globalmoto_duben_nolan




Honda modernizuje řadu Crossover

Postupné odhalování novinek pro příští rok u Hondy pokračuje přehledem větších či menších modernizací čety univerzálních modelů, kterou japonská značka obecně nazývá jako řadu X. Největších změn se dočkáme ve střední kubatuře u modelu NC750X, drobnější úpravy pak čekají nové CB500X a VFR1200X Crosstourer.

Kapitoly článku

Na výstavě Tokyo Motor Show Honda ofocoálně představila už dříve ohlášenou modernizaci řady X.  Po modelu VFR800X Crossrunner, který se letos objevil v kompletně nové podobě, se teď  pustila do ostatních crossoverů, aby co nejvíc sjednotila jejich vzhled. Z nově zveřejněných obrázků můžeme vidět poměrně velké designové změny u masově prodávaného univerzálu NC750X, kde se návrháři zaměřili na robustnější tvary. Patrné jsou modifikace na víku úložného prostoru, který se nachází v místech kde je obvykle nádrž, a jehož kapacita narostla na 22 litrů. Ze siluety je pak patrný ostřejší úhel sklonu podsedlové části. V obou světlech přichází ke slovu moderní LED technologie, základní plexi štít je prodloužený o 7 cm.

Verze s dvouspojkovou převodovkou DCT dostane po vzoru očekávané novinky Africa Twin tři režimy automatického řazení pro lepší přizpůsobení různým jízdním podmínkám a požadovanému stylu jízdy.
Přední vidlice Showa bude u nové Hondy NC750X vylepšena dvojitým průtokovým ventilem pro plynulejší chod v kompresi i v odskoku. Zadní tlumič bude mít možností nastavení předpětí. Výčet zatím známých změn uzavírá nová koncovka výfuku s hlubším tónem.

Také menší Honda CB500X, ušitá na míru hlavně majitelům řidičáku skupiny A2, vstoupí do svojí čtvrté sezóny s několika úpravami. Na obrázcích vidíme fešácký přední světlomet s LED, a stejně vybavené bude nově i zadní světlo. Z pohledu jízdní ergonomie pak bude zajímavé vyšší plexi (o 10 cm), nastavitelné předpětí u přední vidlice, nastavitelná brzdová páčka a inovovaný mechanismus řazení pro lepší pocit z ovládání řadicí páky.

Crosstourer, vlajková loď modelové řady Honda X, se od stávajícího modelu kromě nových barevných kombinací moc neliší, ale jistě potěší svoje fanoušky výškově nastavitelným plexištítem, který lze snadno ovládat jednou rukou. Podobně jako NC750X, také Crosstourer dostane ve verzi s dvouspojkovou převodovkou tři režimy řazení. Inovovaný software také pozná zda motorka jede do kopce či z kopce a přizpůsobí tomu způsob řazení. Vidlicový čtyřválec už v roce 2016 bude plnit emisní normu EURO4. Honda v Tokyu představila také dříve avizované  koncepty včetně lehkého supersportu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist