husqvarna_svartpilen_801_2




Honda představila motokrosy 2012

Vývojový kolotoč nezastaví ani přírodní katastrofa. Ještě jsme se ani pořádně nestihli podívat na všechny novinky roku 2011, a už se na nás valí informace o motokrosech Honda na příští sezónu. Nejedná se sice o žádné převratné změny, ale i drobná vylepšení mohou posunout ovladatelnost krosek od Hondy zase o kus dál.

CRF450R

Největšímu off-roadu se v R&D podrobněji věnovali vloni, a tak si 450 letos vystačilo s víceméně kosmetickými změnami. Nové přepákování zadního tlumiče Pro-Link má zlepšit trakci a ve spolupráci s novými trubkami přední vidlice celkově vylepšit odpružení, zpřesnit zatáčení a zvýšit stabilitu motorky v terénu. Kvůli lepší stabilitě a vyváženějšímu chování podvozku při doskoku jsou v předních vidlích navíc nové tužší pružiny. Další změnu najdeme při pohledu na stupačky, které budou od příštího roku o něco širší, takže z nich motokrosová bota jen tak nesklouzne. Drobnější úpravou prošlo také vodítko řetězu, a stejně jako každý rok se lehce mění grafika.

CRF250R

Syndromem mladšího sourozence rozhodně letos netrpěla dvěstěpadesátka, a možná by se dalo mluvit dokonce o pozitivní diskriminaci. Vylepšování šlo v tomto případě víc do hloubky, a dotklo se kromě podvozku také hnacího agregátu. Nová hlava, nová Unicam vačka a upravený tvar výfukových ventilů mají za cíl zlepšit dávkování výkonu v nízkých a středních otáčkách, o jehož lepší průběh a silnější zátah odspodu se postará nová, hubenější škrtící klapka. Metodou indukčního tvrzení by se měla zvýšit životnost nové klikové hřídele a potažmo spolehlivost motoru. Výčet úprav na pohonném ústrojí uzavírá modernizovaný tvar startpáky a můžeme sem snad zařadit také nové koncovky výfuku.
Změny na podvozku částečně kopírují čtyřistapadesátku. K novému zadnímu přepákování vzadu a kompletně vylepšenému nastavení odpružení dostala mladší ségra také nové stupačky, a navíc ještě upravenou osu předního kola.

CRF150R a CRF150RB

Také oba juniorské off-roady doznávají změn na motoru i podvozku. Nová hlava válce má lépe vytvarovaný spalovací prostor, který v kombinaci s novou vačkou přispěl ke zvýšení maximálního výkonu na hodnotu 17,5 kW při 12 500 otáčkách, a točivého momentu na 14,1 Nm v jedenácti tisících. Na lepších parametrech se podepsal také upravený tvar koruny pístu, a přesnější reakci motoru bude zajišťovat nový karburátor s přímou aktivací akcelerační pumpy. Všechny nerovnosti na rozbité trati hravě vyžehlí přední USD Showa a zadní Pro-Link s vyladěným nastavením. Grafika našla inspiraci u dospělých modelů, takže dorostenecké stopadesátky budou na první pohled k nerozeznání od skutečného závodního náčiní.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist