globalmoto_duben_nolan




Nádherný Horex Regina Evo: Moderní klasika s karbonovým rámem

Když jsme se dočetli, že jednu z tiskových konferencí pořádá i domácí Horex, říkali jsme si, že představí určitě nějakou další verzi svého naháče s motorem VR6. Ovšem bavorská značka nám vyrazila dech nádherným retro strojem, který jasně připomíná původní model Regina z 50. let, ovšem postavený na zcela soudobé technice s technickou lahůdkou v podobě karbonového rámu!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Značka Horex oslaví napřesrok 100 let od svého založení, takže je jasné, že se chtěla pořádně vytáhnout. A tohle je opravdu oslava hodná stoletého výročí. Smekám před Němci za ten nápad – vzali jeden z nejznámějších a nejdůležitějších modelů své značky, který byl v 50. letech dokonce nejprodávanějším německým motocyklem, a ten udělali v novodobé interpretaci a citlivě do něj zakomponovali tak moderní techniku, že ji zatím sériově nabídlo jenom pár značek a ještě u superbiků – napadá mě akorát BMW HP4 RACE a Ducati 1299 Superleggera, které se mohly pochlubit karbonovým rámem. Tady ho má retro motorka a navíc to vůbec nevypadá nepatřičně.

Proč karbon, to je každému, kdo zná podnikatelské pozadí Horexu, velmi dobře pochopitelné. Tuhle znovuzrozenou značku zachránila před osmi lety před krachem společnost 3C-Carbon Group AG, pro kterou je práce s uhlíkovým vláknem denní rutinou. Samozřejmě že se to projevilo i na modelu VR6, ovšem tam prozatím jenom dílčím způsobem, ovšem Regina Evo je na něm postavená. Nejen rám, podle výrobce monokokový (vypadá to, že slouží zároveň jako airbox), ale i kyvná vidlice je z tohoto materiálu. Jo a potom samozřejmě blatníčky, kryt předního světla, držák sedla a takové ty blbinky, kolem kterých by u jiné motorky byl obrovský tanec, jenomže tady je to tak nějak do počtu. Protože vy se pořád nemůžete vynadívat na ten rám. V Horexu si dali záležet, aby vypadal opravdu jako na původní Regině, dokonce je tady i dojem tuhé zádě… promiňte, musím si vylít poslintanou klávesnici.

Také jízdní pozice prý má připomínat původní Reginu a mimochodem k sedlu se váže zajímavost, bude se vyrábět na míru každého zákazníka, Horex disponuje drahou 3D tiskárnou, která dokáže vyrobit 3D síťovinu, takže sezení bude mít každý své. A ještě si bude moci vybrat výšku sedla od 79 do 81 cm. Že byste si museli objednávat co nejnižší, abyste motocykl zvládli, to pochybuji, protože bez benzínu v krásné kovové nádrži slzového tvaru váží Regina Evo pouhých 133 kg! S tím bude použitý motor cvičit jedna báseň. Ďábelská VR6 by se sem nehodila, Reginu Evo pohání jednoválec o objemu 600 kubíků, který je chlazený kapalinou, ovšem disponuje i žebrováním, takže na první dobrou připomíná vzducháč. Jeho parametry 48 koní a 54 newtonmetrů dech nevyrážejí, ale to ani nemusejí, na drámo má Horex již zmiňovanou vé-er-šestku. Agregát je to čistě moderní, dvouvačkový čtyřventil s šestikvaltem a pro Horex jej vyrábí jistá italská společnost.

 

Vraťme se k podvozku. Hliníkové vyplétané ráfky mají průměr 18 palců, to přední vede poměrně masivní klasická teleskopická vidlice o průměru trubek 43 mm, vyrobená pro Horex v italské společnosti Paioli. Brzdy dodal francouzský lahůdkář Beringer a dva malé 260mm kotouče vpředu (vzadu jeden 240mm), doplněné o stylově vypadající dvoupístky, svou velikostí mají evokovat původní bubnovky Reginy. Že tohle motorku vážící necelého půldruhého metráku zakotví na fleku, je jasné. Abyste nepřebrzdili, nad tím bdí náklonové ABS, Horex Regina Evo totiž není žádné designové cvičení, nýbrž motorka plnící normu Euro 5 po všech stránkách. Pro úplné puristy je tady možnost koupit verzi vybavenou pouze standardním ABS. Nechybí dokonce ani kontrola trakce a v předním LED světle najdete denní svícení i přisvěcování do zákrut, nad ním potom citlivě zakomponovaný kulatý 3“ dotykový displej. Takhle dokonalé spojení starého s novým se jen tak nevidí a před konstruktéry musím smeknout až na zem. Že Regina Evo nebude záležitost pro chudé, je jasné, cenu ale neznáme. A vlastně snad ani znát nechceme, stačí se kochat…

Nebojte se, to není všechno. Zatímco Regina Evo poutá značku Horex k minulosti, její současností je model VR6, a tak si Němci přeci jenom připravili aspoň jednu další variaci na toto téma. Nese název VR6 Raw 99 a půjde o limitovanou edici 99 kusů, vyrobených u příležitosti 99. výročí značky Horex. Základem je model Raw, tedy černý macho, a poznáte ji podle nového předního LED světlometu s pásky tvořícími písmeno H, přesně jako u Reginy Evo. Tahle limitka přinese karbonovou hlavu řízení, kterou si jinak pořizujete za příplatek, a spoustu dalších karbonových prvků, díky nimž hmotnost stroje klesla o dalších pět kilo na 215 kg. Podvozkové komponenty dodal Öhlins, ultralehká kola obouvají nejnovější Pirellky Diablo Rosso IV, brzdy jsou monobloky Brembo M50 na titanových šroubech. Motor o objemu 1218 cm3 s trojicí vačkových hřídelí, celkem 18 ventily a parametry 163 k/128 Nm zůstal beze změn. Model VR6 Raw 99 má stát zhruba 50 000 EUR, první objednané kusy by Horex měl dodat v březnu příštího roku.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 45 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Durand přispěl 45 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist