globalmoto_duben_nolan




Další Husqvarny na silnici: TR 650 Terra a TR 650 Strada

Že Husqvarně půjdou dobře i motorky, které nejsou určeny do bláta, naznačily už kladné ohlasy na letošní novinky Nuda 900 a Nuda 900R. Minulý rok na podzim se objevily další koncepty silničních motorek, a dva z nich továrna před malou chvílí potvrdila do výroby. Sice mezi nimi chybí náš vysněný scrambler MOAB, ale toho se také jistě brzy dočkáme.

Kapitoly článku

Tentokrát Husqvarna zamířila do menší kubatury, ale stále se drží koncepce lehkého a dobře ovladatelného motocyklu s dynamickým designem. Nové modely TR650 Terra a TR650 Strada těží ze zázemí mateřské firmy BMW a využívají pohonnou jednotku z modelu G650GS. Pro účely obratného městského motocyklu ale Husqvarna naladila vodou chlazený jednoválec na větší výkon, jehož maximum má hodnotu 43 kW (58 koní). Na nejvyšší kroutící moment 60 Nm motor dosáhne při 5 750 otáčkách. Firma už však myslí i na nový systém řidičských průkazů, a pro budoucí majitele skupiny A2 má připravenou také verzi s výkonem 35 kW.
Jak naznačují modelová označení i některé konstrukční prvky, Husqvarna Terra je určena kromě asfaltu také do lehčího terénu, zatímco Strada na hliníkových ráfcích a s krátce střiženým předním blatníkem bude dělat hlavně parádu ve městě. Oba modely jsou ale postaveny na stejném podvozku, který tvoří dělený páteřový rám z oceli, odpružený vpředu bytelnou převrácenou 46mm vidlicí, a vzadu centrálním tlumičem s progresivní pružinou na ocelové kyvce.
Zdvihy pérování jsou u obou modelů totožné a měří 19 centimetrů na obou kolech. Terra má ale vpředu 21palcový ráfek, zatímco Strada si musí vystačit s devatenáctkou. A kdyby se vám tato filozofie zdála zvláštní stejně jako nám (na silniční verzi by stačila přední sedmnáctka) máme pro vás ještě zajímavější údaj. Terra v provedení bez ABS bude vzadu vybavena osmnáctipalcovým ráfkem.
Každé kolo brzdí jeden kotouč, přičemž k silničnímu modelu dostanete ABS bez ptaní, a k terrénějšímu jen na požádání. Se 186, respektive 183 kilogramy u modelu Terra bez ABS bude doufejme tak snadná manipulace, jak výrobce slibuje v souvislosti s optimálním umístěním palivové nádrže blízko k těžišti.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist