yamaha_demo_tour




Znovuzrozený Horex VR6 se představil ve Frankfurtu

O osudech značky Horex se zde psalo již víckrát. Jen ve zkratce – německá společnost byla poprvé založena v roce 1920, aby se následně zavřela kvůli válce, následovalo znovuotevření v roce 1948, zavření v roce 1960 a opětovné otevření po 50 letech v roce 2010. Ani to však netrvalo dlouho a Horex v roce 2012 opět ukončil činnost.

Hlavním důvodem posledního odstavení byl neúspěch nového ambiciózního modelu VR6. Šestiválcový naháč byl sice bezesportu zajímavým projektem, ovšem vysoká hmotnost a nepřesvědčivé jízdní vlastnosti v kombinaci s velmi vysokou cenou zabily prodeje.

Nyní však nastává v Horexu další etapa a pod taktovkou investora 3C Carbon Group se to chystá německá značka zkusit znovu. I tentokrát je ve hře model VR6, ovšem pro rok 2016 více či méně přepracovaný. Změny sice místy nejsou tak zásadní, jak by možná měly být, ale i tak je pravděpodobné, že si VR6 najde výrazně víc zákazníků, než kolik si našel před pěti lety.

Základem staronového stroje je stále stejný šestiválec o objemu 1200 ccm, vyladěný na výkon 170 koní a točivý moment 137 Nm. O odpružení se starají nastavitelné tlumiče Öhlins, o bezpečné zastavení zase brzdy Brembo. Kolem dokola se objevuje několik karbonových prvků, mezi které patří například podsedlová část, kryty u stupaček a další. Suché hmotnosti to ovšem ani tak výrazně nepomohlo, neboť stále činí nemalých 221 kilogramů. Co do technologií, na jezdce čeká LCD přístrojový panel nebo LED zadní světlo.

V první řadě udělá Horex sérii s názvem Silver Edition. Tato vstupní limitovaná edice bude mít 33 kusů, z nichž každý se bude prodávat za zatím neurčenou cenu. Rozhodně to však bude o kousek více než 22 500 euro, které si Horex řekl za VR6 v roce 2010.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist