Honda CBR1000RR pro rok 2017: vyšší výkon, nová elektronika a semi-aktivní podvozek

Honda nedávno zarmoutila všechny sportu-chtivé motorkáře smutnou zprávou, že CBR600RR bez náhrady končí. Jenže jak je vidět, hodlá nám to japonský výrobce vrátit na jiném stroji. Ač se původně pro CBR1000RR modelového roku 2017 nečekalo příliš změn, přichází motorka s celou řadou novinek a vylepšení.

Honda CBR1000RR pro rok 2017: vyšší výkon, nová elektronika a semi-aktivní podvozek

Ve zkratce by se dalo říci, že nové CBR1000RR je lehčí, výkonnější, ostřejší, ale také technicky o dost vypiplanější. Mezi obrázky, které zatím nejsou oficiální, se objevuje i jeden patentový nákres, patřící zbrusu novému airboxu. Pro lepší přísun vzduchu se v přední části motorky otevřely nové průduchy a zde se Honda rozhodně nezastavila. Nové je celé sání, vstřikovací systém je přeladěný a v motoru se snižovaly třecí odpory.
Jaký je výsledný výkon, to Honda zatím bohužel nesděluje. Měl by být ale citelně vyšší než u dosavadního ročníku a pokud se vezme v potaz i nižší hmotnost, přiblíží se CBR1000RR v dynamických schopnostech na dostřel velkým rivalům, jakými jsou BMW S1000RR nebo Kawasaki ZX-10R.

Podstatným prvkem v honbě za snížením hmotnosti je také přepracovaná elektronika, konkrétně změna jednotky, která se stará o jízdní asistenty. Zastarávající systém Honda C-ABS, který vážil v motorce více než 10 kilogramů, nahrazuje moderní Bosch 9.1 MP ABS, vybavený šestiosým čidlem Inertial Measurement Unit. Výsledkem je nejen nižší hmotnost, ale také výrazně citlivější zásahy do řízení a funkce ABS v náklonech.
Stejně jako na dalších špičkových sportovních strojích, dostala se elektronika i do oblasti podvozku. Nový Fireblade je totiž vybaven semi-aktivním podvozkem s nastavitelnou charakteristikou, který spolupracuje s elektronicky řízeným tlumičem řízení. Jezdec může skrze rozhraní nastavit buď pevně danou tuhost podvozku, nebo může nechat ovládání na počítači. Ten se postará o přizpůsobení odpružení jízdnímu stylu, stavu silnice, ale omezí i potápění předku při prudkém brždění.

Pod povědomým vzhledem, který bude spíše evolucí minulého ročníku, tak Fireblade přijíždí vybavený celou řadou novinek. První jezdci, kteří měli možnost se svézt, popisují nový ročník jako výrazně ostřeji naladěnou motorku oproti tomu, co bylo dříve. Mnoho z nás může sice Hondu odsuzovat za komplikovanou elektroniku a jakousi „přetechnizovanost“ ovšem pravdou je, že trh špičkových supersportů přesně toto vyžaduje a Honda musí držet krok s konkurencí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.12
Známkováno: 17x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist