husqvarna_svartpilen_801_2




Honda SH300i 2015: větší zátah a víc místa

Význam těch dvou písmen asi není třeba dlouze vysvětlovat. Skútrů Honda SH jezdí po Evropě už víc než milion, a spokojení majitelé si chválí hlavně jejich jízdní vlastnosti a spolehlivost. Třístovka je v rodině esháček nejmladší, ale přesto se letos dočkala další modernizace.

Kapitoly článku

Honda s modelovou řadou SH našla recept na skútr pro každý den. Kompaktní rozměry umožňují snadné proplétání v kolonách, rovná podlaha usnadňuje nastupování, velká šestnáctipalcová kola SH300i žehlí nerovnosti a zlepšují stabilitu. Chyběl snad jen větší úložný prostor - jenže ten částečně padl za oběť velkému zadnímu ráfku, a pod sedlem zbylo místo jenom na hodně malou helmičku.
U modelů 125 / 150 ccm se povedlo zvětšit podsedlový prostor už před dvěma lety, a teď přichází na řadu Honda SH300i. Trik spočívá v novém rámu z ocelových trubek, který má o něco delší rozvor (1 438 mm). a díky němu se pod sedlo vejde integrální přilba. Pověstná obratnost by přitom podle výrobce měla zůstat zachována. Se změnou rámu dále přichází vzpřímenější posez, zatímco výška sedla 805 mm zabezpečuje větší přehled, a jeho zúžená přední část umožňuje snadno dosáhnout na zem.
Kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec se vstřikováním dostal víc točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, takže nový model bude startovat z křižovatek ještě o něco ostřeji než předchozí třístovka. Snížením vnitřního tření a použitím jiných ložisek se zároveň snížila spotřeba, a také úroveň emisí. SH300i je také prvním modelem od Hondy, který splňuje normu Euro-4.
Novému designu nelze upřít modernější styl. Vpředu i vzadu svítí moderní a úsporné LED, místo klasického klíčku je tady praktičtější a pohodlnější Smart Key. Zapalování i otevírání sedla se tak ovládá otočením podsvíceného knoflíku - ovšem jen za předpokladu, že se s dálkovým ovladačem přiblížíte alespoň na dva metry ke skútru.
Jenom podvozek zůstáva bez větších změn. Přední 35mm vidlici doplňují dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím a hliníková kyvná vidlice. Obě kola jsou osezena kotoučovými brzdami a ABS se bude dodávat standardně. Nabídka originálního příslušenství zahrnuje 35litrový zadní kufr v barvě skútru, vyhřívané rukojeti, plexištít a kryty rukojetí.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist