Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tak Intermot už probíhá a o nové Africe nikde ani zmínka.Takže asi začnu jezdit na koních, když výrobci totálně ignorují zoufalé přání zákazníků moci si koupit skutečné CESTOVNÍ EDURO, které není 1 válec a lze s ním i do terénu
Toho se bojím, že dají řaďák kvůli výkonu. Na cest. enduru má ale větší význam krouťák, a na to jaksi výrobci zapomínají, jen aby do kolonky :výkon napsali vyšší čísílko a volnoběh je pak o 1000ot. výš a spodek otáček nemá dost krouťáku pro pomalou jízdu na špatném povrchu
Ekvivalent? Devátá série červenýho trpaslíka. Když se někdo snaží navázat na legendu tak to zavání průserem.
Hlavně ne - kachní zobák, humus-hranatý světla a elektroniiku!
Nepokoušel bych to, smrdí to tím, že si zkazej jméno.
Ono otázka by asi vlastnně měla znít,jakou cestou se vlastně hodlá Honda dál ubírat.Poslední roky se soustředila na supersporty a oblast cestovních endur se stala zcela opomíjenou,jen jaksi do počtu bez investic do vývoje.Celkově zavedli politiku relativně velmi levných a na všem šizených motocyklů produkovaných v Thajsku a Číně a přestala být pojmem kvality a lídra mezi výrobci.Snad návrat na Dakar a nová CRF450 naznačuje změnu větru a návrat k tomu čím Honda bývala
pernik92: Souhlas... každej ví, jak by to mělo vypadat, jaký parametry mít (kola na drátech, dobrej podvozek, dobrej motor, malá spotřeba, maximální spolehlivost, nízká hmotnost, velká nádrž apod.) ale zkombinovat to tak, aby to bylo vyrobitelný za rozumné peníze je druhá strana mince. A pokud chcete mašinu v parametrech deje tomu F800GS (což je pro mě osobně současný top v této kategorii) za 200K, nejsem si zcela jist, že to je úkol vskutku nereálný... leč na výsledek si rád počkám!
fredy 31: souhlas
Myslím, že lidi spíš čekaj na "nástupce" Afriky kterej chybí, ne na její vzkříšení. Transalpa taky zazdili a přitom, co máš v týhle třídě na výběr, když chceš něco střední třídy na žvejkání po Evropě, aby to byl dvou vál na drátech
Kamarádi,můj názor je třeba blbý ale proč křísit Afriku,je to, jak všichni víme legenda své doby a i dnes jsou motorkáři, kteří si jí koupí ač je to stará ale dobrá bába.Vždy jsem jí chtěl, pak si jí koupil a dodnes se u mě má jak v bavlnce tak proč dělat nějakou modernu.At udělají stejně dobrou ,spolehlivou a oblíbenou motorku,dnešní doby, odpovídající kvalitou,nazvou jí třeba ,,,,,,,a pak se ukáže jestli to bude nástupkyně staré dobré AFY.Nebo si snad myslí ,že si koupíme motorku jen proto ,že se jmenuje jak se jmenuje.omluva pokud je můj názor jiný než vás všech.
jak tady čtu ty komentáře tak si nemůžu odpustit poznámku
lidi chtěj pěknou, kvalitní Afriku, která bude schopná projet celý svět a chtěj taky slušnou cenu
Nemůžete ale postavit kvalitní cestovní enduro světových měřítek za cenu cca 200 000 kč. Vždy se nízká cena někde projeví. Na zpracování designu, podvozku a taky motoru.
Každopádně to bude pro Hondu velmi těžký úkol. Nároky cestovatelů jsou vysoké
SuperSic58
Proč ty obavy ze spolehlivosti prvních ročníků? Japonec přece neni evropan ne?
Souhlas :)
Ja koupil xl700v jen proto, ze zustala u osvedcene koncepce nizkonakldovosti a spolehlivosti. Najel jsem za 2 sezony 50tis a bez problemu. Jinak krom motora je vse nejak osizene a nelibi se mi to. O dalsich "vychytavkach" co namne cekali se ani nebudu vyjadrovat. Novy transalp je spolehlivy ale v podstate velka sracka. Co chci, za takovy penize vidte...
Já si nemyslím, že Honda půjde do 1000, ale naopak do 800, pak by to byla motorka, která by byla přímým nástupcem legendy jakou byla Afrika. Honda nechce konkurovat KTM Adventure, ale BMW. Kvůli tomu udělali cestovního Crosstourera a mezitím zjistili, že jim ujel vlak ve střední třídě, tak nejlehčí je vzkříšení legendy Africa. Jenže to si musí sakra dát záležet, jednak kvůli samotnému názvu, za druhé F 800 GS je hodně oblíbená. Líbí semi CRF Rally z Dakaru, ale moc tomu nevěřím, čekat na novou Afriku nebudu.
AT je opravdová legenda a použít její jméno na nový motocykl je možné pouze tehdy, bude li vycházet stejně jako stará AT ze speciálu dálkových Rally. Není tedy potřeba Véčko ani dvě světla, ale motorku, která bude připomínat speciál, který spotřebitel vidí v televizi a časopisech, jak sbírá vavříny a jeho pilot je nejšťastnější frajer na světě. Říká se tomu marketing, tuším
Naprostý souhlas s Boro 78: Další Hondu si nekoupím, pokud nebude stát za to a jeho shrnutí toho, co od takového stroje čekáme je přesné .
Left: Přesně, počkal bych pár let až bude vychytaná...
Ta skica mašiny, je jen skica, fotky dole které sem hodil Seikos ukazují, že je velmi pravděpodobné, že už to testují a věřím tomu. Ale taky věřím tomu, že sériová podoba bude jiná.
Dvě kulatý voči bych si moc přál!
Řadový 2 vál mi vůbec nevadí, spíš naopak.
Když to nepodělaj cenou a zpracováním, tak by to mohlo F 800 GS potrápit, lidí na to čeká hafo.
Africa byla legenda. Ale nějak jejímu návratu nevěřím. Kdyby měly existovat všechny motorky, které jsem viděl načrtnuté časopisem Motorrad, tak tu máme asi 2x tolik strojů. Hlavně aby tam nedali motor jako do NC700. To by byla degradace jména Africa Twin.
800GS by nová Afra porazit mohla např. podvozkem - od LC8 už na cest. enduro nikdo slušný plně stavitelný nedal a právě užitím "V" motoru naladěného na PLYNULÝ zátah odspodu,životností, nízkým těžištěm, minimem elektroniky a "nepřekoňováním" a Véčkovým charakterem staré Afriky! Ale o těchto nedostatcích všech současných cest endur tu už vlastně psal Boro78, mluvil mi doslova ze srdce, díky Stejně bych ale čekal tak 5 let než se vychytají mouchy, vzpomeňte na první LC8 i 800GS které zadíraly motory.
Když se na motocyklech před lety namísto klasických kruhových přístrojů začaly objevovat často nepřehledné digitální nestvůry /v autech přitom nic takového nenastalo - naštěstí/, mrzelo mě to. Ale zdejší přístrojový panel mě opravdu vyděsil, dělá se mi z něho zle, fakt Je to hnus, nelze jinak nazvat
Motor tam bude radovy 2 valec jen otazka je jeho objem, vychazi mi to a tipuji jej. Protoze 52°V uz je prekonane. Ve V-ecku nevyrobi potrebny vykon pri priatelny spotrebe 5l. V-ecko ma velky straty.
No nevim, moc tomu neverim, ze to bude dustojny nastupce stare poctive Afriky. Spis od Japoncu ocekavam, ze to bude zas kockopes, co nebude umet ani jedno poradne.
Dokud neodhalí finální verzi, je vše jen spekulace.
Pokud chtějí v Hondě pokořit F800GS, která má i verzi Adventure, tak to mají hodně těžký úkol. Já osobně si myslím, že se jim to nepovede... parametricky ne. Jediným, čím by mohli uzmout kousek zákazníků je samozřejmě cena, která u BMW je dost vysoká.
Pokud chcete motorku, co váží 180 kg a má výkon 90 koní a zátah odspoda a dojezd 450 km a kdesicosi, pak je to souběh podmnožin, který se nesnadno střetne... tudíž bych byl opatrnej, co se odhadů týče ohledně těhle vlastností.
Yamaha taky měla v plánu udělat 900 Teneré a jak to dopadlo??? Objevilo se pár skazek, které zapadly v běhu dějin... každopádně ale Hondě přeju, aby se nová Afrika povedla!
Vsichni co cestuji nakonec zjisti co je podstatny:
1)spolehlivost
2)minimum elektroniky pokud jezdis vychod
2)dojezd pokud jezdis vychod
3)servisni interval alespon min.10tis
4)spotreba do 5l, dojezd cca 450km
5)vykon kolem 80HP
6)pruznost motora v nizkych a strednich tockach, vetsi objem nizsi tocky.
7)nosnost min 220kg vaha s naplni kolem 200kg je v pohode
8)ochrana pred vetrem alespon nadprumerna
9)rozmery pneu ktere lze standardne poridit (17 a 19 (21)) kdyz je zadek 18 pak omezeny vyber vzoru pneu
10)poctivy material ktery neco vydrzi
11)kardan je otazka jak pro koho.
Neco takovyho existuje 800GS. Kdyz nova afrika se ji nevyrovna, pak to bude propadak. Afrika ji musi porazit, aby to byla pecka. V honde to vedi, ale zatim hledaji cestu...Hlouposti uz za poslednich 8 let vyrobili a na trh poslali hodne. Dalsi hondu si nekoupim pokud nebude stat zato.
Nja nevim mám pocit že se zase netrefili - bu´dto udělají ,,cestovní enduro" tipu Varadero-těžký silniční křižník který nemá s endurem společného nic, pak různý sedmistovky-jakási mula křížená nejspíš se skůtrem a teď zase pro změnu motorku která vypadá jak rallyový speciál který s přívlastkem cestovní jaksi mě neladí no aspoň já bych na tom cestovat nechtěl :D nostalgie afriky twin asi zůstává
Ale NE, takto to bude vypadat jako každá druhá motka co je pro dakar , nic zvláštního co by nás dostalo z toho nečiší. Dvě světla chybí 180 kg je dost, trochu bych ubral a dal třeba jen objem 750, s nižší spotřebou a větší nádrží pro max dojezd.
fajne! tak snad se to inzenyrum v Honde povede a bude motorka konkurenceschopna :) me se teda libi moc! kdyby se blizila "advenčru" a mela mensi spotrebu tak neni co resit!
Tak Intermot už probíhá a o nové Africe nikde ani zmínka.Takže asi začnu jezdit na koních, když výrobci totálně ignorují zoufalé přání zákazníků moci si koupit skutečné CESTOVNÍ EDURO, které není 1 válec a lze s ním i do terénu
Toho se bojím, že dají řaďák kvůli výkonu. Na cest. enduru má ale větší význam krouťák, a na to jaksi výrobci zapomínají, jen aby do kolonky :výkon napsali vyšší čísílko a volnoběh je pak o 1000ot. výš a spodek otáček nemá dost krouťáku pro pomalou jízdu na špatném povrchu
Podzim se blíží a ticho po pěšině.
Ekvivalent? Devátá série červenýho trpaslíka. Když se někdo snaží navázat na legendu tak to zavání průserem.
Hlavně ne - kachní zobák, humus-hranatý světla a elektroniiku!
Nepokoušel bych to, smrdí to tím, že si zkazej jméno.
Ono otázka by asi vlastnně měla znít,jakou cestou se vlastně hodlá Honda dál ubírat.Poslední roky se soustředila na supersporty a oblast cestovních endur se stala zcela opomíjenou,jen jaksi do počtu bez investic do vývoje.Celkově zavedli politiku relativně velmi levných a na všem šizených motocyklů produkovaných v Thajsku a Číně a přestala být pojmem kvality a lídra mezi výrobci.Snad návrat na Dakar a nová CRF450 naznačuje změnu větru a návrat k tomu čím Honda bývala
pernik92: Souhlas... každej ví, jak by to mělo vypadat, jaký parametry mít (kola na drátech, dobrej podvozek, dobrej motor, malá spotřeba, maximální spolehlivost, nízká hmotnost, velká nádrž apod.) ale zkombinovat to tak, aby to bylo vyrobitelný za rozumné peníze je druhá strana mince. A pokud chcete mašinu v parametrech deje tomu F800GS (což je pro mě osobně současný top v této kategorii) za 200K, nejsem si zcela jist, že to je úkol vskutku nereálný... leč na výsledek si rád počkám!
fredy 31: souhlas
Myslím, že lidi spíš čekaj na "nástupce" Afriky kterej chybí, ne na její vzkříšení. Transalpa taky zazdili a přitom, co máš v týhle třídě na výběr, když chceš něco střední třídy na žvejkání po Evropě, aby to byl dvou vál na drátech
Kamarádi,můj názor je třeba blbý ale proč křísit Afriku,je to, jak všichni víme legenda své doby a i dnes jsou motorkáři, kteří si jí koupí ač je to stará ale dobrá bába.Vždy jsem jí chtěl, pak si jí koupil a dodnes se u mě má jak v bavlnce tak proč dělat nějakou modernu.At udělají stejně dobrou ,spolehlivou a oblíbenou motorku,dnešní doby, odpovídající kvalitou,nazvou jí třeba ,,,,,,,a pak se ukáže jestli to bude nástupkyně staré dobré AFY.Nebo si snad myslí ,že si koupíme motorku jen proto ,že se jmenuje jak se jmenuje.omluva pokud je můj názor jiný než vás všech.
Bylo by hezké, kdyby po řadě let opět vzniklo skutečné cestovní ENDURO. Neznáte nějakou motomotlitbičku, popř. nemáte číslo na šéfa Hondy?
jak tady čtu ty komentáře tak si nemůžu odpustit poznámku
lidi chtěj pěknou, kvalitní Afriku, která bude schopná projet celý svět a chtěj taky slušnou cenu
Nemůžete ale postavit kvalitní cestovní enduro světových měřítek za cenu cca 200 000 kč. Vždy se nízká cena někde projeví. Na zpracování designu, podvozku a taky motoru.
Každopádně to bude pro Hondu velmi těžký úkol. Nároky cestovatelů jsou vysoké
cokoliv nového může to stávající porazit hlavně cenou.Viz. MT-07.
SuperSic58
Proč ty obavy ze spolehlivosti prvních ročníků? Japonec přece neni evropan ne?
Souhlas :)
Ja koupil xl700v jen proto, ze zustala u osvedcene koncepce nizkonakldovosti a spolehlivosti. Najel jsem za 2 sezony 50tis a bez problemu. Jinak krom motora je vse nejak osizene a nelibi se mi to. O dalsich "vychytavkach" co namne cekali se ani nebudu vyjadrovat. Novy transalp je spolehlivy ale v podstate velka sracka. Co chci, za takovy penize vidte...
Proč ty obavy ze spolehlivosti prvních ročníků? Japonec přece neni evropan ne?
Já si nemyslím, že Honda půjde do 1000, ale naopak do 800, pak by to byla motorka, která by byla přímým nástupcem legendy jakou byla Afrika. Honda nechce konkurovat KTM Adventure, ale BMW. Kvůli tomu udělali cestovního Crosstourera a mezitím zjistili, že jim ujel vlak ve střední třídě, tak nejlehčí je vzkříšení legendy Africa. Jenže to si musí sakra dát záležet, jednak kvůli samotnému názvu, za druhé F 800 GS je hodně oblíbená. Líbí semi CRF Rally z Dakaru, ale moc tomu nevěřím, čekat na novou Afriku nebudu.
AT je opravdová legenda a použít její jméno na nový motocykl je možné pouze tehdy, bude li vycházet stejně jako stará AT ze speciálu dálkových Rally. Není tedy potřeba Véčko ani dvě světla, ale motorku, která bude připomínat speciál, který spotřebitel vidí v televizi a časopisech, jak sbírá vavříny a jeho pilot je nejšťastnější frajer na světě. Říká se tomu marketing, tuším
Naprostý souhlas s Boro 78: Další Hondu si nekoupím, pokud nebude stát za to a jeho shrnutí toho, co od takového stroje čekáme je přesné .
Left: Přesně, počkal bych pár let až bude vychytaná...
Ta skica mašiny, je jen skica, fotky dole které sem hodil Seikos ukazují, že je velmi pravděpodobné, že už to testují a věřím tomu. Ale taky věřím tomu, že sériová podoba bude jiná.
Dvě kulatý voči bych si moc přál!
Řadový 2 vál mi vůbec nevadí, spíš naopak.
Když to nepodělaj cenou a zpracováním, tak by to mohlo F 800 GS potrápit, lidí na to čeká hafo.
Africa byla legenda. Ale nějak jejímu návratu nevěřím. Kdyby měly existovat všechny motorky, které jsem viděl načrtnuté časopisem Motorrad, tak tu máme asi 2x tolik strojů. Hlavně aby tam nedali motor jako do NC700. To by byla degradace jména Africa Twin.
800GS by nová Afra porazit mohla např. podvozkem - od LC8 už na cest. enduro nikdo slušný plně stavitelný nedal a právě užitím "V" motoru naladěného na PLYNULÝ zátah odspodu,životností, nízkým těžištěm, minimem elektroniky a "nepřekoňováním" a Véčkovým charakterem staré Afriky! Ale o těchto nedostatcích všech současných cest endur tu už vlastně psal Boro78, mluvil mi doslova ze srdce, díky Stejně bych ale čekal tak 5 let než se vychytají mouchy, vzpomeňte na první LC8 i 800GS které zadíraly motory.
Když se na motocyklech před lety namísto klasických kruhových přístrojů začaly objevovat často nepřehledné digitální nestvůry /v autech přitom nic takového nenastalo - naštěstí/, mrzelo mě to. Ale zdejší přístrojový panel mě opravdu vyděsil, dělá se mi z něho zle, fakt Je to hnus, nelze jinak nazvat
jak tohle dopadne..
budu se asi opakovat,ale jak psal kolega-snad to vyjde a jdu do ní...
Motor tam bude radovy 2 valec jen otazka je jeho objem, vychazi mi to a tipuji jej. Protoze 52°V uz je prekonane. Ve V-ecku nevyrobi potrebny vykon pri priatelny spotrebe 5l. V-ecko ma velky straty.
No nevim, moc tomu neverim, ze to bude dustojny nastupce stare poctive Afriky. Spis od Japoncu ocekavam, ze to bude zas kockopes, co nebude umet ani jedno poradne.
Dokud neodhalí finální verzi, je vše jen spekulace.
Pokud chtějí v Hondě pokořit F800GS, která má i verzi Adventure, tak to mají hodně těžký úkol. Já osobně si myslím, že se jim to nepovede... parametricky ne. Jediným, čím by mohli uzmout kousek zákazníků je samozřejmě cena, která u BMW je dost vysoká.
Pokud chcete motorku, co váží 180 kg a má výkon 90 koní a zátah odspoda a dojezd 450 km a kdesicosi, pak je to souběh podmnožin, který se nesnadno střetne... tudíž bych byl opatrnej, co se odhadů týče ohledně těhle vlastností.
Yamaha taky měla v plánu udělat 900 Teneré a jak to dopadlo??? Objevilo se pár skazek, které zapadly v běhu dějin... každopádně ale Hondě přeju, aby se nová Afrika povedla!
Vsichni co cestuji nakonec zjisti co je podstatny:
1)spolehlivost
2)minimum elektroniky pokud jezdis vychod
2)dojezd pokud jezdis vychod
3)servisni interval alespon min.10tis
4)spotreba do 5l, dojezd cca 450km
5)vykon kolem 80HP
6)pruznost motora v nizkych a strednich tockach, vetsi objem nizsi tocky.
7)nosnost min 220kg vaha s naplni kolem 200kg je v pohode
8)ochrana pred vetrem alespon nadprumerna
9)rozmery pneu ktere lze standardne poridit (17 a 19 (21)) kdyz je zadek 18 pak omezeny vyber vzoru pneu
10)poctivy material ktery neco vydrzi
11)kardan je otazka jak pro koho.
Neco takovyho existuje 800GS. Kdyz nova afrika se ji nevyrovna, pak to bude propadak. Afrika ji musi porazit, aby to byla pecka. V honde to vedi, ale zatim hledaji cestu...Hlouposti uz za poslednich 8 let vyrobili a na trh poslali hodne. Dalsi hondu si nekoupim pokud nebude stat zato.
jednoliter enduro kks ked bude spolahliva ako stare xl-ky tak si mylim že o 30rokov to bude stale super stroj :)
Nja nevim mám pocit že se zase netrefili - bu´dto udělají ,,cestovní enduro" tipu Varadero-těžký silniční křižník který nemá s endurem společného nic, pak různý sedmistovky-jakási mula křížená nejspíš se skůtrem a teď zase pro změnu motorku která vypadá jak rallyový speciál který s přívlastkem cestovní jaksi mě neladí no aspoň já bych na tom cestovat nechtěl :D nostalgie afriky twin asi zůstává
Ale NE, takto to bude vypadat jako každá druhá motka co je pro dakar , nic zvláštního co by nás dostalo z toho nečiší. Dvě světla chybí 180 kg je dost, trochu bych ubral a dal třeba jen objem 750, s nižší spotřebou a větší nádrží pro max dojezd.
No som zvedavý či to urobia rozpočtovo ako NC alebo poriadne.
fajne! tak snad se to inzenyrum v Honde povede a bude motorka konkurenceschopna :) me se teda libi moc! kdyby se blizila "advenčru" a mela mensi spotrebu tak neni co resit!