Eicma: Husqvarna

Husqvarna v Miláně ukázala, že i přes poslední spíše silniční modely jí rozhodně neopouštějí ani terénní ambice. Kromě dalšího vývojového stádia scrambleru Baja tak představila i závodní speciál pro Rally Dakar 2013.

Eicma: Husqvarna

Kapitoly článku

Koncept Baja 650

Husqvarna poslední dobou představuje prototypy i finální modely jako na běžícím pásu. Zásluhu na tom má především mateřská BMW dodávající motory. V Miláně tak italská značka představila koncept scrambleru Baja s 650 ccm jednoválcem původem z BMW G650GS.
S připravovaným scramblerem se Husqvarna pochlubila už začátkem letošního roku na výstavě v New Yorku, kde Baja sklidila kladné ohlasy. Připomeňme, že základem je už loni prezentovaný koncept Moab. Po „scramblerovsku“ jednoduše vyhlížejícímu motocyklu tedy vévodí malý kulatý světlomet, úzké rovné sedlo navazující na širokou nádrž, po straně nahoru vyvedené koncovky výfuku a velké 19“ přední kolo (vzadu 17“, obě přirozeně drátěná).
Malou modernou v kategorii scrambler je přední obrácená vidlice, zadní kyvka s centrálním tlumičem či výkonné brzdy Brembo. Baja, jejímž předobrazem je Husqvarna Cross 400, jíž v dobových reklamách sedlal i Steve McQueen, má svým účelným provedením, a dobrými vlastnostmi v terénu obnovit někdejší obrovskou popularitu scramblerů, která se jim dostala především v zámoří.

Husqvarna TE449 RR by Speedbrain – Dakar Rally 2013

Husqvarna představila na domovské půdě také závodní speciál, s nímž se chce prát o nejvyšší příčky na nadcházející Rallye Dakar. Speedbrain je německá společnost zabývající se vývojem a úpravami off-roadových speciálů, která pro BMW už před dvěma lety připravila dakarský speciál G450X. Není proto divu, že se plodná spolupráce přenesla i k dceřinné Husqvarně – vznikla tak dakarská TE449 RR.
Jejím základem je „husqvarňácký“ motor TE449, který byl i díky nové elektronice vyladěn na co nejvyšší výkon a výdrž, a tak tvoří největší zbraň speciálu. Speedbrain zcela přepracovali konstrukci rámu včetně umístění centrální a zadní nádrže a plasty nahradili karbonem a kevlarem, to včetně krytu motoru a svodů výfuku. Výsledkem tak je 137 kg (+ 30 l nádrž) vážící speciál, do něhož Husqvarna vkládá pro Dakar velké naděje. Zatím je potvrzeno, že v dakarském týmu Husqvarny pojedou Špatněl Joan Barreda, Portugalec Paulo Gonçalves a Australan Matt Fish (čtvrtý jezdec bude oznámen později, novinku bude navíc jako soukromý jezdec sedlat Španěl Jordi Viladoms.

Husqvarna s ABS

V neposlední řadě bylo oznámeno, že od roku 2013 budou všechny modely Husqvarna už v základní verzi vybavené ABS, jako je tomu u mateřské BMW.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.67
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist