husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma: Husqvarna Vitpilen 401 a Svartpilen 401

Husqvarna nám v Miláně udělala vysloveně radost, když představila produkční verzi staršího konceptu Vitpilen. Bohužel sice s menším motorem, zato ve dvou provedeních. Ta jsou si podobná technikou, ale rozchází se v pojetí a ve způsobu, jakým se na nich sedí. K tomu Husqvarna přihazuje ještě další koncept Vitpilen Aero.

Kapitoly článku

Stroje Vitpilen 401 a Svartpilen 401 svými názvy možná evokují jeden nejmenovaný švédský řetězec, nicméně vězte, že se jedná o starou dobrou švédskou Husqvarnu, která je od jisté doby pod křídly rakouské KTM. Kdyby vás zajímalo, co ta divná slova znamenají, tak Vitpilen je švédsky „bílý šíp“, Svartpilen potom „černý šíp“. Vzhledem k barvám docela příhodné.

Oba stroje spojuje konstrukce šasi, motor a také minimalistický vzhled. Pozice jezdce a zaměření je ale dost rozdílné. Co se motoru týče, řeč je o vodou chlazeném jednoválci o objemu 375 ccm, který nabízí 44 koní výkonu při vlastní váze 36 kilogramů. V případě obou motorek je pohonná jednotka umístěná v trubkovém příhradovém rámu a kola jsou odpružena pomocí podvozkových komponentů vlastní značky WP.

Oba stroje potom disponují třeba antihoppingovou spojkou, nádrží na 9.5 litru paliva, LED osvětlením nebo ABS obstarávaným skrze jednotku Bosch 9.11 MB. Přední brzdový kotouč na obou motorkách má 320 mm, zadní 230 mm.

Zde ale podobnosti končí. Vitpilen 401 je motorkou ladných a minimalistických proporcí, která pozicí jezdce nejvíce připomíná klasické café racery. Nízko umístěná řídítka jsou uchycená přímo na vidlicích a kola obouvají silniční pneumatiky Metzeler M5. Oproti tomu Svartpilen 401 směřuje na ty jezdce, kterým je přirozenější oblíbený „scrambler“ vzhled a reálně u nich hrozí, že si tu a tam udělají i výlet do terénu. Na Svartpilenu se sedí vzpřímeně díky vysokým motokrosovým řídítkům, přímo před jezdcem se nachází praktický nosič na zavazadlo a spodek motoru je chráněn krytem do terénu. Kola obouvají pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR s velkými špalky. Zatímco Vitpilen 401 váží bez paliva 148 kilogramů, Svartpilen je o zanedbatelné 2 kilogramy těžší.

Oba městské motocykly vyrazí k dealerům v průběhu druhé poloviny příštího roku. Zatím neznámá zůstává cena.

Stejně tak je velkou neznámou, zda se do výroby dostane také koncept Vitpilen 401 Aero, což je kapotovaná verze výše probíraného naháče. Ta disponuje aerodynamickou kapličkou trochu retro vzhledu a jiným předním blatníkem, pokrývajícím podstatnou část prostoru okolo přední brzdy.

Za povšimnutí stojí i aerodynamický rám okolo přední části motoru, svádějící vzduch k agregátu kvůli lepšímu chlazení. Zda se Vitpilenu 401 Aero dostane produkční podoby, to zatím nikdo neví. Rozhodně se však jedná o prakticky hotovou motorku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist