Potvrzeno: přijde nová Honda Africa Twin!

Tak je to konečně oficiální. Honda dnes dopoledne potvrdila, že prototyp True Adventure, představený na podzim loňského roku, půjde do sériové výroby pod názvem Africa Twin. Splnilo se tak přání statisíců fanoušků tohoto legendárního endura, jehož historie se začala psát před 30 lety na Dakaru.

Potvrzeno: přijde nová Honda Africa Twin!
Ještě lepší zprávou je, že nový model, jehož celý název zní CRF1000L Africa Twin, se k evropským prodejcům dostane ještě v tomto roce. Finální podobu z dostupných obrázků můžeme zatím jenom odhadovat, ale určité vodítko nám dává prototyp True Adventure, představený na podzimní výstavě Eicma. Vzhledem k tomu, že se první sériové kusy mají dostat na prodejny už letos, konečná verze se od toho co jsme viděli v Miláně moc lišit nebude.
V tajnosti zůstávají i technické detaily. Tušíme tedy jen, že půjde o řadový dvouválec o objemu 1 000 ccm s očekávaným výkonem kolem 100 koní, umístěný v hliníkovém rámu. Přední kolo má rozměr 21 palců, počítat i s relativně nízkou suchou hmotností, která by se mohla udržet pod hranicí 200 kilogramů. Potvrzeno ale je, že Africa Twin jako vůbec první zástupce v této kategorii dostane dvouspojkovou převodovku Honda DCT (Dual Clutch Transmission). Její nejnovější verze byla vyvinuta a nastavena speciálně s ohledem na jízdní kvality v terénu, které jsou s modelem Africa Twin neodmyslitelně spjaty.
Litrová Africa Twin by měla zůstat věrná všem atributům a schopnostem prapůvodního modelu XRV650 i jeho následníka XRV750. Od ukončení její výroby uteklo už deset let, takže  Honda může přidat spoustu zkušeností, které mezitím získala v silnicích i v terénu - především od jezdců týmu HRC, kteří se v roce 2013 po pauze vrátili na Dakar.

Trochu historie

Model NXR750V dokázal zvítězit v závodu Paříž-Dakar v letech 1986 a 1987 (Cyril Neveu), v roce 1988 (Edi Orioli) a nakonec v roce 1989 (Gilles Lalay). Na znamení pocty těmto úspěchům pak HRC v letech 1988–1989 vyráběla homologovanou verzi XRV650 Africa Twin, čímž položila základ ke vzniku dnes již legendárního stroje.
Koncem roku 1989 se představila Honda XRV750 Africa Twin a rychle si vydobyla pozici mezi cestovními stroji do nepříznivých podmínek. Nabídla šestiventilový vodou chlazený motor V2 o objemu 742 cm3 (o výkonu 45 kW a točivém momentu 62,7 Nm), zavěšení kol s dlouhým zdvihem, velkou palivovou nádrž, řetězový pohon zadního kola, 21" přední kolo (širší volba pneumatik do terénu) a dvojité přední kotoučové brzdy. Model, jenž prodělal dvojí modernizaci a zůstal ve výrobě až do roku 2003.
Po přestávce trvající 24 let se Honda v roce 2013 vrátila na Dakar s týmem HRC. Pro uvedený ročník závodu (nyní pořádaného v Jižní Americe) byl vyvinut motocykl CRF450 RALLY vycházející z enduro varianty jednoválcové Hondy CRF450X.
V roce 2014 se tým HRC představil se zcela novým strojem CRF450 RALLY a sestavou pěti závodních jezdců. Španěl Joan Barreda dosáhl v tomto závodu celkem pěti etapových vítězství.
V roce 2015 se tým HRC ještě více přiblížil k nejvyššímu cíli, když Paolo Goncalves z Portugalska v Buenos Aires dojel druhý za vítězem. Tým HRC zaznamenal nejvyšší počet etapových vítězství, přičemž Joan Barreda v prvním týdnu náročné rallye vystupoval v roli nezlomného leadera, když pro svůj tým na Dakaru 2015 ukořistil více etapových vítězství než jakýkoli konkurenční jezdec v tomto závodu. Laia Sanz, která dojela na devátém místě, překonala všechny své osobní cíle a vstoupila do dějin jako jezdkyně s nejlepším umístěním mezi ženami v historii dakarského závodu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.20
Známkováno: 41x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist