Intermot: Nová Honda VFR800X Crossrunner

Nejzásadnější novinkou v prezentaci Hondy byl bezpochyby nový Crossrunner VFR800X. Množství změn, vylepšení a funkcí této novinky jen potvrdilo, že ačkoliv tohle cestovní enduro patří hlavně na asfalt, nezříká se ani choutek po lehčím terénu.

Intermot: Nová Honda VFR800X Crossrunner

Kapitoly článku

O modelu pro příští sezónu jsme vás už zběžně informovali před pár týdny, teprve dnes jsme nového Crossrunnera mohli vidět na živo. Jak uvedli šéfové vývoje Hondy, většina změn, které provedli, měla za cíl podpořit sportovnějšího ducha tohoto modelu. To se odráží nejen na ostřejších tvarech, patrných kolem předního světlometu (veškeré osvětlení je nyní diodové), boční kapotáže, nádrže, sedla a podsedlové části, ale také v technologické modernizaci, která se dotkla motoru i podvozku.
Oblíbený vidlicový čtyřválcový šestnáctiventil zůstal zachován, bylo však upraveno časování jeho ventilů, takže nabídne o fous vyšší výkon a zároveň větší zátah už v nižších otáčkách - konkrétně 106 koní (78 kW) při 10 250 ot./min. (dosud 75 kW při 10 tis. ot.) a 75 Nm při 8500 ot./min. (dříve 72,8 Nm při 9500 ot.). Novinkou převzatou z modelu VFR800F je potom systém svodu výfuků 4-2-1-1. Elektronická výbava zahrnuje systém kontroly trakce HSTC z většího modelu Crosstourer, který nabízí dvě úrovně nastavení nebo úplné vypnutí.
Mezi praktické elektronické zařízení patří také pětistupňové vyhřívání rukojetí nebo automaticky vypínané blinkry. Cestovatele v sedle Crossrunnera snad potěší i nové sedlo, výškově navíc stavitelné ve dvou polohách (815/835 mm). Ve spojení s novými širšími řídítky tak má být nový Crossrunner, alespoň dle tvrzení zástupců Hondy, zase o fous pohodlnější a přitom ovladatelnější.
Největší změnou však prošel stavitelný podvozek, který přece jen připomíná, že Crossrunner se terénu tak úplně nestraní. Zcela nová je jednostranná zadní kyvka z hliníku, její centrální tlumič má navíc vyšší zdvih (148 mm), čímž narostla světlá výška na 165 mm. Vyšším zdvihem, čítajícím 145 mm, se pochlubila i přední 43 mm vidlice. V samotném rámu motorky bychom nalezli odlehčený pomocný rám, nově z hliníkové slitiny. Zřetelnější novinkou je potom ABS ve standardní výbavě. Vpředu bylo zachováno 17" kolo, nově tu ale najdeme větší dvojici kotoučů (310 mm) s radiálními čtyřpístky. Modelová řada 2015 bude k dispozici ve třech verzích: červená (Candy Arcadian Red), bílá (Pearl Glare White) a černá (Matt Gunpowder Black Metallic).


Video Honda VFR800X Crossrunner


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist