Off-Roady Honda 2016
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 16.6.2015 | Zobrazeno: 8 176x
Jako další z velkých výrobců zveřejnila informace o modernizovaných kroskách na příští sezónu japonská Honda. Zatímco u modelu CRF450R se zaměřila výhradně na podvozek, u menší CRF250R doznal změn také čtyřtaktní jednoválec, který nabídne víc výkonu a plynulejší zátah od spodních otáček.
CRF250R
Začněme tedy tam, kde se toho měnilo víc. Motokros třídy MX2 dostal už vloni do výbavy systém přepínání palivových map EMSB, díky kterému může jezdec na trati volit ze tří jízdních režimů, a tlačítkem na pravé straně řídítek měnit výkonovou charakteristiku. Pro příští rok je čtyřventilový jednoválec s rozvodem Unicam vylepšen jak z hlediska maximálního výkonu, tak i jeho průběhu v nízkých a středních otáčkách. Nejvyšší výkon teď činí 29,4 kW při 11 500 otáčkách (původně 28 kW při 11 000 ot.), špička točivého momentu je pak na hodnotě 27,1 Nm při 9 000 ot. za min. (namísto 26,5 Nm při 8 500 ot.). Za tímto nárůstem stojí nová konstrukce hlavy válce, lehčí píst a ojnice a vyšší kompresní poměr 13.8:1 (oproti 13.5:1).
Vylepšení najdeme také v oblasti sání a výfuku, kde došlo ke zvýšení zdvihu ventilů, přičemž u výfukových byla ocel nahrazena titanem. Těmto změnám odpovídá i přeprogramovaná řídící jednotka vstřikování paliva včetně zmíněného systému přepínání palivových map EMSB. Ke změně režimu stačí zastavit, nechat běžet motor na volnoběh a krátce stisknout tlačítko. Systém potvrdí bliknutím LED kontrolky přepnutí do dalšího režimu, přičemž první z nich je základní nastavení, dvojka je určena na kluzký povrch a trojka naopak přidá motoru na agresivitě. Druhý a třetí mód lze navíc přeprogramovat pomocí příplatkového softwaru na požadované parametry.
Hliníkový rám zůstává pro příští rok beze změn, ale na odpružení došlo k několika vylepšením. přední vzduchová vidlice Showa SFF-AIR-TAC byla prodloužena o 5 mm, snížilo se vnitřní tření a nový ventil umožňuje jemnější nastavení. Úpravám na zavěšení předního kola odpovídají změny provedené na zadním centrálu, kde najdeme tvrdší pružinu.
CRF450R
Motor větší čtyřistapadesátky je u modelu 2016 totožný se stávajícím agregátem, takže jeho parametry zůstávají na hodnotách 39,5 kW v 9 000 otáčkách a 48 Nm při 7 000 ot za min. Také zde má jezdec k dispozici systém přepínání palivových map a na výběr ze stejných tří režimů jako u 250.
K revizi došlo u vzduchové přední 48mm vidlice KYB, kde se měnila délka (+5 mm) tuhost vnějších trubek i rozsah nastavení. Stejně tak i zadní tlumič disponuje širším rozsahem nastavení a vylepšenými poměry v přepákování Pro-Link. Vyšší specifikaci odpružení doplňují drobné úpravy v geometrii, což by se mělo projevit v lepší ovladatelnost i stabilitě.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)