globalmoto_duben_nolan




Husqvarna SMS630 a TE630

V Miláně na svět vykoukly dně nové Husky pro rok 2010. Jedna má ráda asfalt a ta druha to lépe zmákne v bahně. Řeč je o zbrusu nových Husqvarnách SMS630 a SM610, které poslaly do motorkářského důchodu předchozí modely TE/SM610.

Italský výrobce pod křídly německého BMW se prý při vývoji nových šestsettřicítek opíral o zkušenosti ze závodních okruhů. Jelikož se ale v případě nových TE/SMS630 nejedná o ostré závoďáky, dbalo se také na pohodlí při každodenním ježdění do práce, po nákupech, ale i na nějakém tom delším trípku.
Srdíčkem velkého endura a motárdu nemůže být nic jiného než jednoválcový kapalinou chlazený čtyřtakt DOHC se čtveřicí ventilů o obsahu 600 ccm. Přísun oktanového moku z dvanáctilitrové nádrže má na svých bedrech elektronické vstřikování Mikuni D45. Podle dostupných informací získala šestsettřicítka oproti předchozí šestsetdesítce, krom dvacetičtyř kubíků, zhruba o 20 % výkonu navrch.
Rám „velké“ terénní Husqvarny TE630 je posvářen z ocelových trubek a je osazen přední stavitelnou vidlicí USD z dílen Marzocchi se zdvihem 270 mm. Na zadku maká stavitelný centrál Sachs se zdvihem 320mm. Rozměry kol mluví jasnou enduráckou řecí. Na předku se odvaluje jednadvacítka 90/90 a na zadku osmnáctka 140/80. Také sedlo 945 mm nad zemí má s bahňáky co do činění. Enduro TE630 bez náplní váží rovných 150 kilo a motárdová Huska SMS630 je ještě o 8 kilíček těžší.
Prsty v tom má mimo jiné také dvojice výfukových koncovek, oproti jedné na tééčku. Jelikož SMS stojí na silničních sedmnáctkových kolech (120/ 70 v předu a 150/60 v zadu), je sedlo o 35 mm níže než u endurka. Jak známo, asfalt si žádá větší záběr přední brzdy, a tak se na předku usídlil třistadvacítkový kotouč s radiální brzdovou pumpou. Odpružení je, co se výrobců týče, u motardu s endurem totožné. Ovšem zdvih předku esemeska dělá „jen“ 250 mm a zadku 290 mm.
Oba modely by se na prodejny měly dostat někdy v průběhu dubna. Cena šestsettřicítek zatím není známa, ale částečně něco napoví cena v Anglii, kdy za TE vysázíte 6095 liber (cca 175 tis. Kč) a za SMS 6295 liber (cca 180 tis Kč).
Doufejme, že se nová marketingová strategie německého BMW na Husqvarně kladně podepíše a na našich stránkách se konečně objeví nějakej ten testík bíločerveného italského nářadíčka, které za to určitě stojí…

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist