Honda představila off-roady 2014

Motokrosové speciály každoročně otevírají seznam novinek pro další sezónu, a tak už na začátku té letošní víme, co inženýři z HRC vylepšili v modelové řadě 2014. Tentokrát se jejich hlavní pozornost soustředila na CRF250R, zatímco větší čtyřistapadesátka zaznamenala několik menších změn.

Honda představila off-roady 2014
Když Honda před rokem zgruntu překopala svojí terénní chloubu jménem CRF450R, museli se fanoušci čtvrtlitrových čtyřtaktů spokojit s menším rozsahem modernizací. Letos je to přesně naopak: CRF250R dostala zbrusu nový rám, upravený motor, převodovku a samozřejmě design, zatímco čtyřipade zůstává pro rok 2014 kromě upraveného odpružení bez zásadních změn.
U nové Hondy CRF250R se hodně pracovalo na designu hliníkového rámu, respektive byl do čtvrtlitra adoptován rám šesté generace, použitý u letošní 450. Hlavní nosníky rámu jsou teď přivařeny k hlavě řízení znatelně níž, čímž se snížilo těžiště motorky a zlepšila trakce předního kola při nájezdu do oblouku. Nová kyvka má zase za úkol zlepšit grip zadního drapáku na výjezdu ze zatáčky. Změnám na rámu se přizpůsobilo také odpružení: u zadního tlumiče Showa je kromě jiné pružiny  upravené i poměry kompresního útlumu a odskoku, v přední vidlici stejné značky je nová pružina.
Největší vizuální změnou u CRF250R pro příští rok je návrat ke dvěma výfukovým koncovkám, které Honda před pár lety opustila. Dva kratší výfuky sledují obligátní cíle: centralizaci hmoty a snížení těžiště, ale zároveň přináší nějakou hmotnost navíc, přestože jsou kratší než předchozí jednoduchá koncovka. Důležité gramy se však ušetřily na jiných místech, například nových chladičích nebo airboxu, a nová Honda CRF250R se všemi náplněmi tak váží 105 kg, stejně jako letošní model.

Omlazovací kůře se nevyhnul ani motor, který kvůli zvýšení kompresního poměru dostal nový píst a hlavu válce. Přesnější dodávku paliva má zajistit vylepšená mapa vstřikování PGM-FI, a revidovaná pětistupňová převodovka slibuje delší životnost. Všechny nové prvky názorně rekapituluje následující video, které snad ani nepotřebuje překlad.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.


U větší CRF450R je letošní přehled modernizací podstatně kratší než před rokem, kdy proběhla rozsáhlá rekonstrukce. Tentokrát se měnilo nastavení u jednotky vstřikování PGM-FI, a nový tvar dostaly výfukové kanály. Ve spojce jsou nové pružiny pro snazší ovládání a citlivější záběr, a konečně i přední vzduchová vidlice KYB má jiné pístky.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.86
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist