globalmoto_duben_nolan




Intermot Kolín: předvečer výstavy

Navštivte s námi Kolín nad Rýnem a podívejte se na představení novinek od Hondy v předvečer výstavy – úplně nový Hornet CB600F i s novým motorem, CBR600RR, Shadow Spirit, velký skútr SH300i, inovované veké i malé Varadero, Goldwing s airbagem a další.


Výstava začíná právě dnes 10.října, nicméně již tradičně v předvečer výstavy probíhají tiskové konference některých značek mimo areál výstaviště. Navštívili jsme představení japonské Hondy, která novinářům předvedla na velkolepém gala večeru v Musical Theatre na břehu Rýna vše podstatné pro rok s pořadovým číslem 2007.




Obecně se dá říci, že zde tento výrobce měl zastoupenou produkci ve všech kategoriích, nicméně jen některé přinesli opravdovou změnu. Řada modelů tak dostála především konstrukčních vylepšení a lehčích úprav vzhledu. Beze sporu největším tahákem Hondy pro příští rok ve sportovní kategorii je představení nové generace Honda CBR 600RR. Precizně zpracovaný stroj nasadil laťku opět hodně vysoko a i přes to, že navazuje na tvář předchozích modelů RR, v technice se toho událo opravdu mnoho. Na show ho přivezl závodní jezdec Sebastién Charpentier a příjezd to byl opravdu impozantní. V suché váze 155 kg se skrývá opravdu hodně nadšení a emocí. Řadu změn prodělal tradičně motor a především konstrukce stroje. Značně byla redukována kapotáž především v bocích a čelní maska, kterou prochází středem mezi pěknými svítilnami nový ram air systém. Předělán je rovněž přístrojový panel, kterému však i nadále dominuje analogový otáčkoměr. Od silnější CBR 1000RR dostala do standardu rovněž elektronický tlumič řízení HESD. Motor dosahuje dle očekávání jistého nárůstu výkonu a konečná hodnota se tak ustálila na 88,1 kW(120k)/13 500 ot/min. Vše řídí elektronické vstřikování paliva PGM-DSFI. Více informací o tomto modelu přineseme později.




Další velkou novinkou je Honda CB600F Hornet, založený na nejnovějším motoru vyvinutém pro CBR600RR. Ze starého Hornetu si odnesl si jen tvar nádrže, jinak byste jakékoli dědictví jen těžko hledali. Nový model dostal agresivní protažený světlomet a přední masku se samostatnou plastovou „kapkou“ s budíky a kontrolkami obsahující velký analogový otáčkoměr a digitální tachometr. Dalším výrazným optickým prvkem je kratičká jakoby ustřižená koncovka výfuku s trojúhelníkovým průřezem – zbývající část výfukové soustavy je skrytá pod motorem. No a nakonec vás uhodí do oka protažená zadní část vyčívající pod sedlem – to je u hondy doslova revoluce, vždyť až doteď měl každý naháč za sedlem ještě kousek pokračujícího plastu v barvě karotáže. Nový Hornet si narozdíl od starého modelu již nemusí stěžovat na velikost nádrže – má velikost 19 litrů.





Nový motor z poslední generace CBR600RR je naladěn na 102 koní. Co je ale ještě důležitější, je celková hmotnost motocyklu. Suchá váha je skvělých 173 kilogramů. Pokrok se nedá zastavit, takže Hornet je vybaven propracovaným propojeným brzdovým systémem s možností ABS.





Dalši informace najdete v samostatném článku Intermot Kolín: Honda 2007.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist