husqvarna_svartpilen_801_2




Nuda v Praze

Hurá, už je to tady. Co? No přece Husqvarna Nuda 900. Do proskleného motosalónu firmy Motoprestige na Plzeňské ulici v pražském Zličíně dorazily začátkem února první kousky nového modelu. Živý kontakt s touhle novinkou jsme sice už absolvovali na podzim v Miláně, ale příležitost k důkladnější prohlídce v klidnějším prostředí se nedala odmítnout.

Kapitoly článku

Venkovní teploměry sice trhají jeden rekord za druhým, a Horská Kvilda právě prožívá svoje nejslavnější období v roce, ale kalendář už slibuje brzký začátek motorkové sezóny. Jednou z novinek, jejichž vyzkoušení se už nemůžeme dočkat, je premiérový počin značky Husqvarna na poli silničních motocyklů - nová Nuda 900, a hlavně její sportovněji naladěná verze 900R. A včera obě krasavice konečně přicestovaly do našeho hlavního města, každá v jednom exponátu.
Na svezení to za oknem vážně nevypadá, tak jsme zajeli do prodejny Motoprestige první kusy alespoň nasucho osedlat a vyfotit víc detailů. Na krámě už nás v plné kráse čekala základní verze Nuda 900 v bílé barvě a hned vedle ní červená Nuda R. Naše návštěva probíhala za běžného provozu prodejny,  a tak se hned po vstupu nabídl pohled na obě novinky,  postavené mezi ostatními modely značky Husqvarna. Příjemným překvapením na začátek bylo, jak designéři úspěšně sladili vzhled čistě silničních modelů se zbytkem modelové řady.
Design modelu Nuda 900R nezapře svůj původ v Centro Stile, což je designové studo značky Husqvarna, které sídlí italském Biandronnu. Celý vzhled se nese v duchu názvu novinky, a motorka je téměř kompletně obnažená. Decentní výjimku tvoří prolamovaný boční plast, který se táhne od úrovně krku řízení až do poloviny sedla. Ať už se do nové Husqvarny Nuda na první pohled zamilujete nebo ne, invenci a odvahu italským návrhářům v žádném případě upřít nelze.
Přehozením nohy přes sedlo si připomenete, jaké kategorii motocyklů se původně švédská značka věnovala po celou dobu svojí existence. Široká řídítka se zesílením ve střední části a vroubkovanými hefty, úzká a vysoká lavice tvrdého sedla, krátké stupačky - nebýt širší nádrže, člověk by si připadal skoro jako na ostrém enduru. Pocitově se sedí opravdu dost vyskoko a na tvrdém, tlumiče si osmdesáti kilogramů navíc ani nevšimnou. Sedlo rozhodně neláká k několikadenní cestě na druhý konec Evropy, zato je příslibem kvalitního sportovního vyžití a  rychlého vyplavení adrenalinu. To platí hlavně pro variantu Nuda 900R, základní verze  nabízí o něco nižží posez a uvolněnější jízdní pozici. Také podvozek, osazený o něco levnějšími komponenty, je o něco měkčí a nedá se - kromě předpětí zadní pružiny - seřizovat.
Poměrně vysoké sedlo naštěstí vyvažuje nízká hmotnost stroje, který se i na kluzké podlaze prodejny nechá snadno a bezpečně přehazovat z jednoho stehna na druhé. V oblíbených serpentinách to bude samozřejmě ještě mnohem větší zábava. Bude ještě nějakou chvíli trvat, než se dočkáme počasí, které by jízdní test umožnilo. Už teď se ale těšíme, až tuhle Husku proženeme po asfaltu. Pokud chcete mít svou Husqvarnu Nuda 900R v garáži už s příchodem jara, pak dlouho neváhejte a připravte si necelých 290 tisíc korun. Na základní verzi vám pak bude stačit o 40 000 méně, ovšem připravíte se o ty nejlepší brzdové třmeny Brembo, nastavitelnou přední vidlici a zadní tlumič Öhlins.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist