yamaha_demo_tour




Intermot 2010: Husqvarna

Na německém Intermotu byla Husqvarna vlastně na domácí půdě. Jak dobře známo, Husqvarna již funguje pod křídly BMW a vliv německých inženýrů se rozhodně nedá zapřít. Kdo zaregistroval nové offroaďácké modely TE449, TE 511 a TC 449, dobře ví, o čem je řeč.

Kapitoly článku

Právě kolem trojičky teréňáků nové generace se na expozici Husqvarny točil svět. Tyhle červenobílé kočky už nejsou úplně nejžhavější novinkou, ale přesto na Intermotu dokázaly vzbudit velikou pozornost. Motokros TC 449 a obě endura TE449/511 se vydaly naprosto jiným směrem než bylo doposud u Husqvarny zvykem.
Sňatek Husqvarny s BMW se výrazně podepsal na jejich konstrukci a to jak po stránce podvozku, tak i agregátu. Mezi nejzásadnější technologické výstřelky patří kolečko v ose kyvky. Stejně je tomu u ostrého endura BMW G450X, které jsme prohnali v rámci redakčního testíku dva roky zpátky. Tenhle systém je u Husek nové generace nazván Coaxial Traction Systém. Dalším „bavoráckým“ prvkem je nádrž pod sedlem a její hrdlo vzadu za sedlem. Motor červenobílých offroaďáků není nic nového pod sluncem, protože víceméně stejný čtyřtaktní jednobuch byl před pár lety napasován do rámu již zmíněného G450X.
Endura i motokros fungují s elektronickým vstřikováním paliva Keihin a v sérii mají výfuk od Akrapa (endura splňují Euro3). Převodovka motokrosového modelu dostala pět rychlostních stupňů a endurka pochopitelně šest. Za zmínku rozhodně stojí i zadní pérování. To totiž není řešeno klasickým přepáčkem, ale ani pédéeskem, nýbrž jakousi „houpačkou“, která má asi blíž k přepákování. Odpružení předku i zadku je v režii značky Kayaba a brzdařský um byl svěřen italské značce Brembo, což nemohl být krok vedle.
Técéčko, které jsme už mohli vidět v Čechách lítat v rámci závodů MS MX3 v Holicích, by podle výrobce mělo „naplněné“ vážit nějakých 108 kilo a jeho nádrž by měla pojmout 8,5 litrů benzínu. S kapacitou nádrže je to u enduro modelů TE stejné jako u motokrosu, ovšem s pohotovostní hmotností jsou endura o pět kilíček výše. Po designové stránce mi Husky nové generace nedělají sebemenší problém, ba naopak. Nicméně věřím, že někdo bude megaširoké blatníky ostrých křivek trávit poněkud hůř. 

Na stánku samozřejmě nemohla chybět mašina novopečeného Mistra světa 2010 endura E1 Antoine Mea nebo motárdový speciál německého šampióna Mauno Hermunena z Finska.

Video:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist