globalmoto_duben_nolan




Honda SH Mode 125

Zní to neuvěřitelně, ale skútry Honda SH brázdí ulice velkoměst už celých třicet let. Po celou tu dobu se těší nesmírné popularitě hlavně díky svým praktickým výhodám, mezi které patří štíhlá stavba, velká kola, a bezproblémový provoz. A přestože se letos na trhu objevil modernizovaný model SH125i, Honda už je tady znovu s další novinkou. Stylový design, nižší sedlo, menší hmotnost a velký úložný prostor: nový SH Mode 125 chce evidentně oslovit dámskou část populace.

Kapitoly článku

Poslední generace oblíbených eSHáček přišla na svět loni na podzim, kdy Honda překopala svůj bestseller pěkně zgruntu. Skútr dostal nový motor se systémem eSP (enhanced Smart Power), což je zkratka pro soubor technologií snižujících vnitřní tření, a navrch automatické vypínání motoru na křižovatkách Stop-and-go. Společně s moderním vstřikování paliva tak stopětadvacítka dosáhla v továrních testech na velice příznivou spotřebu 2,1 litru na 100 km.
Podstatných změn doznal i trubkový rám, a zvětšený objem zavazadlového prostoru pod sedlem umožňuje uložení integrální přilby, což je mezi skútry na velkých kolech skutečnou raritou. Součástí základní výbavy se nově stal také boční stojan, usnadňující časté parkování.
Novinka SH Mode 125 staví na stejných základech, přičemž tým konstruktérů zřejmě dostal za úkol zpříjemnit používání skútru hlavně ženám, a designéři se podle všeho zaměřili na stejnou cílovou skupinu. Přední světlo nového SH Mode 125 orámovali chromem a pro zvýšení atraktivity přidali v decentní míře další chromované prvky. Stylovějším dojmem působí  také nová přístrojovka, ale nejvíc určitě zaujme výběr barevných variant.
Verze Mode se ale neliší od základního provedení jenom designem. Pohodlně vzpřímená jízdní pozice zůstala při výšce řídítek 990 mm zachována, ovšem sedlo se díky menšímu zadnímu kolu posunulo o 3,5 centimetru níž, což jezdcům a jezdkyním menších postav přidá při každém zastavení na křižovatce pořádný kus jistoty. Velikost úložného prostoru pod sedlem, který pojme běžnou integrálku, přitom zůstala zachována.
Nástup a výstup má usnadnit nový tvar vnitřní kapoty, zatímco rozšířená podlaha v přední části dává nohám víc prostoru k odpočinku. Při manipulaci se skútrem přijde vhod redukce váhy o poctivých 18 kilo (na konečných 116 kg), a ke snadnějšímu parkování poslouží kromě boční výklopné nožky také upravený centrální stojan.
Na podvozku se kromě zadního čtrnáctipalcového ráfku mírně zkrátil rozvor i stopa, takže manévrování v městském provozu bude ještě o něco snazší než u klasické Hondy SH. Řídítka dovolují jezdci změnit kurs až o 46° na každou stranu, což převedeno do praxe znamená otáčecí rádius 1,9 metru - tedy méně než šířka jednoho jízdního pruhu na běžné silnici. A protože Honda myslí skutečně na každý detail, přidala do přední brzdy speciální mechanismus, který snižuje tlak destiček na kotouč a zmenšuje odpor při vytlačování skútru z garáže nebo jiného parkovacího místa.
Zadní bubnová brzda působí trochu ošizeným dojmem, ale zároveň se jedná o jediný komponent, na kterém je vidět pětitisícový rozdíl v ceně. Pokud tedy nebudeme počítat menší palivovou nádrž - ta by ale při mizivé spotřebě měla vydržet na mnohem víc než 200 kilometrů.

Oficiální video



Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist