yamaha_mt09




V Česku je první Horex VR6 Café Racer

Do našich luhů a hájů se dostala další exkluzivní motorka od značky, jejíž výroba se počítá na jednotky kusů ročně. V showroomu pražské společnosti MR43 minulý týden předali zákazníkovi první novodobý Horex VR6 a zrovna ve verzi, která se nám líbí nejvíc.

Kapitoly článku

Proč píšu novodobý Horex VR6, vždyť modely VR6 jsou přeci novodobé všechny? Inu, původní značka Horex zkrachovala již na konci 50. let minulého století a po pár epizodních pokusech o její znovuzrození se podařil ten na začátku této dekády. Jenže netrvalo dlouho a i tento projekt málem skončil u ledu, kdyby ho před pěti lety nepřevzala německá společnost 3C-Carbon Group AG sídlící v Landsbergu, kam se celá výroba přestěhovala z Augsburgu. Co tahle firma vyrábí, poznáte snadno z jejího názvu, a veřejným tajemstvím je, že dodává třeba rámy pro Superleggeru od Ducati.

Horexy nikdy ve své historii od roku 2010 nebyly velkosériovým zbožím, ale v současnosti je to vůbec exkluzivitka v počtu několika kusů ročně. Od příštího roku by se však výroba měla výrazným způsobem zvýšit a také se změní distribuce. Doposud se totiž prodávaly pouze do německy mluvících zemí (proto také veškerá dokumentace zatím je pouze v němčině), aktuálně jsou dokonce jen dva showroomy v Německu plus továrna, napřesrok se počítá s expanzí do celého světa. Včetně České republiky, kde už máme vlastně takovou první vlaštovku. Tu jsme pro vás vyfotili na pražské prodejně společnosti MR43, jež by se právě od příštího roku měla stát autorizovaným dovozcem Horexů.

Horex aktuálně vyrábí tři verze modelu VR6: temně černou Raw, blýskavou Classic a nejsportovnější Café Racer. Tu si vybral i český zákazník, který za ni zaplatil 1,3 milionu korun. Na Horexu vždycky bylo sympatické, že je to prostě krásná motorka, ale není to nic šokujícího ve stylu Brough Superioru nebo Vyrusu, ať zůstaneme u značek spojených s MR43. Chytne vás až na druhý pohled, zato potom se nebudete moci vynadívat.

Tvary jsou klasické, v případě verze Café Racer doplněné o agresivní výfuky a jednomístné provedení. Ale jinak co detail, to lahoda. Öhlinsy, monobloková Bremba, vyplétaná bezdušová Kinea, moderní přístrojovka, která zde však nepůsobí vůbec nepatřičně, a do toho samý karbon a spousta frézovaných dílů. Však jedna fotogalerie vydá za tisíc slov.

 

Tím hlavním lákadlem ale samozřejmě zůstává onen netradiční motor VR6, jenž ze svých 1218 kubíků vydoluje 160 koní a 128 newtonmetrů. A hlavně naprosto jedinečný charakter, který prý člověk musí zažít. Do té doby je Horex „jenom“ hezká motorka. Budeme si držet palce, aby se nám svezení také někdy poštěstilo.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 33 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MR43 přispěl 6 Kč
Jiroos přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
VB79 přispěl 6 Kč
Bogodar přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist