husqvarna_svartpilen_801_2




Honda MSX125 - legendární Monkey má nástupce

Z Japonska přišla trochu nečekaně zpráva o další novince, která vzdudí největší rozruch v generaci náctiletých motorkářů. Mini Street X-treme 125 je něco mezi minibikem a naháčem, a že s ním bude velká legrace hlásí hned na potkání. Překvapila nás také úroveň použitých komponentů, jako je převrácená přední vidlice, masivní široká řídítka nebo přední reflektor.

Kapitoly článku

Honda bude MSX125 vyrábět ve své thajské továrně a velká část produkce nejspíš zůstane na tamním trhu, kde jsou podobná vozítka hodně populární. Ani zbytek světa ale nezůstane ošizen, protože MSX se prezentuje jako globální model a Honda si od něj slibuje podobné úspěchy jako od legendárního Monkey, ke kterému by se při troše fantazie dala novinka připodobnit i opticky. 
Motor ovšem pochází z jiného, také masově vyráběného modelu. Vzduchem chlazený 125ccm jednoválec OHC se dvěma ventily a čtyřstupňovou převodovkou se osvědčil ve skútru Wave 125i, kterých se v Thajsku vyrobilo za posledních deset let skoro milion. MSX má však jako správná motorka místo poloautomatu normální ručně ovládanou spojku, která přenáší do skříně maximální výkon 9,8 koně a točivý moment 10,9 Nm.
Kromě adoptovaného motoru se všechno ostatní stavělo úplně od základu a Honda to s MSX myslí dokonce tak vážně, že při jeho vývoji použila čtyři nové patenty. Fungl nový je například páteřový rám z ocelového profilu, který jako most spojuje hlavu řízení s čepem kyvné vidlice, a šetří místo pro uložení jednotky vstřikování paliva a dalších elektronických komponentů pod krytem 5,5litrové nádrže.
Honda se evidentně chtěla blýsknout také podvozkem a vůbec poprvé sáhla při vývoji stopětadvacítky  po převrácené vidlici. Zadní ocelová kyvka už je odpružena standardním centrálem Monoshock. Zásadní význam nejen pro jízdní vlastnosti ale i celkovou image mají dvanáctipalcové hliníkové ráfky, obuté do pneumatik 120/70 vpředu a 130/70 vzadu. Z tohoto  minimalistického pojetí rezultuje výška sedla 765 mm a rozvor 1 200 mm, se kterým bude řízení opravdovou hračkou. Faktor zábavy jistě zvýší i provozní hmotnost 101,7 kg.
MSX125 se na našem trhu objeví už v průběhu tohoto roku, prodejní cenu ale zatím bohužel neznáme.

Video



Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist