Husaberg vyjíždí s modelovou řadou 2014

Podoba posledních Husabergů, které švédská firma vyrobí pod vlastní značkou, je oficiálně venku. Inovovalo se u všech sedmi modelů, přičemž asi největší změnou je nový motor u FE250. Další zlepšení se objeví u kompletního sortimentu například na odpružení a hodně zajímavá je také speciální grafika k 25. výročí založení značky.

Husaberg vyjíždí s modelovou řadou 2014
Nový motor FE250:

U čtyřtaktní dvěstěpadesátky, která se objevila v produkci značky teprve před rokem, se i za tak krátkou dobu našla celá řada námětů na vylepšení. Hlavní změnou pro další sezónu je úplně překopaný motor, který slibuje výrazně víc točivého momentu než letošní model. Čtvrtlitr dostal novou hlavu válce, kratší zdvih a větší vrtání i sací ventily. Výčet inovací pokračuje lehčím pístem, kompletně novou klikovou skříní, upravenou řídící jednotkou motoru, DDC spojkou nebo delšími servisními intervaly. Novému motoru je přizpůsobený i nový výfukový systém.
Nově nastavené odpružení pro všechny modely:
Všech sedm Husagergů - dvoutakty i čtyřtakty - dostane pro příští rok optimalizované nastavení podvozku, které má zajistit především lepší trakci a plynulejší jízdu. Kromě změny nastavení se mění konstrukce zadního tlumiče WP tak, aby se snadněji dalo nastavit předpětí a  vyměnit těsnění. Odpružení u FE 250 bude u modelového roku identické s FE 350.
Modernizované přední vidlice:
Převrácené přední vidlice 4CS WP prošly před další sezónou rozsáhlou revizí, a po úpravách Husaberg slibuje jejich větší odolnost. Stejně jako u zadního tlumiče se vidle budel snáz nastavovat i udržovat - konkrétně odvzdušnění by mělo být přímo hračkou. Ani na výměnu pružin už nebude potřeba žádné speciální nářadí.
Vylepšené rámy u čtyřtaktní 250 a 350:
Na modelech FE 250 a FE 350 výrobce uspořil díky slabším spodním trubkám rámu důležité gramy, čímž se tlepšila ovladatelnost. Upravený rám - v kombinaci s vylepšeným odpružením - zároveň lépe absorbuje rázy od zadního kola, zlepšuje stabilitu ve vyšší rychlosti a zpřesňuje řízení.
Výroční grafika 25. Anniversary:
Husaberg oslaví čtvrtstoletí speciální grafikou na všech modelech, která zvýrazní hlavně štíhlou stavbu Bergů.
Nové spodní můstky vidlic:
Nový design spodních brýli má zajistit kvalitnější přenos síly mezi trubkami vidlic a krkem řízení. Přesné opracování zároveň sníží nežádoucí vliv na průběh tlumení a zajistí plynulejší chod vidlice.
Nový tachometr:
Digitální ukazetel, vyvinutý ve spolupráci s firmou TRAIL TECH, má vylepšenou ergonomii. Snadněji se ovládá, je přehlednější a hodiny se nyní zobrazují ve všech režimech.
Nová řídící jednotka u FE 250:
Kvůli úspoře hmotnosti a zjednodušení kabelového svazku dostal čtyřtaktní čtvrtlitr stejnou řídící jednotku, konektor a pojistkovou skříňku jako mají modely TE250 a TE300. Zároveň je nově vybaven silnějším akumulátorem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.07
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist