yamaha_demo_tour




Intermot Honda: Nové modely CBR1000RR Fireblade a CB1100

Na tiskovce Hondy nejhlasitěji znělo heslo Total Control, které japonská značka spojuje s modelem Fireblade už 25 let. To však neznamená, že by fároš patřil do starého železa. Před příští sezónou hodně zhubnul a zesílil, a navíc dostal do výbavy spoustu elektroniky, takže se mezi světovou elitou neztratí. Další novinkou z Intermotu je upravený retro model CB1100 ve dvou provedeních EX a RS.

Kapitoly článku

CBR1000RR Fireblade SP a SP2

Zásadními údaji v této kategorii jsou výkon a váha, takže pojďme rovnou k věci. Proti předchozímu modelu je nový Fireblade SP o 15 kg lehčí, a dostal se na 195 kg pohotovostní hmotnosti. Maximální výkon se zvýšil o 8 kW na výsledných 141 kW (192 koní) při 13 tisících otáčkách. Ve výsledku to představuje o 14 % lepší poměr výkonu a hmotnosti, a samozřejmě údaj blížící se poměru 1:1. U motoru přitom zůstalo stejné vrtání a zdvih, změnil se však kompresní poměr, a kvůli němu byly použity jiné materiály.

A kde se povedlo ušetřit 15 kilo? Velký podíl na úspoře má samotný motor, titanová nádrž, hliníkový rám se slabšími stěnami a také lithium-iontový akumulátor místo klasické olověné baterky. Konstruktéři museli vlastně srazit z váhy předchozího modelu ještě víc, protože novinka je navíc obtěžkána přidanou elektronickou výbavou. Jezdec má teď k dispozici veškeré dostupné asistenční systémy; volbu jízdního režimu, Power Selector, 9stupňový systém nastavení kontroly trakce (HSTC), nastavitelné brzdění motorem, wheelie control, quickshifter pro řazení nahoru i dolů.

Od roku 2017 bude Fireblade také v okruhové verzi SP2 s homologací pro silniční provoz. Ta se opticky liší karbonovými prvky, zlatými proužky v trikolóře a hlavně zlatými ráfky Marchesini. Větší rozdíly se však skrývají pod kapotami; už z továrny vyjíždí verze SP2 s upravenými ventily, spalovacími komorami a písty a jako příslušenství lze dokoupit sadu pro závodní úpravy.

CB1100 RS a EX

Na výstavě Intermot byl představen také inovovaný model CB1100 EX a zcela nové CB1100 RS. Viditelně nový tvar má palivová nádrž, jiné jsou i boční kryty, sedlo, zadní blatník a stupačky. Retro designu snad nijak neublížila nová LED světla a kratší výfuk by měl dát motoru atraktivnější zvuk.

Zatímco CB1100 EX zůstává u klasičtějšího vzhledu s 18palcovými drátovými ráfky, nové CB1100 RS se hlásí ke sportovnějším café racerům. Její podvozek stojí na 17palcových kolech z hliníkové slitiny obutých do širších sportovních pneumatik, má strmější úhel řízení a nižší řídítka. 

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist