globalmoto_duben_nolan




Honda Integra - kompletní informace

První obrázky nového modelu na hranici mezi skútrem a motocyklem Honda pověsila na svůj web už před měsícem, ale teprve teď byly oznámeny podrobné technické specifikace. Integra se pochopitelně objeví na výstavě v Miláně, kde byla loni prezentována v podobě studie New Mid Concept.

Kapitoly článku

Jak už jsme informovali v předchozím článku, Integra bude jako první z několika modelů vybavena zbrusu novým řadovým dvouválcem. A protože se jedná o agregát z vývojového centra společnosti Honda, najdeme v útrobách Integry celou řadu neotřelých řešení a technologických zajímavostí. K vývoji určitě měli co říci také odborníci z marketingu, a díky tomu se bude nová Integra prodávat ve dvou výkonových verzích. Základní model dosáhne nejvyššího výkonu o hodnotě 52 koní (38,1 kW) při 6 250 otáčkách a krouticího momentu 62 Nm už  v 4 750 ot. za min. Od roku 2013, kdy začne v EU (a pravděpodobně také u nás) platit nový systém řidičských oprávnění, bude Integra k mání také ve verzi pro držitele řidičáku skupiny A2,  tedy s maximálním výkonem omezeným na 35 kW.
Distribuci výkonu dostane na starost druhá generace dvouspojkové převodovky DCT, která jezdci nabídne na výběr ze dvou režimů v automatickém módu, a navíc možnost manuálního řazení šesti převodových stupňů pomocí tlačítek na levé rukojeti. Na rozdíl od první generace DCT, představené na modelu VFR1200, nová převodovka umožňuje okamžité manuální přeřazení i když se zrovna nachází v jednom z automatických režimů. Když jezdec chce před zatáčkou nebo předjížděcím manévrem podřadit, nemusí se spoléhat na výpočty řídící jednotky a v mžiku si sám zvolí vhodný převodový stupeň podle svého uvážení. Převodovka pak pokračuje opět v původním automatickém režimu, dokud nedostane další pokyn od tlačítka plus nebo mínus.
S deklarovanou pohotovostní hmotnosti 238 kg příliš přesvědčivě nekoresponduje jediný přední kotouč, ale Honda evidentně věří jeho průměru 320 mm a třípístkovému třmenu. Integra bude navíc v základu vybavena kombinovaným systémem ABS-CBS, který dokáže brzdný účinek optimalizovat za každých podmínek. Velký posun by v tomto ohledu měla přinést také vylepšená převodovka DCT, jejíž první generace nedokázala přenést brzdný účinek motoru na kolo tak dobře, jako její vylepšená nástupkyně.
Od jízdních vlastností se dá očekávat solidní kvalita - při ukládání jednotlivých komponentů do rámu z ocelových trubek vývojáři dobře pamatovali, jak je centralizace hmotnosti přínosná pro snadné a pohodlné ovládání. Sedmnáctipalcová kola v kombinaci s odpružením HMAS se postarají o jízdní stabilitu a filtrování nerovností, zatímco rozměry pneumatik (120/70 vpředu a 160/60 vzadu) zajistí patřičnou adhezi v náklonu i trakci při přidání plynu.
Honda už má k novému modelu připravenou širokou nabídku originálního příslušenství, a bude záležet jenom na majitelích, zda si svou Integru přizpůsobí ke každodennímu ježdění do práce, nebo k pohodovému cestování na delší štreky.   


 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist