husqvarna_svartpilen_801_2




Hybridní koncept - Yamaha Tesseract

Označení hybridní je v tomto případě opravdu na místě. Základ tohoto stroje sice vypadá jako hypermoderní motocykl, jen už nejde o jednostopé vozidlo, ale čtyřkolovou záležitost. O náklony v zatáčce ovšem nepřijdeme, protože podobně jako u prvního sériového stroje s tímto řešením - tříkolového skútru Piaggio MP3 - i tady jsou závěsy kol nakláněcí.

Dalším hybridním prvkem bude pohonná jednotka, která používá klasický vidlicový dvouválec, ovšem doplněný elektromotorem a akumulátorem. Výrobce tím reaguje na zvyšující se vliv ekologizmu, ale i pro jezdce to možná přinese příjemné vlastnosti v podobě možnosti přiřazení přídavného výkonu elektromotoru.


Výhody dalšího páru kol jsou zřejmé - dvojnásobně větší adheze při akceleraci, zatáčení i brždění by mohla vylepšit nejen bezpečnost, ale také jízdní vlastnosti. Tahle mašina by totiž teoreticky mohla projet zatáčku ještě rychleji než jakýkoli závodní motocykl. Motocykl je totiž omezen úhlem náklonu, kdežto takovéto stroje přenesou váhu na vnější dvě kola a při stejném náklonu jezdce mohou jet rychleji - jezdec přitom pocítí i mírný tah do strany, se kterým se u jednostopých mašin nesetkáme.


Dalším argumentem, kvůli kterému se zmíněný tříkolový skútr Piaggio MP3 stal tak vyhledávaným dopravním prostředkem, je pohodlí. Nemusíte se na křižovatce při čekání na zelenou opírat nohou, při parkování zase nemusíte hledat pevnou a rovnou plochu pro sklopení stojánku. Další technické informace zatím Yamaha nezmiňuje, však je také dost času, Yamaha Tesseract je zatím opravdu jen pokusným balónkem, který Yamaha vypustila, aby prozkoumala atmosféru a zájem o takovéto řešení v budoucnosti.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist