journeyman_brezen




Horex VR6 zatím bez turba

Německá ekonomika prožívá velice úspěšnou rekonvalescenci z nedávné světové krize, ale přestože jde o veskrze pozitivní zprávu, ne všichni jsou z ní nadšeni. Například vedení firmy Horex bylo nuceno v souvislosti se stoupající poptávkou po výrobních kapacitách v Německu změnit svoje plány ohledně uvedení nového modelu VR6 na trh.

Kapitoly článku

Společnost Horex, coby nováček v německém auto-moto průmyslu, doplácí na nedostatečně silné vazby se subdodavateli, a ti pochopitelně dávají v době, kdy opět roste zájem o jejich služby, přednost zakázkám renomovaných výrobců. Doby, kdy byl Horex na motocyklovém trhu známým pojmem jsou už dávno pryč, a po renesanci značky bude německý výrobce muset  znovu bojovat nejenom o přízeň zákazníků, ale také získat patřičný respekt u dodavatelů.
Kvůli zpoždění v dodávkách klíčových komponentů museli plánovači ve společnosti Horex změnit u nového motocyklu VR6 dvě zásadní věci, přičemž tou příjemnější je odklad zahájení prodeje o pár týdnů. Aby však nový roadster VR6 vůbec stihnul dorazit na prodejny během začátku sezóny 2012, museli v Horexu z programu slavnostního návratu značky na trh obětovat původně plánovanou premiéru vidlicového šestiválce s přeplňováním. První Horex VR6 tak bude uveden do prodeje s atmosférickým motorem o výkonu zhruba 160 koní, namísto dvousetkoňového agregátu s turbem, který se k prvním zákazníkům dostane pravděpodobně až v další sezóně.  
Clemens Neese, prezident společnosti Horex, se k celé situaci vyjádřil následovně: "Samozřejmě jsme rádi, že se automobilový a motocyklový průmysl v Evropě tak rychle zotavuje. Bohužel ale zrovna my jsme jednou z firem, která tím trpí. Řada našich dodavatelů nám oznámila zpoždění v dodávkách, a to nás donutilo odložit zahájení výroby motocyklů Horex VR6 na jaro 2012."
Protože opožděné dodávky obsahují především komponenty do kompresorů, vedení Horexu se rozhodlo pro změnu v modelovém plánování. "Chtěli jsme dostat nový Horex na trh včas, aby si jej zákazníci mohli koupit už na sezónu 2012. Proto jsme urychlili začátek výroby modelu s atmosférickým motorem", dodal Neese. "Verze s přeplňovaným motorem se na trhu objeví někdy později.”
Malou útěchou všem nedočkavým zájemcům může být fakt, že bez kompresoru ještě lépe vynikne klasický vzhled roadsteru VR6, nemluvě o nižší hmotnosti atmosférického motoru,  a v neposlední řadě také o lidovější ceně, která se u plně vybavené verze očekává  zhruba na úrovni půl miliónu korun. I bez turba bude výkon 160 koní řadit nový Horex v dané kategorii mezi elitu.
Kromě změny vyvolané opožděnými dodávkami došlo během vývoje ještě k další úpravě prototypu. Sekundární převod ozubeným řemenem během jízdních testů dostatečně nenaplnil představy konstruktérů o jízdním komfortu, a zkušebnímu jezdci se nelíbila ani jeho spolupráce se zadním odpružením. Slavnostní uvedení na trh proto nový Horex VR6 absolvuje vybaven již definitivně sekundárním řetězem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist