Honda MSX125 - legendární Monkey má nástupce
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 9.1.2013 | Zobrazeno: 31 038x
Z Japonska přišla trochu nečekaně zpráva o další novince, která vzdudí největší rozruch v generaci náctiletých motorkářů. Mini Street X-treme 125 je něco mezi minibikem a naháčem, a že s ním bude velká legrace hlásí hned na potkání. Překvapila nás také úroveň použitých komponentů, jako je převrácená přední vidlice, masivní široká řídítka nebo přední reflektor.
Kapitoly článku
Motor ovšem pochází z jiného, také masově vyráběného modelu. Vzduchem chlazený 125ccm jednoválec OHC se dvěma ventily a čtyřstupňovou převodovkou se osvědčil ve skútru Wave 125i, kterých se v Thajsku vyrobilo za posledních deset let skoro milion. MSX má však jako správná motorka místo poloautomatu normální ručně ovládanou spojku, která přenáší do skříně maximální výkon 9,8 koně a točivý moment 10,9 Nm.
Kromě adoptovaného motoru se všechno ostatní stavělo úplně od základu a Honda to s MSX myslí dokonce tak vážně, že při jeho vývoji použila čtyři nové patenty. Fungl nový je například páteřový rám z ocelového profilu, který jako most spojuje hlavu řízení s čepem kyvné vidlice, a šetří místo pro uložení jednotky vstřikování paliva a dalších elektronických komponentů pod krytem 5,5litrové nádrže.
Honda se evidentně chtěla blýsknout také podvozkem a vůbec poprvé sáhla při vývoji stopětadvacítky po převrácené vidlici. Zadní ocelová kyvka už je odpružena standardním centrálem Monoshock. Zásadní význam nejen pro jízdní vlastnosti ale i celkovou image mají dvanáctipalcové hliníkové ráfky, obuté do pneumatik 120/70 vpředu a 130/70 vzadu. Z tohoto minimalistického pojetí rezultuje výška sedla 765 mm a rozvor 1 200 mm, se kterým bude řízení opravdovou hračkou. Faktor zábavy jistě zvýší i provozní hmotnost 101,7 kg.
MSX125 se na našem trhu objeví už v průběhu tohoto roku, prodejní cenu ale zatím bohužel neznáme.
Video
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)