

Na podvozku nic nového nehledejte -  převrácená přední vidlice má průměr trubek 41mm, zadní centrál s nastavitelným předpětím pracuje na ocelové kyvce. Brzdový systém se skládá z předního čtyřpístkového třmenu na kotouči o průměru 300 mm, a zadního 230mm kotouče s jednopístkovým třmenem.

Ve stejné kategorii ještě chvíli zůstaneme. Dospělý supersport GT650R dostal pro příští rok fungl nový design. Na první pohled zaujmou dva šikmé přední světlomety, které se objevují na místě původního úzkého světla postaveného na výšku. Kapotáže se vyznačují poněkud plynulejšími křivkami, stejně jako nová palivová nádrž, do které se ovšem vejde asi o dva litry paliva méně (celkem 15 l).  Estetický dojem nového modelu mají pozvednout také jiné hliníkové ráfky a brzdové kotouče se zvlněnými okraji.

Také u tohoto modelu se zlepšila ergonomie sedla jezdce. To je protažené směrem k nádrži, zatímco spolujezdci zůstává určena zadní oddělená polovina sedačky. Novinkou pro druhého člena posádky jsou jinak uchycená madla a držáky stupaček.

Pokud jde o motor, Hyosung GT650R bude i nadále pohánět čtyřtaktní 90° vidlicový dvouválec DOHC o objemu 647 ccm. Kapalinou chlazený osmiventilový agregát  dosahuje maximálního výkonu 74,4 k a točivého momentu 54,5 Nm. Zlepší se ale poměr výkon / hmotnost, protože nový model váží o deset kilo méně než ten předchozí.

Ke změnám dochází také v kategorii cruiser, kde podobný osud jako GT 250R čeká model Aquila 250. Ten bude pravděpodobně vystřídán novinkou GV300 v novém designu. Hyosung použije stejný motor jako v GT 250 R - tedy V-twin o objemu 275 ccm s výkonem 26,6 k a točivým momentem 23,5 Nm. Totožná je také pětistupňová převodovka. Odpružení má na starost konvenční přední vidlice a dva zadní tlumiče. Přední brzdový kotouč má průměr 300 mm, vzadu je 270mm disk. Model GV300 bude osazanen ABS.

Zatím v podobě konceptu se představuje nový naked-bike GD450, poháněný kapalinou chlazeným jednoválcem DOHC 449 ccm. Ten by podle výrobce mohl dosáhnout výkonu až 50 koní při 7 500 otáčkách. 

Taiwanský SYM se na výstavě EICMA prezentoval konceptem moderního maxiskútru s příznačným názvem Maxsym 500. Designéři se při navrhování jeho agresivního vzhledu údajně našli inspiraci u vlka před útokem, přičemž světlomety mají symbolizovat upřený pohled šelmy, panely boční kapotáže zase naježenou srst a místo směrovek si prý můžeme představit uši vlka. Fantazii rozhodně nelze návrhářům upřít. Na technické parametry je ale tisková zpráva poněkud skoupá - píše se v ní jenom o hliníkovém rámu a sportovních jízdních vlastnostech - jde ovšem jenom o koncept, na jehož sériovou produkci si budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Zato už příští rok bude k mání další novinka od SYMu - model SB300. Motorka s jasnými známkami retro designu je poháněná čtyřventilovým jednoválcem o objemu 278 ccm, jehož vibrace tlumí vyvažovací hřídel a výkon přenáší dál šestistupňová převodovka. Zajímavostí je ABS v základní výbavě.

Menších vylepšení - ať už z hlediska designu či techniky - doznal model Joyride S. Díky tomu nejen lépe vypadá, ale také bude už od roku 2016 splňovat normu EURO 4. Nová stopětadvacítka se navíc chlubí vyšším výkonem 14,5 k, nižší spotřebou a systémem ABS.

Dalším, podobně modernizovaným skútrem je Joymax 125i Sport, jehož výkon narostl na rovných 15 koní. Design omládl díky krátce střiženému plexištítku, do výbavy pak přibyly prvky jako Stop & Start a ABS.

Čínský gigant CFMoto se specializuje hlavně na čtyřkolky, ale pod stejnou značkou vyrábí i jednostopá motorová vozidla. Na výstavě EICMA prezentoval kompletní modelovou řadu včetně nového cestovního modelu ve dvou verzích; 650TK a 650TK-G. Obě pohání dvouválcový motor o objemu 650 ccm s osmi ventily a šestistupňovou převodovkou. Luxusnější verze TK-G se od základní liší kromě designu přední kapotáže také elektricky stavitelným plexištítem, větším objemem palivové nádrže, nastavitelnou přední vidlicí a několika dalšími detaily.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist