Honda VFR800 půjde do naha

Podle britského časopisu MCN se Honda chystá v blízké době uvést na trh nekapotovaný model s vidlicovým čtyřválcem o objemu 800 ccm. Informace o vývoji novinky pochází z patentového úřadu, kde si japonská továrna nechala patentovat speciální metodu na svařování rámu. Zajímavější než samotná technologie je příhradový rám, vykreslený v přiložené dokumentaci.

Honda VFR800 půjde do naha
Motor je na výkresu znázorněn jenom ve zjednodušené podobě, protože patent se týká hlavně rámu, ale podle jeho obrysů jde nejspíš o agregát V4, používaný v modelech VFR800 a Crossrunner. Přesně se shodují také body, ve kterých je motor uchycen k rámu.

Autorem příhradového rámu je konstruktér Keisuke Kishikawa, který stál také u vzniku ocelového trubkového šasi pro modelovou řadu NC700, a Masashi Hagimoto, jenž v minulosti navrhoval rámy pro celou řadu motocyklů Honda, včetně závodního speciálu pro třídu Moto2.
Podíváme-li se na současný trend ve světě motorek, dává nápad s motorem V4 vsazeným do naked biku dost dobře smysl. Podobné modely si na rozdíl od supersportů vedou na trhu celkem slušně - jsou stylové, výkonné a podstatně levnější - a mezi nimi navíc neotřelostí voní ty, které pohání jiný motor než řadový čtyřválec. Příkladem budiž nedávno představená Yamaha MT-09, vůbec první japonská motorka, která chce konkurovat britským a italským tříválcovým naháčům.

Výkonově se osmistovka ve společnosti současných naháčů střední kubatury neztratí - obvyklá norma je kousek nad stokoňovou hranicí, a motor Honda V4 disponuje ve VFR maximem 109 k, u Crossrunneru je jeho limit na hodnotě 102 koní. Pro dané účely je ideální i jeho charakter se silným zátahem ve středních otáčkách.
Véčkový čtyřválec se systémem VTEC se už sice vyrábí 12 let, ale jeho konstrukce je pořád dost moderní na to, aby vyžadovala nějaké zásadní inovace. Investice do jeho vývoje - který určitě nebyly zrovna malé - se navíc fabrice už dávno vrátily, takže Honda nebude mít problém dostat se s novinkou na přijatelnou cenovku.

Výhodou je i fakt, že motor V4 byl od začátku konstruován tak, aby mohl fungovat jako nosná část rámu. Nový naked bike, který by se mohl jmenovat například VF800, se díky tomu vyrovná i s dalším trendem současnosti. Oázkou zůstává, zda bude zachována jednostranná zadní kyvka, která k tomuto motoru patří odjakživa. Určitě by naháči slušela víc, než klasická kyvná vidlice na náčrtu.
Nevíme ani, jako dlouho bude trvat cesta nového modelu o patentu k sériové výrobě. Možná se dočkáme už příští sezónu, ale třeba taková Honda NC700 se na patentovém úřadu objevila o celé dva roky dřív než na prodejnách.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist