husqvarna_svartpilen_801_2




Husqvarny Vitpilen 401 a 701 jdou do výroby

Rakouský vlastník značky Husqvarna oznámil ve výroční zprávě pro akcionáře plány společnosti na příští měsíce. Mezi nimi je mimo jiné potvrzení, že bude zahájena výroba prvních dvou modelů Vitpilen. Podle dříve představených konceptů by se mělo jednat o verze 401 a 701, které se na prodejnách objeví příští rok. Zveřejněné informace ale zároveň naznačují, že nezůstane jen u této dvojice.

S prvním konceptem moderního café-raceru Vitpilen 401 přišla Husqvarna na podzim 2014 - zhruba rok poté, co se majitelem bývalé švédské značky stala rakouská KTM (respektive její většinový vlastník Stefan Pierer) a výroba se přesunula do Mattighofenu. Rychlost, s jakou koncept vznikl, má své vysvětlení: jeho základ vychází technicky z KTM 390 Duke - tedy čtyřtaktní jednoválec o objemu 373 ccm v příhradovém rámu.  Design je však naprosto odlišný, přestože vznikl ve stejném studiu, které navrhuje i motocykly známé pod sloganem Ready to Race. 

Styl café-racer, byť v moderním pojetí, evidentně nezapadá do sportovní image oranžových - a tak se druhá značka rakušanům náramně hodí jako vstupenka do populárního segmentu retro motocyklů. Zvlášť, když se u Husqvarny podíl silničních modelů v době převodu vlastnických práv od BMW rovnal prakticky nule, a marketingoví experti tak mohli začít na čistém listu papíru.

Společně s konceptem Vitpilen 401 připravili na výstavu EICMA 2014 pod názvem Svartpilen 401 ještě koncept moderního scrambleru, postaveného na stejném základu. O jeho dalším osudu zatím žádné závazné informace nejsou, zato prvně jmenovaný dostal vloni na podzim silnějšího sourozence - koncept Vitpilen 701. Ten, jak asi víte, využívá techniku z populárního nakedu KTM Duke 690. 

A právě oba Vitpileny se už příští rok objeví na prodejnách Husqvarna, aby společně s letos uvedenými modely 701 Supermoto a 701 Enduro pomohly vrátit značku na silnice. Jaké další modely je budou následovat se můžeme zatím jen domýšlet, ale věta, že "do výroby příští rok půjdou první dva modely Vitpilen" se dá chápat i tak, že nejsou jedinými motocykly s tímto názvem. Jaké další Duky má KTM v zásobě? 125 ani 1290 nezní moc pravděpodobně, ale co nová osmistovka s řadovým dvouválcem, o které se už nějakou dobu mluví? Vývoj tohoto nového motoru je mimochodem také oficiálně potvrzen ve výroční zprávě, i když spojitost s dalším modelem řady Duke firma zatím nepřiznává. No, v šuplíku snad výkresy neskončí. Na to jsou příliš drahé.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist