Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Já bych to také ocenil. Koupil jsem padlého Fároše, nová páčka, lak, při druhé jízdě jsem se potřeboval vyprázdnit a nadšen z jízdy to dlouho odkládal. Když už šlo do tuhého, zastavil jsem a vykopl policajta, bohužel málo a chtěl honem do lesa. I přestože jsem byl ještě obkročmo na mašině, neudržel ji a opět páčka a lak.
Docela si představuju, jak místo manévrování a naklánění při průjezdu úzkou brankou do kopce jen slezu, pohladím motku, lusknu prsty a budu říkat něco jako nááá, puťa, puťááá - a ono to půjde za mnou. Náhodou dobrý
Je to prostě vývoj. Jsou lidi co to ocení,tak samo jsou ti,kterým se to nelíbí.. Řekl bych,že se to chytne,lidi mají rádi vychytávky,které jim zpohodlňují život. Dokázu si představit,že za třeba 30 let se budou motorky vyrábět jen s automatickou převodovkou a s touhle fičurkou,manuální převodovky budou na mašinách už jen v muzeích... Holt,kdo má za Cool stroje před rokem 2000 , je to jeho volba,kdo touží po super moderních vychytávkách a technologiích,je to taky jeho volba.. Spíš mě děsí úvahy na téma vývoje technologií,kde by člověk byl jen pouhý cestující v plně automatizovaném stroji.. Kde je pak radost ze řízení,ze života na motce vůbec...
Dráťa: Přesně to mi vytanulo na mysl. Řídítka se nehnou, přední kolo se vrtí jako psí ohon... pro mne dost děsivá představa. Nicméně si umím představit, že vidět s tím zápasit někoho jiného, bavil bych se výborně.
Ješte by to chtělo vidět, jak si systíém poradí v případě, že se při vyvažování dostane za limit rejdu. Nechám motorku jednoduše žuchnout? Nebo se vysunou kolečka? Rozjede se / zacouvá, aby dohnala těžiště?
U motocyklů, stejně jako u mnoha jiných věci, platí jeden zásadní fakt, že z pohledu základní techniky už se mnoho vynalézat nedá. Kola, motor, brzdy – každá z částí si prošla vývojem a ano, stále se mění. Ale všimněte si u nových modelů vyjádření výrobců, která jsou většinou „změnili jsme o 2mm“ nebo „posunuli o 4mm“ a „snížili hmotnost o 2kg“. Změny v „hardware“ jsou minimální a výrobci proto mění to ostatní – design, SW a dílčí technologie.
Vynález Hondy vnímám jako zajímavý směr a muselo zabrat hodně času to vymyslet, naprogramovat a realizovat. Nikdo nám to nenutí, třeba z toho něco použijí na motocyklech, v robotech nebo třeba v asistentech pro postižené.
Jsou lidé, kteří nemohou jezdit na motocyklu, protože přišli o nohu. Taková technologie by jim opět umožnila jezdit na něčem, co má opravdu jen jednu stopu.
Je to krok ve výzkumu a každý takový je cenný.
Nehledal bych v tom souvislosti s EU, migrační politikou, vyspělostí motorkáře nebo bojem proti novinkám. S tímto záměrem do toho určitě inženýři a programátoři nešli.
Seskočit u benzinky a jenom jí řéct aby se zapíchla tam co obvykle. Písknout na ni a motorka by přijela to je hotový scifi :D
Popravdě jsem si myslel že něco takového budou chtít dosáhnout gyrostabilzací, ale je fakt že ta je poměrně nákladná na místo zatímco tohle sice nebude až tak schopné, ale ža to mnohem prostorově úspornější :)
No ono to vlastně tak špatné nebude. Řidičák se na to dělat nebude. Udělá se virtuálně průkaz programátora motocyklu... Další výhoda bude, že se třeba při popojíždění v kolonách po Praze můžete třeba nasvačit... Trochu nepříjemné bude až při průjezdu nějaké pěkné zatáčky nějaký hacker na dálku odpojí řídítka... To se ale doladí...
Podľa mňa ako technologický prvok, je užasný. Je to ako auto ktoré samo zaparkuje. Moto ti nepadne, auto nepotiahneš.
Druhá vec je nutnosť či potreba. Nepresvedčilo ma to na 100 %
Aj keď som akože vyššej postavy, a veselo dočiahnem na zem, dávam veľký pozor na križovatke keď spomalujem alebo pri rozjazde. Určite to bude veľká pomoc pre mnohých.
Ale neviem ako by som to vnímal keby moje moto len tak samo od seba takmer svojvoľne odpájalo riaditká...
A keď už ja byť Hondou, dal by som to na také velikány ako napr. Goldwing a tak...
koukám, že většina ohlasů je negativních - když to vezmu podle sebe : ve 14 letech byla pro mě i Jawa 250 težká mašina, kterou jsem sotva uzvedl ale byla to zábava... podobně když jsem koupil první motorku s víc jak 350 kg... asi bych si byl s tímto systémem první týden jistější, ale dnes by mě sral...
Využití tohoto systému bych viděl hlavně tam , kde je vyšší koncentrace strojů a pohybují se pomalu (např na srazech), jezdím často do Pekelných Dolů a viděl jsem tam spoustu položených motorek v nulové rychlosti - a to je neřídily jenom holky. Někdo se otáčí, druhý vyjíždí, leknou se chytnou za brzdu a motorka se kácí... Tohle by ušetřilo spoustu prasklých plastů, zlomených páček, blinkrů a zrcátek... Otázka je jestli jestli se nevyplatí radši za 2000 koupit zrcátka a za 1500 blinkr a vždycky přiběhne někdo kdo pomůže holce tu motorku zvednout, než platit za tento systém, který počítám bude asi dražší než motorky, těch, kteří by ho nejvíc ocenili...
TDM851. Nerozumel jsi mi ohledne tech mistru.Myslel jsem jimy ty, co tu pisou o tom jak je moto o rychlosti, zrychleni, ovladani na hrane, razeni a spojceni...a podle nichz jsou vsichni kdo to maji jinak (jako ja) troubove.To je prece hloupy postoj nemyslis?
A ohledne tohoto systemu:ani ja ho nepotrebuji.Ale dokazu pochopit lidi,kteri by ho uvitali.A je jedno kvuli jakym jeho vyhodam by snesli jeho nevyhody.
Proc boze musi byt vsichni tak vyhraneni, netolerantni a sebestredni?
hbt1 Je to každého rozhodnutí, co si pořídí. Já jsem jen napsal, co si o tom myslím. Jestli to o mě něco vypovídá, to sám neposoudím. Ale tou...mistrovskou pakáží... ses tu oháněl ty. To už něco vypovídá o tobě. Já v tom systému vidím 50 kg navíc, velkou baterku a vůli v řízení. Pokud jezdím po městě, koupím si scooter, který udržím prstem u nohy. Pokud mám 150 cm, nekoupím si cenduro 1200 a pokud už budu takový chcípák, že neudržím scootera, tak už na to nepolezu
je to asi jako koleckovy kreslo, taky ho normalne nepotrebuju, obcas se s nim projedu pro srandu v nemocnici a spousta lidi ho nutne potrebuje. ale jestli, jak uz nekdo psal, to EU zavede povinne, tak se mi fakt v koleckovym kresle jezdit chtit nebude.
To TDM851
No moto s automatem, to da rozum.
Poukazuji jen na to,ze volba neni casto otazkou schopnosti a umu, potreby vyplaveni adrenalinu ci upusteni pary. Kazdy jsme jiny.Zaplat buh.Nemyslis? Ty mou volbu nechapes a pohradas ji? Cim to? A co to o tobe vypovida?
Je to nedotiahnuté. Padať to síce nepadá, ale stále tam chýbajú tlačítka "Stoppie" a "Wheelie".
Až potom sa môže stať každé nemehlo pravým motorkárom...
Čo po tom, že sa nevie trebárs ani bicyklovať? Práve on bude zvyšovať bezpečnosť na cestách...
Ked volam na nejaky inzerat, tak 99% motocyklov, ktorych majitelia su natolko cestni, ze nezapieraju padnutu masinu, je padnutych pri manipulacii na mieste, resp. pri otacani.
Co z tohoto faktu vyplyva v spojitosti s tymto Hi-Tech, nech si kazdy domysli sam.
Za mna minimalne pre stroje nad 250kg
Skoro to vypadá, že motorky, co umí řídit samy a imigranti v reklamách německých firem (kromě Lidlu už i německá DM drogerie v TV) jsou trendem, který se nám někdo cizí stále snaží vnutit, že to je jediný správný způsob. Ať s tím jdou do...
Kdo chce motorku pro holky, ať si koupí klidně tuhle novou Hondu, a kdo chce multikulti, ať táhne do Německa !
Ráno přijdu do garáže, pohladim motku a jdu ji vyvenčit za mě super! Hlavně žena nechtěla motku, protože se bála právě v nízkých rychlostech, že z ní někde zbuchne...
Já bych to také ocenil. Koupil jsem padlého Fároše, nová páčka, lak, při druhé jízdě jsem se potřeboval vyprázdnit a nadšen z jízdy to dlouho odkládal. Když už šlo do tuhého, zastavil jsem a vykopl policajta, bohužel málo a chtěl honem do lesa. I přestože jsem byl ještě obkročmo na mašině, neudržel ji a opět páčka a lak.
Docela si představuju, jak místo manévrování a naklánění při průjezdu úzkou brankou do kopce jen slezu, pohladím motku, lusknu prsty a budu říkat něco jako nááá, puťa, puťááá - a ono to půjde za mnou. Náhodou dobrý
Je to prostě vývoj. Jsou lidi co to ocení,tak samo jsou ti,kterým se to nelíbí.. Řekl bych,že se to chytne,lidi mají rádi vychytávky,které jim zpohodlňují život. Dokázu si představit,že za třeba 30 let se budou motorky vyrábět jen s automatickou převodovkou a s touhle fičurkou,manuální převodovky budou na mašinách už jen v muzeích... Holt,kdo má za Cool stroje před rokem 2000 , je to jeho volba,kdo touží po super moderních vychytávkách a technologiích,je to taky jeho volba.. Spíš mě děsí úvahy na téma vývoje technologií,kde by člověk byl jen pouhý cestující v plně automatizovaném stroji.. Kde je pak radost ze řízení,ze života na motce vůbec...
Ducati diavel ? :)
system no..pre mna ee. isto ee
ale ta motorka , no vzhladovo sa mi paci, hlavne to predne svetlo .. take divne
Dráťa: Přesně to mi vytanulo na mysl. Řídítka se nehnou, přední kolo se vrtí jako psí ohon... pro mne dost děsivá představa. Nicméně si umím představit, že vidět s tím zápasit někoho jiného, bavil bych se výborně.
na některé motorky by to nebylo špatný goldwing apd.jak už někdo psal.Ale slovy našeho ekonomického esa V.Klause-mmmmm, trh to vyřeší za nás.
Myslim ze zajemci se najdou! Treba ja uz sem masinu 2x zahodil pri manipulaci na miste! Skoda 8 000,-
Sel bych do toho! ( VFR 1200 X)
Myslím, že se to chytne
Ješte by to chtělo vidět, jak si systíém poradí v případě, že se při vyvažování dostane za limit rejdu. Nechám motorku jednoduše žuchnout? Nebo se vysunou kolečka? Rozjede se / zacouvá, aby dohnala těžiště?
U motocyklů, stejně jako u mnoha jiných věci, platí jeden zásadní fakt, že z pohledu základní techniky už se mnoho vynalézat nedá. Kola, motor, brzdy – každá z částí si prošla vývojem a ano, stále se mění. Ale všimněte si u nových modelů vyjádření výrobců, která jsou většinou „změnili jsme o 2mm“ nebo „posunuli o 4mm“ a „snížili hmotnost o 2kg“. Změny v „hardware“ jsou minimální a výrobci proto mění to ostatní – design, SW a dílčí technologie.
Vynález Hondy vnímám jako zajímavý směr a muselo zabrat hodně času to vymyslet, naprogramovat a realizovat. Nikdo nám to nenutí, třeba z toho něco použijí na motocyklech, v robotech nebo třeba v asistentech pro postižené.
Jsou lidé, kteří nemohou jezdit na motocyklu, protože přišli o nohu. Taková technologie by jim opět umožnila jezdit na něčem, co má opravdu jen jednu stopu.
Je to krok ve výzkumu a každý takový je cenný.
Nehledal bych v tom souvislosti s EU, migrační politikou, vyspělostí motorkáře nebo bojem proti novinkám. S tímto záměrem do toho určitě inženýři a programátoři nešli.
Nejlepší je, že ani Honda neví, jestli to reálně využije, ale spousta hysterických čtenářů už v tom vidí povinnou výbavu...
Ježiš marjáá, tohle bych strašně chtěl :D
Seskočit u benzinky a jenom jí řéct aby se zapíchla tam co obvykle. Písknout na ni a motorka by přijela to je hotový scifi :D
Popravdě jsem si myslel že něco takového budou chtít dosáhnout gyrostabilzací, ale je fakt že ta je poměrně nákladná na místo zatímco tohle sice nebude až tak schopné, ale ža to mnohem prostorově úspornější :)
No ono to vlastně tak špatné nebude. Řidičák se na to dělat nebude. Udělá se virtuálně průkaz programátora motocyklu... Další výhoda bude, že se třeba při popojíždění v kolonách po Praze můžete třeba nasvačit... Trochu nepříjemné bude až při průjezdu nějaké pěkné zatáčky nějaký hacker na dálku odpojí řídítka... To se ale doladí...
Podľa mňa ako technologický prvok, je užasný. Je to ako auto ktoré samo zaparkuje. Moto ti nepadne, auto nepotiahneš.
Druhá vec je nutnosť či potreba. Nepresvedčilo ma to na 100 %
Aj keď som akože vyššej postavy, a veselo dočiahnem na zem, dávam veľký pozor na križovatke keď spomalujem alebo pri rozjazde. Určite to bude veľká pomoc pre mnohých.
Ale neviem ako by som to vnímal keby moje moto len tak samo od seba takmer svojvoľne odpájalo riaditká...
A keď už ja byť Hondou, dal by som to na také velikány ako napr. Goldwing a tak...
koukám, že většina ohlasů je negativních - když to vezmu podle sebe : ve 14 letech byla pro mě i Jawa 250 težká mašina, kterou jsem sotva uzvedl ale byla to zábava... podobně když jsem koupil první motorku s víc jak 350 kg... asi bych si byl s tímto systémem první týden jistější, ale dnes by mě sral...
Využití tohoto systému bych viděl hlavně tam , kde je vyšší koncentrace strojů a pohybují se pomalu (např na srazech), jezdím často do Pekelných Dolů a viděl jsem tam spoustu položených motorek v nulové rychlosti - a to je neřídily jenom holky. Někdo se otáčí, druhý vyjíždí, leknou se chytnou za brzdu a motorka se kácí... Tohle by ušetřilo spoustu prasklých plastů, zlomených páček, blinkrů a zrcátek... Otázka je jestli jestli se nevyplatí radši za 2000 koupit zrcátka a za 1500 blinkr a vždycky přiběhne někdo kdo pomůže holce tu motorku zvednout, než platit za tento systém, který počítám bude asi dražší než motorky, těch, kteří by ho nejvíc ocenili...
hbt1 Tyto věci mají 2 strany. Pokud proti tomu nebudeš bojovat, dopadne to jako s povinným ABS. Nenávidím ABS na motorce, a už je to povinnost
TDM851. Nerozumel jsi mi ohledne tech mistru.Myslel jsem jimy ty, co tu pisou o tom jak je moto o rychlosti, zrychleni, ovladani na hrane, razeni a spojceni...a podle nichz jsou vsichni kdo to maji jinak (jako ja) troubove.To je prece hloupy postoj nemyslis?
A ohledne tohoto systemu:ani ja ho nepotrebuji.Ale dokazu pochopit lidi,kteri by ho uvitali.A je jedno kvuli jakym jeho vyhodam by snesli jeho nevyhody.
Proc boze musi byt vsichni tak vyhraneni, netolerantni a sebestredni?
hbt1 Je to každého rozhodnutí, co si pořídí. Já jsem jen napsal, co si o tom myslím. Jestli to o mě něco vypovídá, to sám neposoudím. Ale tou...mistrovskou pakáží... ses tu oháněl ty. To už něco vypovídá o tobě. Já v tom systému vidím 50 kg navíc, velkou baterku a vůli v řízení. Pokud jezdím po městě, koupím si scooter, který udržím prstem u nohy. Pokud mám 150 cm, nekoupím si cenduro 1200 a pokud už budu takový chcípák, že neudržím scootera, tak už na to nepolezu
je to asi jako koleckovy kreslo, taky ho normalne nepotrebuju, obcas se s nim projedu pro srandu v nemocnici a spousta lidi ho nutne potrebuje. ale jestli, jak uz nekdo psal, to EU zavede povinne, tak se mi fakt v koleckovym kresle jezdit chtit nebude.
To TDM851
No moto s automatem, to da rozum.
Poukazuji jen na to,ze volba neni casto otazkou schopnosti a umu, potreby vyplaveni adrenalinu ci upusteni pary. Kazdy jsme jiny.Zaplat buh.Nemyslis? Ty mou volbu nechapes a pohradas ji? Cim to? A co to o tobe vypovida?
Je to nedotiahnuté. Padať to síce nepadá, ale stále tam chýbajú tlačítka "Stoppie" a "Wheelie".
Až potom sa môže stať každé nemehlo pravým motorkárom...
Čo po tom, že sa nevie trebárs ani bicyklovať? Práve on bude zvyšovať bezpečnosť na cestách...
Jindra650,dík za tip. Idem do tej Lídy .
Ked volam na nejaky inzerat, tak 99% motocyklov, ktorych majitelia su natolko cestni, ze nezapieraju padnutu masinu, je padnutych pri manipulacii na mieste, resp. pri otacani.
Co z tohoto faktu vyplyva v spojitosti s tymto Hi-Tech, nech si kazdy domysli sam.
Za mna minimalne pre stroje nad 250kg
Tak jezdec Mčr rally chce automat motorku s touhle chujovinou. Tak potěš koště. Hbt1, na čem vlastně jezdíš?
Skoro to vypadá, že motorky, co umí řídit samy a imigranti v reklamách německých firem (kromě Lidlu už i německá DM drogerie v TV) jsou trendem, který se nám někdo cizí stále snaží vnutit, že to je jediný správný způsob. Ať s tím jdou do...
Kdo chce motorku pro holky, ať si koupí klidně tuhle novou Hondu, a kdo chce multikulti, ať táhne do Německa !
nemám abs, antihop, ani žadné elektrofičundy ... jsem jen já a stroj a jsem šťastný
A vypadá to mnohem líp než trojkolový skútr.
Pokud to není povinná výbava, tak nic proti. A to sledování je fakt super!!!
Ráno přijdu do garáže, pohladim motku a jdu ji vyvenčit za mě super! Hlavně žena nechtěla motku, protože se bála právě v nízkých rychlostech, že z ní někde zbuchne...
ja bych to na nalozeny BMW K1200lt s batuzkem uvital.kolikrat je v kolone fakt tezky tak tezkou mrchu drzet rovne.